سخت‌ترین و آسان‌ترین گروه برای ایران در جام ملت‌های ۲۰۲۳

شاگردان امیر قلعه‌نویی در دومین جام ملت‌های آسیای ۲۴ تیمی به دنبال شناختن حریفانشان در دور گروهی رقابت‌ها هستند.

سخت‌ترین و آسان‌ترین گروه برای ایران در جام ملت‌های ۲۰۲۳

شاگردان امیر قلعه‌نویی در دومین جام ملت‌های آسیای ۲۴ تیمی به دنبال شناختن حریفانشان در دور گروهی رقابت‌ها هستند.

به گزارش ایسنا، قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت در قطر برگزار می‌شود و ۲۴ تیم حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را خواهند شناخت. تیم ملی فوتبال ایران که در رده بندی فیفا در رده دوم در بین تیم‌های آسیایی قرار دارد در سید یک قرار گرفته است و منتظر مشخص شدن حریفانش در قطر است.

پس از اعلام رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال، کنفدراسیون فوتبال آسیا هم سیدبندی نهایی قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا را اعلام کرد که ایران به همراه ژاپن، کره‌ جنوبی، استرالیا، عربستان و قطر در سید یک قرار دارد و شش تیم برتر این مسابقات هستند.

سید ۱: قطر (میزبان) - ژاپن - ایران - کره جنوبی - عربستان - استرالیا

سید ۲: عراق - امارات متحده عربی - عمان-  ازبکستان - چین - اردن

سید ۳: بحرین - سوریه - فلسطین - ویتنام - قرقیزستان - لبنان

سید ۴: هند - تاجیکستان - تایلند - مالزی - هنگ‌کنگ - اندونزی

به این ترتیب ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ با تیم‌های ژاپن، کره جنوبی، عربستان و استرالیا هم‌گروه نخواهد شد.

سخت ترین و آسان ترین قرعه برای ایران؟

با توجه به رده بندی فیفا و سابقه رویارویی ایران با حریفان آسیایی می توان سخت ترین و آسان ترین گروه ها برای تیم ملی ایران را به شرح زیر دانست:

سخت‌ترین گروه: ایران، عراق، بحرین، تایلند

 آسان‌ترین گروه: ایران، اردن، فلسطین، اندونزی

کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته سازماندهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر تایید کردند که دوره آتی این رقابت‌ها از ۲۲ دی تا ۲۱ بهمن برگزار خواهد شد. جام ملت‌ها قبل از این قرار بود خرداد سال جاری در چین برگزار شود که به علت انصراف این کشور به علت شیوع ویروس کرونا، قطر میزبانی بازی‌ها را بر عهده گرفت که با چند ماه تاخیر در نخستین روزهای سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. 

این رقابت‌ها قرار است در هشت ورزشگاه برگزار شود که شش تای آنها محل برگزاری جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ بودند؛ الجنوب، ال‌بیت، احمد بن علی، الثومه، اجوکیشین‌سیتی و ورزشگاه بین‌المللی خلیفه این ورزشگاه‌ها هستند که در کنار ورزشگاه‌های جاسم بن حمد و عبدالله بن خلیفه میزبان این دوره از رقابت‌ها خواهند بود.

این دومین دوره جام ملت‌های آسیاست که با حضور ۲۴ تیم برگزار می‌شود. ایران در دوره قبلی این رقابت‌ها که در امارات برگزار شد با تیم‌های ملی فوتبال عراق، ویتنام و یمن هم‌گروه بود و توانست با دو برد برابر ویتنام و یمن و یک تساوی برابر عراق با ۷ امتیاز به عنوان تیم نخست راهی دور بعدی شود. 

پایان حسرت ۴۷ ساله؟

۴۷ سال از آخرین قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا سپری می شود و در این مدت ایران نتوانسته حتی به دیدار نهایی برسد. البته ایران در این مدت چهار بار به عنوان سومی رسیده و در دوره قبل نیز به نیمه نهایی رسید ولی دیدار رده بندی، دیگر برگزار نمی‌شود. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها