مبادله زندانیان ایرانی و آمریکایی توسط ظریف

ظریف با سفر به زوریخ سوئیس، مسعود سلیمانی شهروند ایرانی زندانی در آمریکا را تحویل گرفت. سلیمانی به اتهام نقض تحریم ها یک سال در آمریکا زندانی بود. همزمان ایران، یک شهروند آمریکایی هم آزاد شد. وزارت خارجه: در این روند با تصویب شورای عالی امنیت ملی و همکاری و موافقت نهادهای قضایی و امنیتی " ژائو ونگ " شهروند آمریکایی که به جرم جاسوسی در حال گذراندن دوران محکومیت خود در ایران بود با رافت اسلامی آزاد و تحویل مقامات سوئیسی برای بازگشت به آمریکا شد/ عصرایران

مبادله زندانیان ایرانی و آمریکایی توسط ظریف

روایت ظریف از پیشنهاد آمریکایی‌ها به سلیمانی

وزیر امور خارجه:

مسعود سلیمانی، دانشمند ایرانی که حدود ۱۴ ماه به اتهام واهی دور زدن تحریم‌ها در زندان‌های آمریکا به سر برده است، بارها به ایشان از سوی آمریکایی‌ها پیشنهاد شده بود که به جای بازگشت به کشور یا ماندن در زندان بپذیرد که در آمریکا بماند ولی این استاد وطن‌پرست، این پیشنهاد را نپذیرفته است.

قرار است ایشان فردا اولین مصاحبه خود را در دانشگاه انجام بدهند تا به آمریکایی‌ها که به او گفته بودند ما کاری می‌کنیم که تو دانشگاه و تحقیق را فراموش کنی، نشان دهند که یک دانشگاهی وطن‌پرست ایرانی، نه کشورش، نه دانشگاه و نه تحقیق را فراموش نمی‌کند و با علم و فناوری تلاش می‌کند که باعث بالندگی هر چه بیشتر کشورش نیز بشود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها