روحانی در سازمان ملل چه گفت؟/ویدئو

ایران در حوزه تامین امنیت و مقابله با تروریسم در منطقه بسیار تعیین کننده بوده است. خاورمیانه در آتش جنگ، خونریزی، تجاوزگری، اشغال‌گری، تعصبات مذهبی و فرقه‌ای و افراط‌گرایی می‌سوزد و بزرگترین قربانی چنین شرایطی ملت مظلوم فلسطین است.

حجم ویدیو: 5.13M | مدت زمان ویدیو: 00:03:31

پاسخ ما به مذاکره تحت تحریم، نه است. برجام، حداقل بود؛ اگر بیشتر می‌خواهید، باید بیشتر بپردازید.

عکس یادگاری آخرین ایستگاهِ مذاکره است، نه اولین ایستگاه. همه کشورهای متاثر از تحولات خلیج فارس و تنگه هرمز به «ائتلافِ امید» دعوت می‌کنم. راه حل نهایی صلح و امنیت خاورمیانه "دموکراسی در داخل و دیپلماسی در خارج" است.

امنیتِ عربستان با پایان تجاوز به یمن حاصل می‌شود، نه با دعوت از بیگانگان. طرح‌های تحمیلی آمریکایی و صهیونیستی محکوم به شکست است. آمریکا با سوء استفاده از نظام بانکی، به راهزنی بین المللی دست زده است. هنوز بر عهد خود به برجام، برجا مانده‌ایم، اما صبر ایران حدی دارد. دکترین امنیتی ایران حفظ صلح و ثبات در خلیج فارس و تامین آزادی و امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز است. امنیت منطقه با خروج نظامیان آمریکا، تأمین می‌شود و نه با سلاح و مداخله آنان. تبعیض، تصاحب زمین‌ها، شهرک سازی ها و کشتار همچنان ادامه دارد. 

تشکیلِ هرگونه ائتلاف امنیتی با محوریت و فرماندهی نیروهای خارجی، مصداق بارز مداخله در امور منطقه است. ما با هم همسایه‌ایم، نه با آمریکا!

آمریکا وکیلِ هیچ ملتی و کفیلِ هیچ دولتی نیست.

تنها یک اشتباه می‌تواند آتشی بزرگ را برافروزد؛ دخالتِ تحریک‌آمیزِ بیگانگان را تحمل نمی‌کنیم و به هرگونه تعرض به امنیت و تمامیتِ سرزمینی خود، قاطعانه پاسخ می‌دهیم.

بیایید به جای سرمایه‌گذاری در جنگ و خشونت‌، بر روی امید به یک آینده بهتر، سرمایه‌گذاری کنیم.

برعکسِ طرح‌های ویران‌گر آمریکا، کمک‌ها و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حوزه تامین امنیت و مقابله با تروریسم بسیار تعیین کننده بوده است. نمونه‌های بارز آن، همکاری با روسیه و ترکیه در چارچوب روند آستانه در مورد بحران سوریه، ارایه طرح صلح برای بحران یمن و همکاری فعال با نمایندگان دبیرکل سازمان ملل متحد، گفتگوهای سازنده با 4 کشور اروپایی و تلاش فعال برای تسهیل مذاکرات صلح میان طرف‌های یمنی است که منجر به موافقت‌نامه صلح استکهلم درخصوص بندر حدیده شد.

من از کشوری می‌آیم که از یک سال و نیم پیش در برابر بی‌رحمانه‌ترین تروریسم اقتصادی ایستاده کرده و از حق استقلال و توسعه علمی و فناوری خود دفاع کرده است.
دولت آمریکا با اعمال تحریم و تهدید دیگر ملت‌ها تلاش کرده ایران را از مزایای حضور در اقتصاد جهانی محروم کند و به راهزنی بین المللی دست زده است.
ایران همواره برای خود و همسایگان صلح و پیشرفت خواسته‌ایم و هرگز مقابل تهاجم تسلیم شده‌ایم.
ما نمی‌توانیم دعوت به مذاکره کسانی را باور کنیم که اعلام می‌کنند سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ملت‌مان اعمال کرده‌اند.
چگونه می‌شود باور کرد که جنایت و فشار بر زندگی 83 میلیون ایرانی افتخار به حساب بیاید.
ملت ایران هرگز این جنایت‌ها و این جنایتکاران را نه فراموش می‌کند و نه می‌بخشد.

دولتی که نتوانسته مسأله افغانستان و عراق و سوریه را حل کند و بانی افراطی‌گری، طالبانی‌گری و داعشی‌گری بوده‌است؛ هرگز قادر به حل معضلات پیچیده‌تر نخواهد بود.
ما دخالتِ تحریک‌آمیزِ بیگانگان را تحمل نمی‌کنیم و به هرگونه تعرض به امنیت و تمامیتِ سرزمینی خود، قاطعانه پاسخ می‌دهیم.
راه جایگزین و مطلوب ما، همبستگیِ میان همه ملت‌های دارای منافع مشترک در خلیج‌فارس و منطقه هرمز است.
 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها