نیما نکیسا یک قدم تا استقلالی شدن+جزئیات

دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس، گفت: هیچ اختلاف و مشکلی با احمدرضا عابدزاده نداشته و همواره از او تمجید کرده‌ام. اینکه زمانی با او همبازی بوده‌ام، افتخار بزرگی برایم بود.

نیما نکیسا یک قدم تا استقلالی شدن+جزئیات

به گزارش مستقل آنلاین  ،  نیما نکیسا یکی از استعداد‌های دروازه‌بانی  ایران  بود. او در اوج جوانی احمدرضا عابدزاده را نیمکت نشین کرد، اما در ادامه راه اتفاقاتی رقم خورد تا نتواند به آنچه استحقاقش را دارد برسد. شرح گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

 

دروازه‌بان تیم امید ایران بودم و در پاس  بازی  می‌کردم. پرسپولیس پیشنهاد داد و در آن برهه زمانی بهترین و جذاب‌ترین پیشنهاد برایم بود که آن‌را قبول کردم.

قبل از اینکه پرسپولیس شوید با  استقلال مذاکره کردید؟

مذاکراتی با این تیم داشتم، اما از استقلالی شدن منصرف شدم.

دلیلش چه بود؟

وقتی برای مذاکره با آن‌ها رفتم برخورد خوبی با من نشد و برای همین قید حضور در این تیم را زدم و به  باشگاه پرسپولیس  رفتم و قرارداد همکاری امضا کردم. هیچگاه نگفته‌ام از بچگی استقلالی بوده‌ام و یا طرفدار پرسپولیس، من به پرسپولیس تعهد داشتم و بعد از آن دیگر نمی‌توانستم پیراهن تیم رقیب را بر تن کنم. مثل برخی افراد نبودم که بهانه بیاورم و طوری رفتار کنم که بگویم به این دلیل یا شرایط خاص مجبور شدم تیمم را تغییر دهم.

حضور در پرسپولیس برای تو ریسک بزرگی نبود؟

جوان ۱۸ ساله بودم که فرصت این را داشتم در کنار اسطوره دروازه‌بانی ایران تمرین کنم و خیلی چیز‌ها یاد بگیرم. متاسفانه در آن سال‌ها نشریات زرد به شایعاتی روی آوردند که حقیقت نداشت.

 

یعنی هیچ اختلافی بین شما و عابدزاده وجود نداشت؟

شما می‌خواهید من و عابدزاده را به چالش ببرید؟

چالش؟ اخبار زیادی در این رابطه وجود داشت؟

هیچ گونه اختلاف و مشکلی با عابدزاده نداشتم و همواره از او تعریف کرده‌ام. اینکه زمانی با او در پرسپولیس همبازی بودم افتخار بزرگی بود همانطور که این شانس را داشتم در کنار دروازه‌بان‌های بزرگ دیگری کار کنم که برایم ارزش و اهمیت داشت. متاسفانه...

نکیسا: از استقلالی شدن منصرف شدم

متاسفانه چی؟

هنوز بازی ایران و یوگسلاوی در جام‌جهانی ۱۹۹۸  فرانسه  را نشان می‌دهند و من را عامل باخت ایران معرفی می‌کنند. هیچ فردی از این صحبت نمی‌کند من در آن مسابقه چند فرصت خوب را از حریف گرفتم و ایران سه موقعیت صد درصد گل‌زنی داشت. همیشه یاد گرفته‌ایم نیمه خالی لیوان را نگاه کنیم.

به نظر خودت در گل یوگوسلاوی چقدر مقصر بودی؟

میهایلوویچ یکی از برترین کاشته  زنان  تاریخ  فوتبال  محسوب می‌شود و من در آن زمان خط دفاعی  تیم ملی  را خوب چیدم، اما در هنگامی که این بازیکن به توپ ضربه زد یکی از بازیکنان خط دفاعی چرخید و آفتاب کاملا در چشم من بود و توپ را ندیدم و وارد دروازه ایران شد؟ من ۲۲ سال است درباره این ماجرا سکوت کرده ام. هیچ فردی تک به تک به تک مهرداد میناوند را ندید، هیچ کس شوت مهدی مهدوی‌کیا را متوجه نشد؟  علی دایی  را ندیدند که سه موقعیت را با بدشانسی از دست داد؟ من تلاش و وظیفه‌ام را انجام دادم و حالا آن توپ وارد دروازه ایران شد.

همه کاسه کوزه‌ها سر نیما نکیسا شکست؟

الان که در سن ۴۵ سالگی به آن اتفاقات نگاه می‌کنم متوجه می‌شوم یک نفر باید حذف می‌شد و این اتفاق برای من افتاد.

بعد از آن بازی نیمکت‌نشین شدی. دلیلش چه بود؟

این پرسشی است که جلال طالبی باید به آن پاسخ دهد. من یک بازیکن بودم و مربیان تصمیم گرفتند بازی نکنم. دوازدهمین دروازه‌بان برتر  جام جهانی  فرانسه شدم که فکر می‌کنم آمار خوبی باشد.

تجربه ناموفقی را در  یونان پشت سر گذاشتی؟

به یونان رفتن و عملکرد خوبی را برای تیمم به نمایش گذاشتم، اما متاسفانه در تور کلاهبرداری گرفتار شدم که ضرر هنگفتی را برایم به وجود آورد. من به  ایتالیا  رفتم و حتی با تیم تورینو پیش قرارداد بستم، اما این انتقال صورت نگرفت.

دلیلش؟

طبق قانون  اتحادیه اروپا  آن‌ها فقط می‌توانستند فقط از ۵ بازیکن غیر اروپایی استفاده کنند و برای همین به دنبال این بودند قرارداد دروازه‌بان اروگوئه‌ای خود را فسخ کنند. مدیربرنامه‌های این دروازه‌بان وقتی از ماجرا باخبر شد گفت باید  پول  کامل وی را پرداخت کنید. مدیران باشگاه تورینو به من گفتند تو به ایران برگرد تا وی فکر کند حضورت در تورینو منتفی شده است و من این کار را انجام دادم، اما در پایان فصل این تیم به دسته دوم سقط کرد و باشگاه فروخته شد تا پرونده انتقالم برای همیشه بسته شود.

قبول دارید در فوتبال به حق خود نرسیدی؟

شاید سرنوشت، تقدیر، اشتباهات خودم و دیگران باعث شد تا به آن چیزی که استحقاقش را داشتم نرسم. ناراضی نیستم، پس از اینکه فوتبال را کنار گذاشتم به دنبال تحصیل رفتم و خوشحالم از این که بازیکن دیروز تیم ملی امروز به مقطع دکترا رسیده است و ۶ کتاب را به رشته تحریر درآورده و در دانشگاه تدریس می‌کنم.

 

منبع : ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها