مومنی: وزارت ورزش در پرونده استراماچونی به ما کمک مالی کند

استقلال میلیون‌ها هوادار دارد که انتظار دارند از حق و حقوق باشگاه دفاع کنیم.

مومنی: وزارت ورزش در پرونده استراماچونی به ما کمک مالی کند

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال از وزارت ورزش و جوانان درخواست کرد پولی به این باشگاه قرض دهند تا مطالبات آندره‌آ استراماچونی را پرداخت کنند.

 محمد مومنی درباره اینکه جواد نکونام، سرمربی فعلی فولاد پیش از شروع فصل گزینه سرمربیگری استقلال بود، گفت: در جلسه هیئت مدیره باشگاه اولین بحث ما انتخاب سرمربی ایرانی برای هدایت استقلال بود. با نکونام به تفاهم رسیدیم و مصطفی آجورلو با او صحبت کرد. نکونام نظراتش را عنوان کرد و باشگاه نیز صحبت‌هایش را به او انتقال داد و به توافق اولیه رسیدیم ولی به نتیجه نهایی منجر نشد. نکونام صلاح دید در زمان فعلی هدایت استقلال را برعهده نگیرد. به گفته خودش، خیل عظیمی از هواداران استقلال در این تصمیم دخیل بودند. اگر مربی ایرانی روی نیمکت استقلال بود، روندمان مثل الان رو به رشد بود چون نکونام شناخت خوبی از بازیکنان داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که منظورش از دخالت هواداران در تصمیم نکونام چیست، تصریح کرد: برخی از هواداران دوست نداشتند این اتفاق بیفتد و می‌خواستند مربی خارجی بیاید.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در رابطه با زمان پرداخت طلب آندره‌آ استراماچونی خاطرنشان کرد: از وزارت ورزش و جوانان می‌خواهیم در این زمینه کمک کند. وزارت ورزش قبلاً کمک‌هایی کرده است و مطبوعات در این زمینه نوشته‌اند. اگر به هر روشی به آنها (پرسپولیس) کمک شده است، به ما هم کمک و پولی ترزیق کنند تا بتوانیم قضیه پرونده استراماچونی را فیصله بدهیم. استقلال میلیون‌ها هوادار دارد که انتظار دارند از حق و حقوق باشگاه دفاع کنیم.

مومنی در خصوص اینکه در صورت دادن پول از سوی وزارت ورزش، مشکلاتی برای صدور مجوز حرفه‌ای برای استقلال بوجود خواهد آمد، گفت: اگر وزارت ورزش قرض بدهد، باید آن را برگردانیم. مذاکراتی در این زمینه خواهیم کرد تا در بحث صدور مجوز حرفه‌ای دچار مشکل نشویم.

وی در مورد اقدامات باشگاه استقلال برای گرفتن صدور مجوز حرفه‌ای برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا یادآور شد: توانسته‌ایم به مواردی که AFC خواسته بود جامه عمل بپوشانیم و ضعف‌ها را برطرف کنیم. بدهی‌های‌مان را تا جایی که می‌توانستیم سر و سامان دادیم. بخش عظیمی از بدهی مالیاتی را پرداخت کردیم. بخشی از بدهی از افراد پابرجاست. پول میلیچ را داده‌ایم و اگر اشتباه نکنم تنها سود طلبش باقی مانده است. بخشی از مطالبات افرادی باقی مانده که حکم هم گرفته‌اند. اگر بازیکنی دنبال طلبش باشد چون زحمت کشیده باید پولش را بدهیم اما کسانی هستند که دست‌شان در جیب‌شان بوده و به باشگاه کمک کرده‌اند و زمانی که ارتباط‌شان قطع شد، به هر نحوی که شده پول‌شان را می‌خواهند. از قضات می‌خواهیم به این مسئله توجه کنند که طلب‌ها را می‌دهیم ولی سود طلب‌ها برای ما چالش ایجاد کرده است. قضات عزیز به ما کمک کنند چون فردی که کمک کرده ناشناخته بود ولی الان از دادن این پول شناخته شده است و سودش را می‌خواهد.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال ادامه داد: نمی‌خواهم نام کسی را ببرم. آن کسی که هواپیمایی دارد و به استقلال کمک کرد، زحمت کشید ولی کسانی هستند که جایگاهی نداشتند و کمک کردند. اینها را کسی نمی‌شناخت اما الان عالم و آدم او را می‌شناسند. با احترام پول‌شان را می‌دهیم ولی با باشگاه توافق نمی‌کنند و بیشتر از حد معمول می‌خواهند. قضات عزیز در نظر بگیرند فردی که کمک کرده از نظر کمک معنوی استقلال رشد چهره‌ای داشته است.

مومنی درباره قرارداد ریکاردو ساپینتو با استقلال تصریح کرد: قرارداد ساپینتو دو ساله و سال دوم آن به شرط توافق طرفین است. تمام قضایای حقوقی و فنی را در نظر گرفتیم. جیب‌ خودمان را می‌بینیم و پای‌مان را فراتر از آن نمی‌گذاریم. خواسته ما از ساپینتو گرفتن جام است چون او مربی قابلی است و می‌تواند جام بیاورد.

وی در خصوص جدایی فرهاد مجیدی از استقلال عنوان کرد: مجیدی در صحبتی که با آجورلو داشت، مشکلات خانوادگی‌اش را در میان گذاشت. همه منطقی هستیم و عاطفه نیز داریم. آجورلو با توجه به اینکه خودش پدر است و جنبه مهربانی دارد، این کمک را به مجیدی کرد. مجیدی مسئله خانوادگی‌اش را در میان گذاشت و رفت. مجیدی پاداش‌هایی که قرار بود بگیرد، را بخشید. رفتن او ترانسفر مربیگری برای استقلال را رقم زد که بی‌سابقه بوده است.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال با اشاره به برنامه‌ریزی‌ مسابقات لیگ برتر خاطرنشان کرد: کسی که نشسته و برای فوتبال تصمیم می‌گیرد، فراتر از رنگ‌ها نگاه کند. می‌بینیم که به باشگاهی ظلم می‌شود و به باشگاه دیگری لطف می‌کنند. اینها به فوتبال ما آسیب می‌رساند. چرا باید استقلال طبق برنامه سازمان لیگ در 7 دیدار گذشته در 6 دیدار آن زودتر از رقیب (پرسپولیس) بازی می‌کرد؟ به عنوان عضو هیئت مدیره استقلال خواستار اجرای عدالت هستم. سازمان لیگ باید در این زمینه جواب دهد. بهتر است یک هفته ما جلوتر بازی کنیم، یک هفته پرسپولیس.

مومنی در پاسخ به این سؤال که آیا باشگاه استقلال رضایت به برگزاری دربی قبل از جام جهانی قطر هست یا نه، گفت: دربی نیاز به نگاه ویژه‌تری دارد. شاید خیلی از بازیکنان از نظر روانی انگیزه زیادی داشته باشند ولی فیزیکی ممکن است آسیب ببینند. اینها بستگی به سازمان لیگ و تیم ملی دارد. ما تیم پرطرفداری هستیم و هواداران انتظار دارند چون پُستی گرفته‌ایم از حقوق باشگاه دفاع کنیم. در گذشته اعتراض‌ها در خیابان بود و ما اینها را جمع کردیم.

وی در پایان با بیان اینکه طرحی در دست دارند که به پیشکسوتان استقلال که عضو گروه پیشکسوتان باشگاه شوند، واخد مسکونی بدهند، در پاسخ به این سؤال که آیا آجورلو در استقلال ماندنی است یا نه، گفت: بله ایشان ماندگار هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها