اصولی : عزیزی‌خادم دروغ بزرگی به هیات‌رئیسه گفت

همین دروغی بود که درباره تایید اساسنامه توسط فیفا گفته شد و این ما را به سمت مسائل بد و خطرناکی می‌برد.

اصولی : عزیزی‌خادم دروغ بزرگی به هیات‌رئیسه گفت

سخنگوی موقت فدراسیون فوتبال درباره مراحل عزل رئیس فدراسیون توضیحاتی را ارائه کرد.

حسان اصولی که صبح امروز در برنامه «ورزشگاه» میهمان شبکه پنج سیما بود، درباره چرایی عزل عزیزی‌خادم و اجماع به یکباره اعضای هیات‌رئیسه برای عزل رئیس فدراسیون فوتبال پاسخ داد و گفت: خیلی از دوستان در مجمع و هیات‌های فوتبال این سوال را مطرح کردند و من همان پاسخ به آن‌ها را به شما می‌دهم؛ دو مطلب، یک این‌که لیوان آبی که اینجاست 200 سی‌سی ظرفیت دارد و 2 سی‌سی به آن آب اضافه شود، سرریز شده و شما سرریز شدن آن را می‌بینید.

وی افزود: به هر حال مجموع تحمل هیات‌رئیسه درباره اتفاقات و مسائلی که دیده بود، یک ظرفیتی داشت و زمانی‌که ظرفیت آن پر شد و خط قرمزها و نکات که بارها تاکید شده بود به صورت شفاهی و حضوری و کارتابلی، وقتی با چنین اتفاقاتی مواجه شد، صبر ما هم لبریز شد و همگان دیدند.

اصولی درباره مهم‌ترین مشکل با عزیزی‌خادم گفت: همین دروغی بود که درباره تایید اساسنامه توسط فیفا گفته شد و این ما را به سمت مسائل بد و خطرناکی می‌برد؛ مطلب دوم هم این‌که مجموعه دوستان ما در هیات‌رئیسه ضمن این‌که امید به اصلاح داشتند و این فرصت را می‌دادیم، مهم‌ترین چالشی که داشتیم بحث صعود تیم ملی بود.

عضو هیات‌رئیسه ادامه داد: به هر حال ما خیلی از بحث‌ها را می‌خواستیم علنی کنیم و پیگیری کنیم، تبعات می‌توانست تیم ملی ما را متوجه خودش کند و مقداری تاثیر بگذارد، وقتی خیالمان از صعود راحت شد و از آن‌سو دوستان گفتند قصه‌ی فیفا تمام شد و تبریک گفتند و آن تجربه‌ی تلخ دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و تبریک‌هایی که گفته شد و دیدیم که در نهایت چه شد، ترسیدیم که این اتفاق برای خود فدراسیون و فوتبال ملی هم رخ بدهد.

سخنگوی موقت فدراسیون فوتبال در توضیح برکناری عزیزی‌خادم گفت: هیچ بحث شخصی و مبتنی بر تمایلات فردی وجود نداشت؛ ما باید به علم برسیم دیگر، یعنی این‌که خودت به عنوان منتخب مجمع به علم در این‌باره برسی و مجموعه ملاحظات و مصالح را هم مدنظر داشته باشی. خیلی‌ها این را پیچیده می‌کنند، چه موافقان آقای عزیزی‌خادم و چه مخالفان آقای عزیزی‌خادم، بعضی از آن‌ها فضا را احساسی می‌کنند.

اصولی با ذکر مثالی صحبت‌هایش را تکمیل کرد و گفت: ما وسط کار را می‌گوییم باید گرفت تا بتوانیم توازن و اعتدالی را در فوتبال کشورمان ایجاد کنیم. آقای عزیزی‌خادم زحماتی کشیدند و قطعا نقاط خوب و مثبتی هم داشتند ولی اتوبوسی دارد حرکت می‌کند و یک نفر راننده آن است، می‌توانند راننده خوبی هم باشد اما اگر مسیری که دارد ما را با خود می‌برد، به ناکجاآباد باشد، آن کسانی که این راننده را نشاندند (مجمع) و منتخب‌شان هیات‌رئیسه اگر این راننده را تغییر دهند، هیچ چیز پیچیده و عداوتی نیست و جابجایی است که بتواند اتوبوس را به را مناسب بازگرداند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها