بیانیه 8 بندی باشگاه سپاهان علیه برنامه فوتبال برتر

باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در پی اتفاقات اخیر بیانیه ای صادر کرده است.

بیانیه 8 بندی باشگاه سپاهان علیه برنامه فوتبال برتر

شب گذشته یکی از بخش‌های پرحاشیه برنامه فوتبال برتر به موضوع انتقال پیام نیازمند و مبلغ قرارادش از پورتیموننس به سپاهان اختصاص داشت و در شرایطی که محمدحسین میثاقی شهریار مغانلو را هم به عنوان میهمان ویژه در استودیو داشت، از مسئولان باشگاه سپاهان خواسته بود، تا در اینباره توضیح بدهند، اما درنهایت کسی روی خط شبکه سوم سیما نیامد. حالا سپاهانی‌ها می‌گویند این برنامه به مدیر رسانه‌ای باشگاه که از طرف آنها معرفی شده، اجازه صحبت نداده است.

در همین زمینه روابط عمومی باشگاه سپاهان با انتشار بیانیه‌ زیر به توضیح اتفاقات شب گذشته پرداخته است:

« در پی اتهامات عجیب و واهی مطرح شده در آنتن زنده شبکه ۳ رسانه ملی در خصوص سپاهان و رفتار غیرحرفه ای مسئولان برنامه در عدم تخصیص آنتن به نماینده باشگاه به منظور پاسخگویی، این باشگاه لازم می داند مواردی را به اطلاع هواداران عزیز و عموم فوتبال‌دوستان برساند:

1- شب گذشته رفتار غیر حرفه ای برنامه فوتبال برتر که بارها اثبات شده است و رنگ تبعیض در آن موج می زند را شاهد بودیم و ضمن تکذیب صحبت‌های مطرح شده و تقبیح رفتارهای تهیه کننده، مجری و برنامه ریزان آن مجموعه، درخصوص اینکه رسانه ملی به رسانه‌ای خاص، رنگی، شهری و پایتختی تبدیل شده است، متاسفیم.

2- امروز برنامه فوتبال برتر جرئت برگزاری نظرخواهی ندارد تا بتوان متوجه شد میزان بیننده و مشارکت کننده آن چقدر است و امید داریم بار دیگر این برنامه آنقدر مطلوبیت، کیفیت، عدالت و صداقت داشته باشد تا مسؤلان آن شهامت برگزاری نظرخواهی را داشته باشند.

3- دعوت از بازیکن تیم فولاد مبارکه سپاهان هرچند می توانست موجب تبیین فعالیت‌های حرفه‌ای و برنامه ریزی مدون باشگاه در رشته فوتبال برای عموم مردم شود، اما با سوال های جهت دار مجری برنامه و طرح حاشیه هایی که عملا غرض از دعوت شهریار مغانلو به عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر را نقض کرد، ضیافتی برای ایراد اتهاماتی علیه سپاهان شد.

4- در خصوص اتهاماتی که علیه سپاهان در مورد قرارداد پیام نیازمند وارد شد، نماینده سپاهان مکلف شده بود تا با ارائه توضیحاتی درباره این موضوع روشنگری کند. مسئولان برنامه علیرغم این قول صریح که "یک نفر از باشگاه سپاهان بیاید و پاسخ بدهد" ، پس از معرفی نماینده باشگاه، اجازه صحبت به او نداده و رسانه ملی را تریبون یک طرفه طرح اتهامات واهی خود کردند!

5- در فوتبال دنیا این موضوع به عنوان یک اصل حرفه ای ثابت شده که مدیر رسانه ای، نماینده تیم در پاسخگویی و ارتباطات رسانه ای است. این که در فوتبال ما عده ای برای خودنمایی، میکروفون ها را به سمت خود می کشانند، قطعاً دلیل بر این نیست که این باشگاه اصول حرفه ای خود را زیرپا گذاشته و تن به رویه های غلط رسانه های رنگی بدهد.

6- طبق پروتکل های مصوب باشگاه، هرگونه مصاحبه بازیکنان تحت قرارداد باید با هماهنگی باشگاه باشد که در مورد مصاحبه تلویزیونی شب گذشته، این اتفاق رخ نداد. بر همین اساس، پرونده این بازیکن به منظور اقدامات لازم به کمیته انضباطی باشگاه ارجاع گردیده است.

7- باشگاه فولاد مبارکه سپاهان حق خود را برای واکنش متناسب به اقدام غیرحرفه ای عوامل برنامه فوق‌الذکر و اعمال محدودیت‌های رسانه ای در ارتباط با این برنامه محفوظ می داند.

8- در پایان، این باشگاه امیدوار است رسانه‌های رسمی کشور از جمله رسانه ملی، از جانبداری و یک‌سونگری دست برداشته و عدالت رسانه‌ای را سرلوحه کار خود قراردهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها