نشان باشگاه پرسپولیس نامزد برترین لوگوی باشگاهی آسیا شد

لوگوی باشگاه پرسپولیس تهران از سوی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نامزد برترین نشان باشگاهی آسیا شد.

 سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتخاب نشان‌های ۶ تیم باشگاهی قاره کهن، از جمله پرسپولیس تهران، ضمن انتشار گزارشی درباره پیشینه‌ی این نشان‌ها از کاربران خود خواست بهترین نشان را انتخاب کنند.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشته است: با توجه به اینکه بیشتر بازی‌های قاره‌ای به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده، با کنکاش و بررسی ۶ تیم از سراسر قاره داستان جذاب بعضی از نشان‌های تیم‌های فوتبال آسیا را فاش می‌کنیم و معنای این نشان‌های منحصر به فرد را می‌کاویم.

این سایت علاوه بر پرسپولیس درباره نشان تیم‌های القادسیه کویت، ججویونایتد کره جنوبی، ناگویا گرامپوس ژاپن، ایست بنگال هند و پرسیپورا جایاپورا اندونزی توضیحاتی داده است.

نشان باشگاه پرسپولیس نامزد برترین لوگوی باشگاهی آسیا شد

سایت AFC درباره پرسپولیس، نوشت: نام پرسپولیس از نام یک مکان تاریخی به نام پرسپولیس (تخت جمشید)، پایتخت امپراتوری هخامنشی، گرفته شده است و بنابراین نشان این باشگاه عناصر و المان‌های یکی از تحسین برانگیز‌ترین مکان‌های دیدنی ایران را در خود جای داده است.

غول‌های تهران در طول سال‌ها چندین بار لوگوی خود را تغییر داده‌اند، برخی از آن‌ها تصویری از مردان بالدار و گاو‌هایی بودند که نماد باروری است که سابقا نشان‌های برجسته‌ای بودند.

از سال ۲۰۰۴، اما پرنده افسانه‌ای همای دوسر را که متصل به یک بدن است به نشان خود اضافه کرد که نشانگر یک ستون مشهور در تخت جمشید است.

یک جام هم در بالای بدن به نشانه جام‌هایی که به دست آورده قرار دارد در حالی که حلقه‌های المپیک در زیر، نشان می‌دهد که پرسپولیس یکی از موسسات ورزشی عالی ایران است.

سال ۲۰۱۲ پیش از هفتاد و چهارمین دربی برابر حریف دیرینه خود یعنی استقلال، پرسپولیس یک بار دیگر لوگوی خود را به روز کرد که در نسخه‌ی جدید سپر شکل، نام پرسپولیس به فارسی و انگلیسی دیده می‌شود.

کاربران سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا تا روز ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین) فرصت دارند برترین نشان باشگاهی آسیا را انتخاب کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها