ترامپ در استیضاح شرکت نمی‌کند

ترامپ رسما اعلام کرد در جلسات استماع استیضاح شرکت نخواهد کرد. کاخ سفید با ارسال یک نامه به کمیته قضایی مجلس نمایندگان اعلام کرد که در جلسات استماع مربوط به تحقیقات استیضاح ترامپ شرکت نخواهد کرد.

ترامپ در استیضاح شرکت نمی‌کند

"دونالد ترامپ" و هیچ یک از وکلایش در جلسه روز چهارشنبه کمیته قضایی مجلس نمایندگان در موضوع استیضاح رییس جمهوری آمریکا شرکت نمی‌کنند.

"پت سیپولون" مشاور حقوقی کاخ سفید اواخر روز یکشنبه با ارسال نامه‌ای به رییس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا ضمن اعلام این مطلب گفته است رییس جمهوری و وکلای او در جلسه روز چهارشنبه این هفته کمیته قضایی شرکت نخواهند کرد چون روند استیضاح ترامپ منصفانه نیست.

هفته گذشته "جرولد ندلر" رییس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا از ترامپ دعوت کرده بود در جلسه روز چهارشنبه این کمیته شرکت کند. او گفته بود ترامپ یا باید در این حلسه شرکت کند و یا به گلایه‌های مکرر از روند استیضاح خود در کنگره پایان بدهد.

مشاور حقوقی کاخ سفید در نامه خود، رییس کمیته قضایی مجلس نمایندگان را به برنامه ریزی تعمدی جلسه چهارشنبه متهم کرده، زمانی که به گفته مشاور حقوقی کاخ سفید ترامپ باید برای حضور در نشست سران ناتو راهی لندن شود.

او گفته کاخ سفید به طور جداگانه به دعوت برای شرکت در جلسه استماع دوم پاسخ خواهد داد. تاریخ این جلسه هنوز معلوم نشده اما مهلت پاسخ کاخ سفید برای حضور رییس جمهوری در جلسه استماع دوم تا جمعه همین هفته است.

موضوع استیضاح ترامپ که هفته‌هاست جلسات استماع آن در 3 کمیته نظارتی، امور خارجی و اطلاعاتی به صورت عمومی و خصوصی برگزار شده، مکالمه تلفنی 25 ژوئیه سال جاری ترامپ با همتای اوکراینی اوست که ادعا می‌شود ترامپ در جریان این مکالمه از "ولادیمیر زلینسکی" همتای اوکراینی خود خواسته تا درباره فعالیت‌های اقتصادی پسر "جو بایدن" یکی از رقبای احتمالی او در انتخابات ریاست جمهوری سال آتی آمریکا در هیات مدیره یک شرکت انرژی در اوکراین تحقیق و تفحص کند.

مجلس نمایندگان آمریکا در حال تحقیق درباره این موضوع است که آیا ترامپ با سوء استفاده از موقعیت خود در مقام ریاست جمهوری آمریکا از یک دولت خارجی کمک گرفته تا به عنوان اهرمی برای فشار به رقیب سیاسی داخلی خود از آن استفاده کند.

ترامپ این ادعا را رد کرده و بارها تاکید کرده است اشتباهی مرتکب نشده است/عصر ایران به نقل از سی ان ان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها