معامله‌گران برای افت قیمت نفت آماده می‌شوند

وخیم‌تر شدن دورنمای تقاضای جهانی نفت سبب شد معاملات مبتنی بر پیش‌بینی افت قیمت نفت افزایش یابد.

معامله‌گران برای افت قیمت نفت آماده می‌شوند

به گزارش مستقل آنلاین به نقل از بلومبرگ، کمیسیون معاملات آتی کالا در آمریکا اعلام کرد که فعالان بازار، معاملات مبتنی بر افت قیمت شاخص نفت خام دبلیوتی‌آی را ۴۶ درصد افزایش داده‌اند که بالاترین رقم این نوع معاملات از ماه اوت پارسال تاکنون است؛ همچنین نسبت میان معاملات مبتنی بر افزایش قیمت نفت و معاملات مبتنی بر کاهش قیمت این کالا، بدبینانه‌ترین شکل خود را از ماه فوریه سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون تجربه می‌کند.

بیل اوگریدی تحلیلگر مؤسسه کانفلوئنس گفت: خارج از آمریکا، بی‌گمان رشد اقتصاد جهانی در حال کند شدن است و هر چه تنش‌های تجاری بیشتر شوند، احتمال کند شدن رشد اقتصادی بیشتر می‌شود و اگر رشد اقتصادی چین کاهش یابد، خبر خوبی برای نفت نیست.

تنش تجاری بین آمریکا و چین که بزرگ‌ترین مصرف کنندگان انرژی در جهان به شمار می‌آیند، سبب شده است در ماه ژوئن امسال، قیمت نفت بیش از ۲۰ درصد نسبت به ماه آوریل کاهشداشته باشد.

از سوی دیگر، ذخیره‌سازی نفت در آمریکا بالاترین سطح خود را در بیش از دو سال اخیر تجربه می‌کند و آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده است عرضه نفت جهان در سال آینده میلادی جهشی چشمگیر خواهد داشت و فشار بر اوپک را افزایش می‌دهد.

طبق اعلام کمیسیون معاملات آتی کالا، شمار معاملات مبتنی بر افزایش قیمت نفت در آمریکا هفته گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است.


 

منبع: بلومبرگ
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها