پول نداریم قایدی و محبی را حفظ کنیم!

اظهارات اعضای جدید کمیته فنی استقلال نیز بعد از خبرهای نگران کننده‌ای که درباره احتمال جدایی محبی به گوش می‌رسد بر دایره نگرانی‌ها افزوده است.

پول نداریم قایدی و محبی را حفظ کنیم!

در حالی که استقلال هنوز سرمربی خود را نشناخته و عملیات گزینش سرمربی همان طور که پیش‌بینی می‌شد به درازا کشیده خروج ستاره‌ها از این باشگاه موجی از نگرانی را به وجود آورده است.

اظهارات اعضای جدید کمیته فنی استقلال نیز بعد از خبرهای نگران کننده‌ای که درباره احتمال جدایی محبی به گوش می‌رسد بر دایره نگرانی‌ها افزوده است.

برخی اعضای جدید کمیته فنی استقلال ساعاتی بعد از انتصاب اعلام کردند باشگاه استقلال پولی بابت حفظ قایدی و محبی ندارد. این جمله یأس‌آور بدان معنا است که استقلال باید با دو ستاره مهم خود که در فصل بیست ودوم نقشی انکار ناپذیر در گلزنی‌های این تیم داشتند، وداع کند.

قبل از اینکه موضوع انتقال محبی به باشگاه العین امارات مطرح شود، بازگشت مهدی قایدی به باشگاه شباب الاهلی قطعی شده بود. قایدی طی توافقی که ابتدای فصل با باشگاه اماراتی داشت، قول داده بود بعد از پایان قراردادش با استقلال به این باشگاه بازگردد که درخشش در ترکیب استقلال سبب تسریع در این فرایند شد تا او بلافاصله بعد از پایان فصل نامه خداحافظی خود را منتشر کند.

با این حال هواداران استقلال امیدوار بودند وعده‌های حجت کریمی، سرپرست باشگاه استقلال محقق شود و این بازیکن در استقلال بماند اما برخلاف وعده‌هایی که این شخص به هواداران باشگاه استقلال داده، جدایی قایدی از استقلال قطعی شده و با توجه به اظهاراتی که اخیراً از زبان اعضای کمیته فنی شنیده شده خیلی بعید است که محمد محبی نیز در استقلال باقی بماند.

با جدایی این دو بازیکن استقلال در خط حمله دچار بحران جدی خواهد شد و مشخص نیست که سران استقلال در حالی که با مشکلات مالی متعددی مواجه‌اند، چگونه می‌خواهند خلأ این دو بازیکن تأثیرگذار را پر کنند.

زمزمه‌هایی درباره بازگرداندن امیرحسین حسین‌زاده به گوش رسیده اما با توجه به قوانینی که سازمان لیگ اعمال کرده جذب بازیکن ایرانی شاغل در لیگ‌های خارجی به طور قرضی امکان‌پذیر نیست و بسیار بعید است که باشگاه بلژیکی طرف قرارداد با حسین‌زاده راضی شود، این بازیکن را به طور دائمی به استقلال بدهد.

از سویی حتی اگر بازگشت حسین‌زاده به استقلال را محتمل بدانیم با توجه به اینکه از سوی اعضای کمیته فنی اعلام شده بودجه کافی برای پرداختن به بازیکنان خارج‌نشین وجود ندارد، این انتقال نیز با اما و اگرهای بسیاری مواجه خواهد شد و روشن نیست که استقلال اساساً بودجه کافی برای بازگرداندن حسین‌زاده را در اختیار داشته باشد یا خیر؟!

باید به این موضوع مهم نیز توجه داشت که حتی اگر حسین‌زاده به استقلال بازگردانده شود، جای خالی قایدی و محبی پر نخواهد شد به این دلیل که حسین‌زاده در پست پشت مهاجم بازی می‌کند و بازیکنی نیست که قابلیت برآورده کردن تمام انتظاراتی که از یک مهاجم می‌رود را داشته باشد.

استقلال برای پرکردن جای خالی قایدی و محبی نیاز به مهاجمان طراز اول دارد و اگر از همین حالا به فکر جذب بهترین‌های لیگ در فصلی که گذشت نباشد دچار بحران خواهد شد. با توجه به اینکه جذب خارجی‌ها با پرداخت ارزی منع شده، مأموریت باشگاه استقلال برای پرکردن جای خالی این دو بازیکن دشوارتر هم خواهد شد.

ZOOM

پاشازاده: نمی‌توانیم قایدی و محبی را حفظ کنیم

پاشازاده با تأیید مشکلات استقلال برای حفظ قایدی و محبی گفت: «مشکلات حفظ مهدی قایدی و محمد محبی را داریم و به نوعی با قیمت‌هایی که مطرح می‌شود، حفظ این دو بازیکن شدنی نیست.  گرفتن این دو بازیکن از باشگاه‌های قبلی‌شان هزینه زیادی در برمی‌گیرد و کار خیلی سختی است.» پاشازاده درباره انتخاب کادر فنی گفت: «اینجا استقلال است و کادرفنی باید قوی باشد. نکونام یکی از گزینه‌های نیمکت استقلال است اما باز هم می‌گویم باید همه جوانب از جمله مشکلات داخلی‌زمان را در نظر گرفت.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها