جزئیات جدید از توافق آمریکا و ترکیه برای آتش‌بس در شمال سوریه

آتش‌بس در سوریه/تحریم‌های آمریکا ضد ترکیه لغو شد

مایک پنس از توافق ترکیه و آمریکا برای برقراری آتش‌بس در سوریه خبر داد. پایگاه اینترنتی میدل ایست آی با ارائه جزئیاتی بیشتری از توافق ترکیه و آمریکا درخصوص توقف عملیات نظامی آنکارا در شمال سوریه گفت: به محض آنکه ترکیه عملیات خود را در سوریه متوقف کند، دولت ترامپ تحریم‌هایش را ضد ترکیه لغو خواهد کرد و تحریم‌های بیشتری نیز اعمال نخواهد شد. طبق توافق آمریکا و ترکیه، آنکارا عملیات در شمال سوریه را برای ۱۲۰ ساعت متوقف خواهد کرد تا به شبه‌نظامیان ی.پ.گ اجازه دهد ۲۰ مایل از مرزهای ترکیه عقب‌نشینی کند. طبق این توافق، آمریکا عقب‌نشینی شبه‌نظامیان ی.پ.گ را از منطقه امن تسهیل خواهد کرد و بعد از این عقب‌نشینی، آتش‌بس دائمی برقرار خواهد شد.

آتش‌بس در سوریه/تحریم‌های آمریکا ضد ترکیه لغو شد

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه:
ترکیه طی گفت‌وگوهایی که با طرف آمریکایی داشت، بر تمامیت ارضی سوریه تأکید کرده است.

ما عملیات چشمه صلح خود را به کل متوقف نخواهیم کرد بلکه آن را به حالت تعلیق درخواهیم آورد تا عقب‌نشینی گروه‌های تروریستی را زیر نظر بگیریم.

توافق امشب«آتش‌بس» نیست؛ چرا که آتش‌بس بین دو طرف قانونی صورت می‌گیرد و ترکیه گروه‌های تروریستی را به رسمیت نمی‌شناسد.

تعلیق عملیات در شمال سوریه با این هدف صورت گرفته که گروه‌های تروریستی از منطقه امن خارج شوند.

ارتش سوریه وارد برخی مناطق از جمله منبج و عین‌العرب شده. بنابراین، درباره این موضوع با روس‌ها صحبت خواهیم کرد.

طبق توافق انجام شده بین «رجب طیب اردوغان» و «مایک پنس» طی دیدار اخیر، عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه طی ۱۲۰ ساعت آینده به حالت تعلیق در خواهد آمد تا نیروهای (YPG) از منطقه امن تعیین شده توسط ترکیه خارج شوند.


ترامپ نیز در توییت جدید خود نوشت: این توافق 3 روز قبل نمی‌توانست انجام شود. برای رسیدن به آن باید سختی می‌کشیدیم و حالا همه به آن افتخار می‌کنند.

امروز روز خوبی برای تمدن است. به آمریکا باید افتخار کرد که راه غیرمتعارف و البته مسیری ضروری را با من طی کرد. مردم سال‌ها منتظر چنین معامله‌ای بودند. جان میلیون‌ها نفر حفظ شد. تبریک به همه!
 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها