قطری‌ها، پرسپولیس و استقلال را غول می‌دانند

اسماعیلی: نصف امکانات قطر را داشتیم، بازیکنان از ایران نمی‌رفتند

بله اینجا با بچه‌ها مرتب در ارتباط هستیم. با امید ابراهیمی، حسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده هرازگاهی بیرون هم می‌رویم.

اسماعیلی: نصف امکانات قطر را داشتیم، بازیکنان از ایران نمی‌رفتند

تیم العربی قطر که از وجود فرشید اسماعیلی، هافبک فصل گذشته استقلال بهره می‌برد، هفته گذشته در یک بازی حساس و در اصطلاح 6امتیازی، توانست تیم الغرافه را با مربیگری استراماچونی و حضور بازیکنانی مانند سعید عزت‌اللهی و شیخ دیاباته شکست دهد تا شانس زیادی برای کسب سهمیه آسیایی داشته باشد. گفت‌وگو با اسماعیلی را می‌خوانید.

 

   در یک بازی حساس توانستید الغرافه را ببرید تا شانس بیشتری برای کسب سهمیه آسیایی داشته باشید. نکته جالب هم رویارویی خودت با استراماچونی، سعید عزت‌اللهی و دیاباته در این بازی بود. از این رویارویی جالب بگو.

هر دو تیم 30امتیاز داشتیم و این بازی حکم فینال را داشت. خیلی بازی مهمی بود اما برای ما بد شروع شد. هم زود گل خوردیم و هم نیمه اول اخراجی دادیم. خلاصه کار خیلی برایمان سخت شد اما همه 2برابر تلاش کردند و توانستیم 3امتیاز بازی را بگیریم. در حاشیه بازی هم با استراماچونی صحبت کردم، هم با سعید عزت‌اللهی هم با شیخ دیاباته.

 

   در مورد سطح لیگ قطر و قهرمانی السد برایمان بگو.

سطح لیگ قطر از اسمش (لیگ ستارگان) معلوم است. بازیکنان بزرگی اینجا هستند. البته فشار زیادی روی بازیکنان خارجی است. تیم السد هم بازیکنان خارجی بزرگی دارد و هم بازیکنان عربش همگی ملی‌پوش هستند. تیم خیلی قدرتمندی است که امسال توانسته چند هفته زودتر قهرمان شود.

 

 شرایط خودت در العربی چطور است؟ در این تیم می‌مانی یا ممکن است در نقل‌وانتقالات جابه‌جا شوی؟

فعلا یک بازی خیلی مهم مانده و تمام تمرکزم روی این بازی آخر است. ما در جام‌حذفی متأسفانه حذف شدیم و الان تمام هدف تیم این است که ان‌شاءالله بتوانیم با کسب برد در بازی آخر در جدول رده‌بندی رتبه چهارم را کسب کنیم و سهمیه آسیایی بگیریم.

 

   با توجه به شرایط عالی و امکانات مالی لیگ قطر، خیلی‌ها می‌گویند بازیکنان ایرانی دوست ندارند آنجا را رها کنند. درست است؟

واقعا اینجا از لحاظ امکانات عالی است. اگر 50درصد این امکانات در ایران بود، هیچ بازیکنی از لیگ خودمان بیرون نمی‌آمد. برای قطری‌ها، استقلال و پرسپولیس حکم غول را دارند اما اینها نمی‌دانند که اوضاع امکانات در ایران برای فوتبالیست‌ها افتضاح است.

 

   قطر بعد از قهرمانی در جام‌ملت‌ها الان میزبان جام‌جهانی است. تو که آنجا بازی می‌‌کنی وضعیت‌شان را برای میزبانی رویداد بزرگی مثل جام‌جهانی چطور ارزیابی می‌کنی؟

از زمانی که به اینجا آمدم می‌بینم که همچنان در حال ساخت‌وساز ورزشگاه‌ها و درست‌کردن خیابان‌ها هستند. در کل می‌خواهند به بهترین شکل ممکن جام‌جهانی را برگزار کنند. شما از آمدن مسافر به قطر که اینقدر برای شرایط کرونایی سخت می‌گیرند، می‌توانید بفهمید که چقدر جام‌جهانی برایشان مهم است.

 

   با کدام‌یک از لژیونرهای ما در قطر ارتباط داری؟ شرایط آنها را چطور می‌بینی؟

بله اینجا با بچه‌ها مرتب در ارتباط هستیم. با امید ابراهیمی، حسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده هرازگاهی بیرون هم می‌رویم.

 

   در مورد مشکلی که برای سربازی سیاوش یزدانی و حسین مرادمند به‌وجود آمد چه نظری داری؟

فوتبالیست‌شدن خیلی سخت است. من بازیکنی می‌شناسم که از امثال ما خیلی بهتر بود اما به‌خاطر سربازی کلا فوتبال را کنار گذاشت و دچار اعتیاد شد. یک جوان به همین راحتی از مسیر درستش خارج می‌شود. الان بحثم بازیکن استقلال نیست. من می‌گویم 2روز دیگر برای بازیکن پرسپولیس یا سپاهان و تیم‌های دیگر هم همین اتفاق می‌افتد. شاید بهتر باشد فکری به حال فوتبالیست‌ها شود. مگر می‌شود بازیکنی که سال‌ها زحمت کشیده تا به لیگ برتر رسیده، حالا دوباره به لیگ‌یک برگردد و آنجا بازی کند؟! یا اینکه به قول آقاخداداد عزیزی بازیکن تازه به جایی رسیده که می‌خواهد قرارداد خوب ببندد، اما سرباز می‌شود و باید برود ماهی یک‌میلیون و 200هزارتومان بگیرد! یکی از پیشکسوتان چند وقت پیش حرف خوبی زده و گفته بود بازیکنانی که به سن سربازی می‌‌رسند، چند درصد از قراردادشان را به حوزه نظام‌وظیفه بدهند. خب این موضوع هم به نفع بازیکن است، هم به نفع باشگاه و هم به نفع حوزه نظام‌وظیفه. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها