تحریم‌های ترکیه لغو شد

رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در یک نشست خبری در کاخ سفید اعلام کرد به وزارت خزانه‌داری این کشور دستور داده است که کلیه تحریم‌های وضع شده علیه ترکیه در روز 14 اکتبر (22 مهر) به دلیل حمله این کشور به نیروهای کُرد متحد آمریکا در شمال شرقی سوریه را لغو کند./ تسنیم

تحریم‌های ترکیه لغو شد

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در یک نشست خبری در کاخ سفید اعلام کرد به وزارت خزانه‌داری این کشور دستور داده است که کلیه تحریم‌های وضع شده علیه ترکیه در روز 14 اکتبر (22 مهر) به دلیل حمله این کشور به نیروهای کُرد متحد آمریکا در شمال شرقی سوریه را لغو کند.
دونالد ترامپ در این نشست خبری با اعلام خبر دائمی شدن آتش‌بس در شمال شرقی سوریه گفت: «اوایل بامداد امروز دولت ترکیه به ما خبر داد که عملیات نظامی خود در سوریه را متوقف خواهند کرد. بدین ترتیب آتش‌بس در منطقه دائمی خواهد شد؛ هرچند در آن بخش از دنیا گاهی واژه دائمی زیر سؤال می‌رود. ولی به هر حال فکر می‌کنم این آتش‌بس دائمی خواهد بود.»

وی افزود: «بنابراین من به وزیر خزانه‌داری گفته‌ام که تحریم‌های اعمال‌شده در 14 اکتبر را که در پاسخ به عملیات رزمی ارتش ترکیه علیه کُردها در شمال سوریه وضع شده بود، لغو کند. تحریم‌ها برداشته خواهد شد، مگر اینکه اتفاق دیگری رخ دهد که باعث ناراحتی ما شود

رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص ادامه حضور نظامی کشورش در منطقه گفت: «ما از کشورهایی که قدم پیش می‌گذارند که به تأمین امنیت منطقه کمک کنند، استقبال می‌کنیم. کشورهای منطقه باید به تأمین امنیت مرزهای سوریه و ترکیه کمک کنند و ما نمی‌خواهیم در این کار دخالت داشته باشیم. ما امنیت مناطق نفتی را تضمین کرده‌ایم و شماری از نیروهای ما در آن مناطق حضور دارند. ما در آینده تصمیم خواهیم گرفت که در این مورد چه کاری انجام دهیم.»

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها