صندلی های لرزان در لیگ برتر فوتبال

مهم ترین ویژگی نوزدهمین دوره لیگ برتر بحران مدیرعاملی باشگاه‌هاست که ظاهرا ریشه در مشکلات مالی فوتبال ایران دارد.

صندلی های لرزان در لیگ برتر فوتبال

مهم ترین ویژگی لیگ برتر نوزدهم بحران مدیرعاملی باشگاه هاست! هنوز لیگ برتر به هفته دوم مسابقات نرسیده دو مدیرعامل دو باشگاه از سمت خود کنار رفته اند. سعید آذری از سوی هیات مدیره باشگاه برکنار شد که ظاهرا اختلاف نظرها با مدیران باشگاه بر سر مسایل مالی بوده زیرا در آخرین مصاحبه های مدیرعامل باشگاه ذوب آهن از کاهش 25 میلیارد تومانی بودجه گلایه داشت. در نهایت هم کار به جدایی کشیده شد و او قبل از شروع لیگ برتر بعد از چندین سال حضور در باشگاه از سمتش کنار گذاشته شد. جانشین باشگاه ذوب آهن خیلی زود از بین اعضای هیات مدیره انتخاب شد. 

جدایی دومین مدیرعامل باشگاه اما حکایتی دیگر داشت. بهرام رضائیان بعد از حضوری موفق و چند ساله در باشگاه پارس جنوبی یکباره شب مراسم برترین های فوتبال ایران استعفایش از مدیرعاملی باشگاه را رسانه ای کرد. جدایی رضائیان بیشتر از همه به باشگاه پارس جنوبی لطمه خواهد زد زیرا این باشگاه برخلاف ذوب آهن هیات مدیره ای منسجم نداشت و تقریبا همه کارهای باشگاه را خود رضائیان هماهنگ می‌کرد. او مدیرعاملی فوتبالی و ورزشی بود که عطای کار در این باشگاه را به لقایش بخشید آن هم در حالیکه برخلاف مدیران عامل برخی باشگاه‌های لیگ برتری دستمزدی چند صد میلیونی داشته باشد.

اکنون صحبت از فردی به نام مرادی به عنوان جانشینی رضائیان است. مرادی برخلاف رضائیان خیلی با شرایط تیم پارس جنوبی آشنا نیست اما قرار است به زودی به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه انتخاب و معرفی شود.

در برخی دیگر از باشگاه های دیگر لیگ برتری نیز شرایط مدیریتی خیلی روبه راه نیست. نساجی مازندران قبل از شروع فصل مشکلات مالکیتی و چک برگشتی مالک جدید را داشت.

ماشین سازی تبریز هم دوباره به سراغ هوشنگ نصیرزاده آمد تا این مدیر فوتبالی شرایط باشگاه را سامان بدهد. ریشه همه مشکلات مدیرعاملی و مالکیتی باشگاه های لیگ برتری در مشکلات مالی فوتبال و باشگاه هاست. باشگاه‌هایی که برای درآمدزایی مشکلات فراوانی دارند و حقوق مسلم فوتبال از جمله حق پخش تلویزیونی آن پرداخت نمی شود تا حداقل مشکلات مالی فوتبال کمتر شود.

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها