وزن‌کشی بازیکنان پرسپولیس در روز بیستم آبان!

بازیکنان و مربیان خارجی استقلال ساعات اولیه بامداد پنج شنبه ایران را ترک می‌کنند.

وزن‌کشی بازیکنان پرسپولیس در روز بیستم آبان!

تمرینات  این روزها در تعطیلی به سر می‌برد و این تعطیلی تا پایان جام جهانی ادامه خواهد داشت. همین موضوع باعث شده تا نگرانی زیادی پیرامون وضعیت آمادگی بازیکنان غیرملی‌پوش پرسپولیس شکل بگیرد.

اما په په لوسادا، مربی بدنساز اسپانیایی سرخپوشان، در گفتگو با خبرنگار ما از برنامه مدون برای نظارت بر وضعیت آمادگی بازیکنان خبر می‌دهد و توضیح می‌دهد که کادرفنی چگونه در این مدت بازیکنان را زیرنظر خواهد داشت.

او همچنین به سوالات پیرامون مصدومیت بازیکنان پرسپولیس و اینکه چگونه ماموریت خود در قبال یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته را به سرانجام رساند، پاسخ می‌دهد.

 

* سلام آقای لوسادا.

سلام به شما از اسپانیا. من در مرخصی کنار خانواده‌ هستم و به زودی به ایران بازخواهم گشت. اما خیلی خوشحالم که در این مدت ارتباطم با ایرانی‌ها را حفظ می‌کنم.

* در ابتدا بگویید که برای دوره تعطیلات و مرخصی، بازیکنان چه برنامه‌ای دارند.

بازیکنان ملی‌پوش که در خدمت تیم‌ملی هستند. اما سایر بازیکنان برنامه دقیق فردی دارند که با نیازها و دقایق بازی آنها سازگار هستند. یک برنامه شامل تحرک، تمرینات قدرتی و استقامتی و کارهای کششی.

* تمرینات گروهی چه زمانی آغاز خواهند شد؟

بازیکنان 14 روز تمرینات انفرادی انجام خواهند داد. پس از آن در تهران (احتمالا 20 آبان) تمرینات گروهی را انجام می‌دهیم.

* آیا بازیکنان خارجی مرخصی بیشتری دارند؟

خیر. همه بازیکنان باید در یک روز مشخص به تمرین بیایند.

* نظارت شما بر کارهای انفرادی بازیکنان چگونه خواهد بود؟

ما داده‌های مربوط به وزن، چربی و عضلات آنها را ثبت کردیم و بازیکنان در زمین برگشت، باید آمارهای مشابه را داشته باشند.

* در این 11 هفته آیا از وضعیت آمادگی فیزیکی و جسمانی بازیکنان رضایت داشتید؟

در کل بله. اما هنوز می‌توانیم خیلی پیشرفت کنیم؛ به خصوص در فشار بازی در نیمه دوم. برخی از بازیکنان باید در عملکردی که در نیمه دوم ارائه می‌کنند، بهتر شوند.

* یکی از موارد موردتوجه در تیم پرسپولیس تعداد مصدومان این تیم است. چه توضیحی در این باره دارید؟

هیچ چیز غیرعادی وجود ندارد. 4 مصدوم در پیش فصل داشتیم و 5 مصدوم در طول فصل. همه آنها به موقع برگشتند و بیشترین میزان دوری 21 روز بود. ما برای پیشگیری از آسیب‌دیدگی بسیار کار می‌کنیم؛ اکنون می‌توانید نتیجه‌اش را ببینید که در 15 روز اخیر هیچ مصدومی نداشتیم. فقط میلاد سرلک با کمی درد عضلانی بود اما حتی او هم بسیار سریع برگشت و در آخرین بازی به میدان رفت.

* نظر شما درباره حضور بازیکنان در تمرین تیم ملی بلافاصله بعد از بازی چه بود؟ آیا از این وضعیت رضایت داشتید؟

این تصمیمی بود که کادرفنی تیم ملی گرفت. آنها با من و یحیی جلسه‌ای داشتند تا هماهنگی بیشتری ایجاد شود. ما سعی کردیم بهترین‌ها را در این چارچوب انجام دهیم تا در وهله نخست به بازیکنان و سپس تیم ملی کمک کنیم.

* اگر موافقید در مورد بعضی از بازیکنان جزئی‌تر صحبت کنیم. مثلا شیخ دیاباته که با ناآمادگی به تمرین رسید و سپس مصدوم هم شد.

او در حالی به تیم ما آمد که 4 ماه هیچ تمرینی نداشت. برایش بسیار دشوار بود اما در نهایت حرفه‌ای گری و سختکوشی، کار را ادامه داد و نتیجه‌اش را در زمین گرفت.

* در مورد لوکادیا وضعیت چطور پیش رفت؟

او بهترین بازیکن تیم است اما هنوز هم جای پیشرفت دارد و می‌تواند خیلی بیشتر از چیزی که نشان داده را نشان دهد. ما بایکدیگر خیلی صحبت می‌کنیم تا به سازگاری برسیم؛ هم در فوتبال و هم زندگی در ایران. امیدوارم در ادامه فصل وضعیت او از این هم بهتر شود.

* وحید امیری هم زودتر از چیزی که فکر کردیم به زمین برگشت.

او یک فوتبالیست مهم و حرفه‌ای است. او الگوی بسیار خوبی برای بازیکنان جوانتر ایرانی است؛ بازیکنی که همیشه تمرینات را با شدت بالا انجام می‌دهد. او تلاش زیادی کرد تا پس از جراحی، ریکاوری خوبی داشته باشد و اکنون آماده است تا در سطح بالا و حتی جام جهانی، بازی کند.

* پرسپولیس پس از جام جهانی با استقلال بازی خواهد کرد. شما ترجیح می‌دادید این بازی قبل جام جهانی برگزار شود؟

ترجیح من اهمیتی ندارد، مهم این است که حالا شرایط را بهتر کنیم. ما قبل از این بازی فرصت خوبی داریم شرایط بدنی بازیکنان را تنظیم و برخی روش‌ها را اصلاح کنیم تا یک قدم جلو برویم.

* چه چیزی را قصد دارید اصلاح کنید؟

روش‌های تمرینی. جزئیاتش را بعدا خواهم گفت.

* در این مدت برای بازیکنان پرسپولیس مشکلات روحی-روانی پیش آمد. آیا چنین مسائلی در وضعیت فیزیکی اثرگذار است؟

همه چیز در زندگی بازیکنان، بر عملکرد آنها موثر است. هر جزئیات کوچک...

* در مورد وضعیت دوندگی بازیکنان انتظار دارید چه پیشرفت‌هایی حاصل شود؟

همانطور که قبلا به شما گفتم، باید در نیمه دوم متغیرها را اصلاح کنیم و بهبود بخشیم. یکی از مهمترین آنها دویدن با سرعت بالاست... همچنین بازی زیر فشار شدید. ما به این نکته در هر بازی و تمرین توجه داریم و حتما بهتر خواهیم شد.

* به عنوان سوال پایانی از شما که مربی بدنساز هستید این سوال را دارم که برگزاری جام جهانی در میانه فصل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

این تقویم برای همه افرادی که بافوتبال درگیر هستند، چیز جدیدی است. مخصوصا برای ما که بازیکنانمان در تورنمنت حضور دارند و با خستگی مضاعف بازخواهند گشت. چالش دیگر بازیکنانی است که در تیم ملی حضور ندارند و باید تمرینات منظم و بازیهای دوستانه خوبی داشته باشند. حفظ عملکرد، برنامه ریزی خوب و زمان بندی برای رسیدن به شرایط فیزیکی مناسب، ماموریتی است که ما داریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها