فریبا: انتخاب قلعه‌نویی درست بود/ کی‌روش به مربیان ایرانی خیانت کرد

فقط امیدوارم حالا که مربی ایرانی انتخاب شده است مثل کی‌روش و دیگر مربیان خارجی به مربی ایرانی هم بها بدهیم.

فریبا: انتخاب قلعه‌نویی درست بود/ کی‌روش به مربیان ایرانی خیانت کرد

فدراسیون فوتبال سرانجام تصمیم نهایی‌اش را در نورد انتخاب جانشین کارلوس کی‌روس گرفت و امیر قلعه‌نویی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد. بهتاش فریبا بازیکن پیشین تیم ملی معتقد است که فدراسیون فوتبال در انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی تصمیم درستی گرفته است. فریبا که سال‌ها سابقه بازی در استقلال را هم دارد در مورد شرایط تیم ملی صحبت کرد.

خوشحالم که مربی ایرانی انتخاب شد

فریبا درخصوص انتخاب امیر قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی می‌گوید: بعد از چهارسال اول حضور کی‌روش در تیم ملی خیلی دوست داشتم که هدایت این تیم برعهده یک مربی ایرانی باشد تا اگر هم قرار است افتخاری در جام‌جهانی یا جام ملت‌ها کسب کنیم برای مربی ایرانی باشد. شاید اگر با مربی ایرانی هم به‌جام جهانی می‌رفتیم نتایج ما با مربی خارجی چندان تفاوتی نمی‌کرد ولی الان خوشحال هستم که یک مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست. تعداد قهرمانی‌ها و افتخارات امیر قلعه‌نویی مشخص است. او در سال 2007 پس از شکست در ضربات پنالتی برکنار شد و حالا دوباره بعد از سال‌ها هدایت تیم ملی را بر عهده خواهد گرفت، البته من معتقدم که علی دایی هم می‌توانست یک گزینه مثمرثمر برای تیم ملی باشد. فقط امیدوارم حالا که مربی ایرانی انتخاب شده است مثل کی‌روش و دیگر مربیان خارجی به مربی ایرانی هم بها بدهیم و شرایط لازم را برای کادر فنی تیم ملی فراهم کنیم. امیدوارم بعد از قرعه‌کشی جام‌ ملت‌ها نیز از فیفادی‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم.

 

کی‌روش خیانت کرد

فریبا در قسمت دیگری از حرف‌هایش تامید می‌کند: یکی از ایرادهای بزرگ کی‌روش این بود که به مربیان جوان ایرانی بها نداد و او به مربیان جوان ما خیانت کرد و از طرفی فدراسیون هم این قدرت را نداشت که کی‌روش را مجاب به انتخاب مربیان جوان ایرانی کند. این کار در زمان اسکوچیچ انجام شد و امیدوارم ما بتوانیم به مربیان خودمان بها بدهیم تا رشد کنند. در مجموع باید بگویم که انتخاب امیر قلعه‌نویی تصمیم درستی بود و من برای ایشان و تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم.

قهرمان لیگ را نمی‌توان پیش‌بینی کرد

فریبا در ادامه حرف‌هایش درخصوص رقابت مدعیان قهرمانی و اینکه پیش‌بینی می‌کند چه تیم قهرمان شود می‌گوید: ۲۱ دست نخورده باقی مانده و نمی‌توان پیش‌بینی کرد کدام تیم قهرمان خواهد شد. بدون شک اتفاقات و برخی مسائل در فوتبال وجود دارد که غیرقابل پیش‌بینی است و شما دیدید که استقلال هشت امتیاز از پرسپولیس عقب بود ولی حالا یک امتیاز از این تیم بیشتر دارد. هر سه تیم از لحاظ فنی کیفیت بالایی دارند و منتظر لغزش یکدیگر هستند و طبیعتا تیمی قهرمان خواهد شد که در هفت بازی پایانی کمترین اشتباه را داشته باشد.

سپاهان، بهترین باشگاه ایران

فریبا با تمجید از سپاهان صدرنشین لیگ برتر می‌گوید: من بازی این تیم برابر زنیت روسیه را نگاه می‌کردم و سپاهانی‌ها فقط از دو سه بازیکن اصلی خودشان در این مسابقه استفاده کردند و به برد رسیدند. آنها از چند سال پیش که برای اولین بار با فرهاد کاظمی قهرمان ایران شدند رشد بسیار خوبی در فوتبال ایران داشتند و شما نمی‌بینید که باشگاه سپاهان در کمیته انضباطی از لحاظ مسائل مالی یا اتفاقات دیگر پرونده‌ای داشته باشد. سپاهان بهترین باشگاه‌ فوتبال در ایران است.

تاثیر مثبت ساپینتو

فریبا در قسمت دیگری از حرف‌هایش به شرایط خوب استقلال اشاره می‌کند: خوشبختانه استقلال نتایج خوبی در این هفته‌ها گرفت و شما می‌بینید که بازیکنان با وجود مشکلات مالی که در باشگاه وجود دارد در زمین مسابقه دوندگی بسیاری دارند که در حد استانداردهای فوتبال روز دنیا است. مسئله دیگری که در استقلال دیده می‌شود همدلی و اتحاد بازیکنان است که این موضوع می‌تواند نقش مهمی در قهرمان شدن استقلال داشته باشد. ساپینتو آن اوایل با فوتبال ایران و شرایط استقلال آشنا نبود ولی در ادامه به‌خوبی خودش را با فوتبال ایران وفق داد و مسئله مهم این است که عناصری که زیر دست ساپینتو هستند به‌خوبی بازسازی شده‌اند. به‌عنوان مثال می‌توانم از آرش رضاوند، سعید مهری، حامدی‌فر و ارسلان مطهری مثال بزنم که هواداران استقلال در گذشته چندان از عملکرد آنها راضی نبودند و از همه مهم‌تر روزبه چشمی که در حال حاضر فوق‌العاده بازی می‌کند.

موافق ماندن مربی پرتغالی هستم

فریبا تاکید می‌کند: من موافق تمدید قرارداد ساپینتو با باشگاه استقلال هستم و البته یک انتقاد کوچک هم از این مربی دارم. ساپینتو جنب‌وجوش زیادی در کنار زمین دارد و گاهی مواقع عصبانی می‌شود که این موضوع شاید در عملکرد بازیکنان تأثیرگذار باشد. به‌هرحال بازیکن مربی‌اش را نگاه می‌کند و اگر ساپینتو آرامش داشته باشد قطعا این موضوع بیشتر به استقلال کمک خواهد کرد.نوع فوتبال استقلال و تعویض‌های ساپینتو نشان می‌دهد که او مربی خوبی است و من موافق ماندنش هستم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها