اقبالی: دربی جایی در استانداردهای بین‌المللی نداشت!

شاهد یک فوتبال کاملاً پیش پا افتاده، غیرمنطقی و کودکانه بودیم که جایی در استانداردهای بین‌المللی ندارد.

اقبالی:  دربی جایی در استانداردهای بین‌المللی نداشت!

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال از کیفیت صدمین دربی پایتخت انتقاد کرد و نمایش دو تیم را کودکانه و پیش پا افتاده خواند.

مسعود اقبالی درباره شکست یک بر صفر تیم فوتبال استقلال مقابل پرسپولیس در دربی شماره 100، گفت: دو تیم قصد داشتند بازی را ببرند و در نیمه اول با محافظه‌کاری تلاش می‌کردند گل نخورند. نیمه اول چیزی نداشت و تیم‌ها برای حفظ توپ می‌جنگیدند. در یکی دو مورد به دروازه هم نزدیک شدند و بازی مستقیم را در دستور کار قرار دادند.

وی دربی 100 را یک بازی پینگ‌پنگی خواند و عنوان کرد: توپ بارها لو می‌رفت و حریف صاحب توپ می‌شد. پرسپولیس در نیمه دوم با ورود عیسی آل‌کثیر به گل رسید و مشخص شد مدافعان استقلال روی دفاع فردی هم مسئله دارند. وقتی مهاجمی با شما مواجه می‌شود، باید او را پرس کنید. یک مدافع خودش را فدا کرد و تکل زد که نباید این کار را انجام می‌داد. دروازه‌بان وظیفه پوشش را بر عهده دارد، اما مدافع دوم چنین کاری کرد و از مهاجم جدا شد.

مربی پیشین استقلال با بیان اینکه ضربه بد آل‌کثیر پس از برخورد به مدافع استقلال وارد دروازه شد، اظهار داشت: استقلال از دقیقه 70 پرس سنگینی می‌کرد و کاری را انجام داد که نباید می‌کرد. تیم ساپینتو در این دقایق رو به بازی مستقیم آورد که تجربه ثابت کرده این روش جواب نمی‌دهد. اگر این شیوه درست بود، چرا از ابتدا از آن استفاده نکردند؟ استقلالی‌ها می‌توانستند روی زمین بازی کنند و با استفاده از مالکیت توپ به گل برسند.

«شاهد یک فوتبال کاملاً پیش پا افتاده، غیرمنطقی و کودکانه بودیم که جایی در استانداردهای بین‌المللی ندارد.»، اقبالی ضمن بیان این جمله گفت: بازیکنان محوری استقلال یعنی قایدی و محبی بسته و جز دقایق ابتدایی، از بازی خارج شده بودند. استقلال در فاز تهاجمی کاری نکرد و پرسپولیس یکی دو موقعیت داشت. این مسابقه اصلاً قابل تحلیل نیست و تیم‌ها تاکتیک هجومی نداشتند.

وی با بیان اینکه تیم‌ها برای کسب پیروزی باید بازی حساب‌شده‌ای ظرف 15 دقیقه ابتدایی ارائه کنند، اظهار داشت: استقلال ابتدا همین شرایط را داشت، اما وضعیت در ادامه برگشت و شاهد فوتبالی غیرمنطقی، آسیایی و سرشار از دعوا بودیم. در این شرایط تاکتیک تیم‌ها در 15 دقیقه دوم یا سوم باید مشخص باشد، اما فوتبالی که دیدیم، کاملاً اتفاقی است. استقلال در شرایطی گل خورد که دو مدافع در مقابل مهاجم پرسپولیس حضور داشتند و معلوم نبود سایر مدافعان کجا بودند.

کارشناس فوتبال ایران با انتقاد از ساختار دفاعی آبی‌ها خاطرنشان کرد: وقتی حمله می‌کنید، باید به فکر دفاع هم باشید. فاصله بین خطوط در فوتبال جهان بیشتر از 25 متر نیست، اما خلأ زیادی میان خطوط استقلال دیدیم. تعجب می‌کنم که بازیکنان هنوز چنین مسائلی را یاد نگرفته‌اند. پس مربیان به بچه‌ای که 10 میلیارد می‌گیرند، فقط می‌گویند باید دفاع فردی خوبی داشته باشی؟ در لیگ ما اصول اولیه دفاع و حمله را نمی‌دانند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها