داود محمدی رییس کمیسیون اصل نود خطاب به رییس جمهور:

افزایش قیمت بنزین موجب گرانی کالاهای دیگر می‌شود؟

مردم دیگر توان گرانی‌ها را بیش از این ندارند لذا نباید در این شرایط سخت اقتصادی، کاری انجام داد که شرایط سخت‌تر از این شود.

افزایش قیمت بنزین موجب گرانی کالاهای دیگر می‌شود؟

 

داود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس و رییس کمیسیون اصل نود:

دولت برای افزایش قیمت بنزین هیچگونه هماهنگی با مجلس انجام نداده بود و مجلس در اوایل سال به طور شفاف اعلام کرده بود که با گران شدن بنزین مخالف است و قطعاً این حرکت دولت آسیب جدی به اقتصاد مردم وارد می سازد.

حداقل انتظار از دولت این بود که طی سال‌های گذشته به توصیه‌های اقتصاددانان و نمایندگان توجه می‌کرد و اجازه نمی‌داد تا در شرایطی قرار بگیرد که مجبور به افزایش قیمت بنزین شود.

اگر دولت طی چندسال گذشته قانوناً و با شیب ملایم و به صورت سالانه قیمت بنزین را افزایش می‌داد قطعاً به یکباره مردم با افزایش سه برابری قیمت بنزین با شوک قیمتی روبرو نمی‌شدند که امروز بیم آن را داشته باشیم افزایش قیمت بنزین موجب گرانی کالاهای دیگر گردد.

اگرچه همزمان با اعلام گران شدن بنزین این موضوع نیز مطرح شد که به حدود ۱۸ میلیون خانوار کمک هزینه معیشتی پرداخت خواهد شد اما تاکید داریم که دولت ساز و کار مناسبی برای رسیدن به این هدف مد نظر قرار دهد.

اینجانب به عنوان نماینده مردم بازتاب دهنده صدای آنان هستم و مردم در همین مدت کوتاهی که از گران شدن بنزین می‌گذرد به طرق مختلف نارضایتی خود را به اینجانب منتقل کرده‌اند.

دولت در اعلام سهمیه‌ها نیز رعایت عدالت را نداشته است و تعیین میزان ۶۰ لیتر سهمیه برای عموم مردم بسیار ناچیز است و باید این رقم افزایش یابد.
 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها