گزینه اصلی سرمربیگری استقلال

با منتفی شدن بازگشت آندره استراماچونی به تیم فوتبال استقلال، مسئولان این باشگاه انتخاب «الکساندر نوری» مربی ایرانی - آلمانی و سرمربی سابق هرتابرلین و وردربرمن را در دستور کار قرار داده‌اند.

گزینه اصلی سرمربیگری استقلال

به گزارش مستقل آنلاین، با شرایطی که  آندره استراماچونی  برای بازگشت به  استقلال  پیش کشیده بود، موانع بزرگی پیش روی مسئولان این باشگاه برای جذب مجدد وی بوجود آمد. هرچند پیش از آن هم وزارت ورزش و هم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مخالفت خود را با بازگشت استراماچونی در پی قانون منع به کارگیری مربی و بازیکن خارجی اعلام کرده بودند.

استقلال فصل گذشته را با استراماچونی آغاز کرد و در ادامه نیمکت آبی ها به فرهاد مجیدی رسید. مجیدی با این تیم نایب قهرمان لیگ شد ولی در فینال جام حذفی مقابل تراکتور شکست خورد و از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند. درست در روزهای بعد از پیروزی استقلال مقابل پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی، اختلاف مدیرعامل استقلال و مجیدی علنی شد تا رسما پرونده ادامه کار مجیدی در این باشگاه بسته شود.

با جدایی مجیدی و منتفی شدن بازگشت استراماچونی، مسئولان این باشگاه سراغ گزینه بعدی خود رفتند. این برنامه که قبلا هم درباره آن خبرهایی منتشر شده بود، مشتمل بر سرمربیگری الکساندر نوری مربی دو رگه ایرانی - آلمانی است و مذاکره با این مربی جدی تر از قبل دنبال می شود.

نوری بارها از علاقه خود برای حضور در ایران و کار در کشورمان صحبت کرده بود. وی سابقه کار به عنوان سرمربی تیم های هرتابرلین و وردربرمن آلمان را هم در کارنامه دارد و مدتی هم دستیار «کلینزمان» در تیم هرتابرلین بود.

کادر فنی الکساندر نوری برای استقلال هم از نفراتی تشکیل شده است که قبلا سابقه بازی در این تیم را داشته اند از جمله آرش برهانی و فریدون زندی. زندی دوره های مربیگری خود را در آلمان پشت سر گذاشته و در صورت توافق نهایی، نوری را روی نیمکت تیم سابق خود همراهی می کند.

گفته می شود برای پست سرپرستی هم یکی از بازیکنان سابق استقلال که در سالهای اخیر از فوتبال خداحافظی کرده، مدنظر قرار دارد. با این حساب و در صورتی که مذاکره استقلال با نوری به نتیجه نهایی برسد، باید شاهد تحولات گسترده ای روی نیمکت آبی ها باشیم؛ نیمکتی که باوجود قانون منع به کارگیری مربیان خارجی رنگ و بوی ایرانی - آلمانی خواهد داشت.

منبع: مهر

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها