در فولاد از لحاظ فکری راحت‌تر هستم

رضاوند: سبک مربیگری نکونام اروپایی است

خدا را شکر وضعیت تیم از لحاظ روحی بسیار خوب است و تمرینات خوبی را هم پشت سر گذاشتیم تا آماده بازی‌های دور برگشت باشیم.

رضاوند: سبک مربیگری نکونام اروپایی است

امیرحسین اعظمی

فولاد خوزستان امشب در چهارمین بازی از مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا مقابل آخال ترکمنستان قرار خواهد گرفت. شاگردان جواد نکونام در بازی قبلی موفق به شست دادن همین تیم شدند و حالا پیروزی در بازی امشب می‌تواند فولاد را برای صعود از گروه C این رقابت ها در موقعیتی ایده آل قرار دهد. آرش رضاوند هافبک فولاد هم تاکید می‌کند که این یک بازی مهم برای صعود فولاد به مرحله حذفی است، او در خصوص وضعیت تیمش به سوالات پاسخ می‌دهد.

 

شرایط فعلی فولاد را چطور ارزیابی می‌کنی؟

برد برابر آخال ترکمنستان شرایط تیم را در این گروه بهتر کرد و حالا فقط با تفاضل کمتر نسبت به الغرافه در رده دوم قرار داریم. خدا را شکر وضعیت تیم از لحاظ روحی بسیار خوب است و تمرینات خوبی را هم پشت سر گذاشتیم تا آماده بازی‌های دور برگشت باشیم.

برخی معتقدند فولاد در گروه آسانی قرار گرفته است، نظر تو چیست؟

گروه ما گروه آسانی نیست و در گروه سختی قرار گرفتیم. در گروه ما تیمی مثل الغرافه حضور دارد و تیمی مثل الشباب هم انقدر مهره دارد که مهاجمی مثل مهدی قایدی را بازی نمی‌دهد. گروه ما یکی از گروه های سخت این بازی‌ها است و البته این را هم بگویم که تیم اخال هم تیمی سرسخت است.

در مورد شرایط خودت بعد از پیوستن به فولاد خوزستان صحبت کن. آیا همه چیز برایت راضی کننده است؟

خدا را شکر شرایط من در فولاد خوب است و اینجا از لحاظ فکری راحت‌تر هستم و با آزادی عمل بیشتری بازی می‌کنم.

سطح بازی‌های لیگ قهرمانان را نسبت به فصول گذشته چطور ارزیابی می‌کنی؟

سطح بازی‌های مثل سال‌های گذشته است و همه تیم‌ها اندازه خودشان قوی هستند. البته مسئله‌ای که می‌توان از ان گلایه کرد متمرکز بودن برگزاری بازی‌ها است و این در حالی است که ما این حق را داریم در زمین خودمان بازی کنیم و از حمایت هواداران بهره ببریم. تیم های دیگر هم این حق را دارند.

کار کردن با جواد نکونام چطور است؟

آقا جواد واقعا یکی از بهترین مربیان ایران است و سخت‌گیری‌های نکونام به بازیکنان کمک می‌کند تا پیشرفت کنند. سبک مربیگری نکونام اروپایی است و خوشحالم که با این مربی کار می کنم.

دوست داری فصل بعد هم در فولاد بمانی؟

باید منتظر آخر فصل باشیم. فعلا تمام تمرکزم روی لیگ قهرمانان  آسیا و سپس بازی‌های لیگ برتر است.

برخی معتقدند سبک بازی فولاد تدافعی است، نظر خودت چیست؟

شما می‌توانید بازی‌ها ما را ببینید و آنالیز کنید. من کاری به لیگ ایران ندارم ولی در لیگ قهرمانان دیدید که الغرافه یک حمله هم روی دروازه ما نداشت ولی ما فوتبال خوبی انجام دادیم و حتی توپ را به تیر زدیم. در بازی با الشباب هم شرایط بهتری از لحاظ مالکیت توپ و ایجاد موقعیت داشتیم و این شرایط در بازی با  آخال هم وجود داشت. شاید در بازی‌های لیگ برتر شرایط طوری باشد که سخت گل بخوریم ولی در لیگ قهرمانان آسیا نشان دادیم که میل به برد و بازی تهاجمی داریم. در ضمن گل نخوردن خودش یک امتیاز بزرگ است.

فکر می‌کنی چرا باشگاهی ایرانی سال‌ها است که در آسیا قهرمان نمی‌شوند؟

یکی از دلایلش تغییرات زیاد در تیم‌‌ها است چون تیم‌های ایرانی بر اساس تقویم لیگ قهرمانان با دو تیم در این جام شرکت می‌کنند و این به ضرر تیم های ایرانی است. اگر این اتفاق رخ نمی‌داد قطعا شرایط فرق می‌کرد، در ضمن بحث زیرساخت‌ها و امکانات خوب هم بسیار مهم است. شما می‌بینید که باشگاهی مثل الهلال بازیکن 30 میلیون دلاری می‌گیرد ولی تیم‌های ایرانی با مشکلات متفاوتی روبرو هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها