سمیعی: تعویق خدمت مرادمند و یزدانی امروز و طبق قانون انجام می‌شود

به گواه سابقه، استقلال یکی از منظم‌ترین باشگاه‌ها درباره خدمت سربازی بازیکنانش است.

سمیعی: تعویق خدمت مرادمند و یزدانی امروز و طبق قانون انجام می‌شود

معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت: درخواست ما برای تعویق خدمت یزدانی و مرادمند مطابق قانون بوده و اگر دیگران استفاده‌ نکرده‌اند ما مسئول نیستیم. 

به گزارش میتقل آنلاین، فرشید سمیعی در خصوص آخرین تلاش‌های باشگاه استقلال ‌درباره تعویق سربازی یزدانی و مرادمند، گفت: طبق قوانین بازیکنان ملی‌پوش می‌توانند از یکسری ظرفیت‌های قانونی بهره‌مند شوند. ما هم در خصوص تعویق سربازی دو بازیکن‌مان نامه‌نگاری کردیم و با توجه به اینکه ملاک تشخیص ملی‌پوش بودن، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال است، از این دو نهاد تاییدیه گرفتیم و این موضوع را به اداره کل تربیت بدنی نیروهای مسلح ارائه کردیم و در آنجا هم تایید شد. تربیت‌بدنی نیروهای مسلح نیز به نظام وظیفه ابلاغ کرده است. امروز کارهای اداری‌ این درخواست ما انجام می‌شود و به صورت قانونی تعویق خدمت صورت می‌گیرد.

وی در خصوص شایعاتی که در این مدت درباره بازیکنان سرباز استقلال پیش آمده بود، عنوان کرد: به گواه سابقه، استقلال یکی از منظم‌ترین باشگاه‌ها درباره خدمت سربازی بازیکنانش است. هیچ وقت در استقلال یک ماجرای بلندمدت در خصوص کارت پایان خدمت جعلی و کسورات مشکوک خدمت سربازی نداشته‌ایم و همیشه سعی کردیم از قانون و ظرفیت‌های آن استفاده کنیم. به ما تهمت زدند در صورتی که ما به دنبال معافیت نیستیم. در قانون  تعویق خدمت لحاظ شده و ما هم می‌خواهیم استفاده کنیم. بر فرض اگر یک نفر استفاده نکرده ما مسئول نیستیم. قانون سرباز قهرمان را هم تصویب شده که ما در این خصوص وارد نشدیم.

معاون حقوقی باشگاه استقلال ادامه داد: نام محمدحسین مرادمند، در شهریور ماه که لیست تیم ملی اعلام می‌شود، قرار داشته و در AFC هم ریجستر شده است، با این شرایط آیا ما نباید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم؟ قانون می‌گوید که می‌توانیم از این ظرفیت‌ استفاده کنیم. سیاوش یزدانی هم بازیکن تیم ملی است و در مسابقات مقدماتی جام جهانی بازی می‌کند. قانون هم می‌گوید که نظام وظیفه باید همکاری لازم را با بازیکنان ملی‌پوش داشته باشد و سربازی آنها را تا انتهای مسابقات به تعویق انداخته و ما هیچ درخواستی خلاف قانون نداشتیم.

سمیعی اظهار داشت: در گذشته‌ این کار غیرقانونی انجام شده و هنوز‌ مشخص نیست که در سال‌های گذشته که کارت‌های جعلی دادند، مشکلات و ابهامات آن برطرف شد  یا هنوز برطرف نشده است. این مطالبه‌گری‌ها را دوست داریم و سؤال ما این است که آیا نسبت به همه تیم‌ها این مطالبه‌گری وجود دارد؟ ‌ابهامی در خصوص تیم‌های دیگر نداریم؟ هیچ انگی به دیگران نمی‌زنیم ولی باید در خصوص بازیکنان مشابه هم رفع شبهه شود.

وی که در واکنش به اینکه یزدانی و مرادمند باید تا امروز خودشان را معرفی می‌کردند، خاطرنشان کرد:  بله،  باید زودتر ‌کار‌ها انجام می‌شود ولی یک مقدار بررسی‌ها بیشتر شد که استقبال کردیم چون کار ما مطابق قانون است و از هیچ بررسی بیشتری هراس نداریم. طبق مدارکی که ارائه کردیم، هر دو بازیکنان‌مان در سطح تیم ملی هستند و همه می‌دانند که من به چه قانونی اشاره می‌کنم، وزارت ورزش و اداره کل نیروهای مسلح تایید کردند و امروز تعویق خدمت صورت می‌گیرد.

معاون حقوقی باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که تعویق خدمت مرادمند و یزدانی تا چه زمانی اعتبار دارد؟ گفت: مرادمند تا 30 سالگی می‌تواند سربازی‌اش را به تعویق بیندازد. در خصوص یزدانی هم اولین موضوع آن است که تا پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی تعویق می‌افتد، در گام دوم باید ببینیم می‌تواند از ظرفیت سرباز قهرمان استفاده کند یا خیر؟ نیروهای مسلح از باب کمک به فوتبال و تیم ملی فوتبال این قوانین را پیشنهاد داده‌ است. مشخص است که نگاه قانونگذار ایجاد محدودیت نیست و مثبت است و نیروهای مسلح قصد کمک دارد. درخواست ما قانونی است، البته تصمیم‌گیرنده نیستیم و تصمیم‌گیرنده نهایی اداره نظام‌وظیفه است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها