اسکوچیچ ثابت کرده است که صلاحیت دارد

هاشمی‌طبا: ثبت‌نام تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال از ابهام گذشته است

علت اینکه چرا آقای تاج به انتخابات آمده را نمی‌دانم، اما صحبت‌های آقای حاج رضایی را که می‌خواندم، تک تک نظرات ایشان درست بود.

هاشمی‌طبا: ثبت‌نام تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال از ابهام گذشته است

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی مهدی تاج را عامل وضع موجود فوتبال ایران می‌داند و برای او سؤال است که این شخص با چه حمایتی وارد انتخابات شده است. 

مصطفی هاشمی‌طبا درباره ثبت‌نام مهدی تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال که مورد انتقاد بسیاری از رسانه‌ها و اهالی ورزش قرار گرفته است، گفت: علت اینکه چرا آقای تاج به انتخابات آمده را نمی‌دانم، اما صحبت‌های آقای حاج رضایی را که می‌خواندم، تک تک نظرات ایشان درست بود و آن را تأیید می‌کنم.

وی افزود: نظرات متفاوتی در مورد ثبت‌نام نامزدها بوده است که مدارک برخی ناقص بود و باید به آنها مهلت داده می‌شد یا برخی خارج از تاریخ معین‌شده، برای ثبت‌نام آمده‌اند، با این حال در مورد تاریخ انتخابات و تصمیم مجمع برای این تاریخ هم حرف و سخن است، این‌که چرا چنین تاریخی را برای مجمع انتخاب کردند، در شرایطی که تیم ملی باید با ثبات و آرامش خاطر راهی جام جهانی شود. با این کار، آرامش تیم ملی هم گرفته شده است و به‌شکلی که آقای اسکوچیچ را رد صلاحیت کردند، فضا را در فوتبال کشور مناسب نمی‌بینم. متأسفانه شاهد اتفاقات عجیبی در فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش هستیم.

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی در واکنش به این مسئله که برخی مدعی مورد حمایت بودن مهدی تاج در انتخابات هستند و آیا این مسئله را قبول دارد یا نه، اظهار داشت: ظاهراً این صحبت درست است، چون با آن شاهکاری که با پرونده ویلموتس خلق کردند و تیم ملی در آستانه حذف بود، نمی‌شود دوباره بدون هیچ حمایتی وارد انتخابات شد. اتفاقات عجیب و غریبی در کشور ما در حال رقم خوردن است و نمی‌دانم باید چه بگویم. وضعیت فدراسیون فوتبال هم عجیب و غریب است، وقتی می‌گویند سرمربی تیم ملی که ما را از حذف نجات داد و سریع‌ترین صعود به جام جهانی را رقم زد، بی‌صلاحیت است! بررسی صلاحیت اسکوچیچ باید پیش از انتخاب او انجام می‌شد و قبل از اینکه چنین نتایجی را رقم بزند. صلاحیت که یک مسئله انتزاعی نیست و او ثابت کرده است که صلاحیت دارد، هم تیم ما را از حذف نجات داد و هم صعودی سریع به جام جهانی داشت، این به‌هم‌ریختگی در ورزش ما، سؤال است و این‌که چه‌کسی از این اتفاقات حمایت می‌کند که موجب این به‌هم‌ریختگی شده است.

هاشمی‌طبا تصریح کرد: نمی‌دانم مقامات مملکت ما و ناظران چطور به مسائل نگاه می‌کنند، آیا باید از افراد خاص حمایت کنند یا از حق و حقیقت؟ سؤال این است؛ چرا یک رئیس فدراسیون را آن‌طور برکنار می‌کنند و حالا کسی که امضای قرارداد مارک ویلموتس را در بلژیک انجام داد، بعد گفت ناراحتی قلبی دارد و عامل وضع موجود است، حمایت می‌شود که در انتخابات ثبت‌نام کند؟ حمایت‌های مادی و معنوی چطور صورت گرفته است؟

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ثبت‌نام مهدی تاج در انتخابات ابهام‌برانگیز است، گفت: این وضعیت از ابهام هم گذشته است، مثلاً نگاه کنید که یک نفر زندانی شده، اما هنوز عضو هیئت رئیسه است و از زندان در جلسات شرکت می‌کند و رأی می‌دهد! سازمان ورزش (وزارت ورزش) ما فَشَل شده است که این اتفاقات رخ می‌دهد.

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک در واکنش به این سؤال که با شرایط فعلی ارزیابی و تحلیلش از وضعیت فوتبال ایران چیست، ابراز کرد: از نظر من با توجه به در پیش بودن جام جهانی، زمان انتخابات زمان بدی است و این نوع ثبت‌نام کردن و دنبال کردن آدم‌ها هم ابهاماتی را ایجاد می‌کند. شرایط مشکوک است و به‌نظرم انتخابات با این شرایط انجام نشود بهتر است. سرپرست فعلی هم سرپرست واقعی فدراسیون فوتبال نیست و می‌بینند چه‌کسی چه‌چیزی می‌گوید تا عمل کنند و از جای دیگری دستور قبول می‌کنند، این مسائل در جراید هم مطرح است و کسی هم پاسخگوی ابهامات نیست. شرایط طوری است که انگار می‌گویند "شما هر حرفی می‌زنید ما خر خودمان را می‌رانیم" و این خوب نیست.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها