ابراهیم تهامی: کی‌روش مهربان شده است! / بازیکنان ایرانی فوتبال دنیا را بلدند

بیشتر بازیکنان ایرانی در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند و باتجربه شده‌اند.

ابراهیم تهامی: کی‌روش مهربان شده است! / بازیکنان ایرانی فوتبال دنیا را بلدند

ملی‌پوش سابق ایران در جام جهانی معتقد است رفتار کارلوس کی‌روش نسبت به قبل تغییر کرده است و او توانست پیش از حضور تیم‌ملی در جام جهانی به خوبی وضعیت تیم را سر و سامان بدهد.

ابراهیم تهامی در مورد وضعیت تیم ملی اظهارکرد: پیش از سپردن هدایت تیم‌ملی به کارلوس کی‌روش مشکلاتی برای تیم‌ملی پیش آمده بود و بازیکنان نیز کمی به مشکل برخورد کرده بودند اما زمانی که کی‌روش آمد باتوجه به مدیریت خوبی که داشت توانست شرایط را سر و سامان دهد و اکنون نیز تیم‌ملی برای حضور در جام جهانی شرایط بسیار خوبی دارد.

وی با بیان این‌که معتقدم تیم‌ملی می‌تواند از گروه خود صعود کند، ادامه داد: بیشتر بازیکنان ایرانی در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند و باتجربه شده‌اند و به نظرم با تیم خوب و باتجربه‌ای در جام‌جهانی شرکت می‌کنیم. البته ایران در گروه سختی قرار دارد اما می تواند از گروه خود صعود کند زیرا معتقدم تجربه بازیکنان لژیونر ایرانی به صعود تیم کمک خواهد کرد. این بازیکنان فوتبال دنیا را خوب بلد هستند و تیم‌ملی نتیجه خواهد گرفت.

بازیکن سابق تیم‌ملی ایران در جام جهانی گفت: شخصیت تیم‌ملی ایران نسبت به دوره‌های قبل تغییر کرده است و شخصیت برنده شدن در تیم وجود دارد. می‌توانیم آمریکا و انگلیس را شکست دهیم و حرف برای گفتن داشته باشیم. البته کار سخت است اما تیم‌ملی ما نیز آن تیم سابق نیست و باتجربه شده است و می‌تواند از پس کار برآید.

وی با اشاره به تغییر رفتار کی‌روش نسبت به قبل نیز عنوان کرد: در این مدت شاهد تعامل خوب کی‌روش با سرمربیان تیم‌های لیگ برتری و آشتی او و مهدی رحمتی بودیم و به نظرم رفتار او تغییر کرده است زیرا او می‌خواست شرایط را مدیریت و تیم‌ملی را سر و سامان دهد. من معتقدم کی‌روش تغییر کرده و مهربان‌ شده است.

تهامی در ادامه نیز درخصوص وضعیت تیم فوتبال نفت آبادان که در قعر جدول رده‌بندی قرار دارد، عنوان کرد: متاسفانه نفت آبادان از پیش از شروع لیگ اقدام خوبی برای انتخاب سرمربی نداشت و باید مربی را انتخاب می‌کردند که بتواند بازیکنان خوبی را جذب کند که در نهایت به این صورت نشد. بعد از کنار رفتن پرکاس نیز فیروز کریمی به عنوان سرمربی معرفی شد که این انتخاب هم صد درصد اشتباه بود زیرا او در چند سال گذشته نتوانسته بود در تیم‌هایی تحت نظرش به نتایج خوبی دست پیدا کند.

وی ادامه داد: به نظرم بهتر بود از مربیان بومی خوزستان استفاده می‌شد زیرا مربیان توانمند و بزرگی در استان از جمله عبدالله ویسی، سید اکبر پورموسوی، بهنام سراج و امید شریفی‌نسب استفاده می‌شد. مدیران باشگاه نفت آبادان باید از الان به دنبال یک مربی بومی باشند که اگر نتایج بد با فیروز کریمی در اولین بازی بعد از شروع مجدد لیگ تکرار شد او را به عنوان سرمربی جایگزین کنند.

این مربی فوتبال تاکید کرد: این نتایج اصلا در شان نفت آبادان نیست. این تیم همیشه در فصل‌های گذشته بیشترین امتیازات خود را در نیم‌فصل اول جمع می‌کرد ولی امسال موفق نبوده است و با این شیوه حتما در نیم‌فصل دوم به مشکل بر خواهد خورد. به هر حال من اگر جای مدیریت باشگاه بودم از مربیان بومی برای ادامه کار در لیگ برتر استفاده می‌کردم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها