میکسر بتن چیست و چه استفاده ای دارد؟

میکسر بتن چیست و چه استفاده ای دارد؟

 

از جمله تجهیزات که در عملیات های بتن ریزی ساختمان ملزم به استفاده از آن می باشند، نیز بتونیر است. کلمه بتونیر در اصطلاح عامیانه تری با عنوان میکسر بتن نیز شناخته می‌ شود و می ‌تواند در انواع میکسر بتن برقی، میکسر بتن دیزلی، میکسر بتن بنزینی و... طراحی و ساخته شوند. بتونیر را می ‌توان در جمع اصلی‌ ترین تجهیزات ساختمان سازی قرار دهید. این تجهیزات در مسیر ساخت بتن قدم بسیار مهمی را بر می ‌دارد و عملکرد مطلوب آن جدا از ساخت بتن مرغوب می تواند موجب سرعت بخشیدن به عملیات های بتن ریزی ساختمان ها باشد. در ادامه این مقاله از سایت nikacorp همراه ما باشید.

خرید میکسر بتن

البته شرایط کاری و حجم های متفاوت از فضا های ساختمان سازی، تاثیرات مستقیم در نوع میکسر بتن خواهند داشت. از میکسر بتن برقی تا میکسر بتن دیزلی و بنزینی بسته به تامین شرایط گوناگون فضا های ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند. اگر چه می توان میکسر بتن  را در جمع آشناترین تجهیزات ساختمان سازی قرار داد، با این وجود این تجهیزات همراه با الزامات حاکم بر آن در هنگام خرید تا بهره برداری موضوعی می باشد که می تواند سوالات بسیاری برای افراد گوناگون ایجاد کند. جهت خرید میکسر بتن نیکا کورپ به این سایت مراجعه فرمایید.

کارایی میکسر بتن چیست؟

ساخت بتن یک عملیات وابسته به زمان می باشد. از اختلاط مواد تشکیل دهنده بتن تا سفت شدن آن فاصله بسیار کوتاه زمانی وجود دارد. هنگامی که اگر به سر آید، یقینا شما را با بتن سخت شده ای رو به رو خواهد کرد و اگر این بتن در جای خود قرار نگرفته باشد، دردسر های بسیاری را به دنبال خواهد داشت. از سمتی اختلاط بتن اصلی ‌ترین فاکتور در استحکام آن می باشد. اگر به هر علتی نتوانید مواد تشکیل دهنده بتن را به خوبی مخلوط کنید، یقینا با بتن بسیار ناهمگن و ضعیف و شکننده ای در فاز نهایی کار رو به رو خواهید شد.

دستگاهی که می ‌تواند بتن را به موقع و با کیفیت مطلوب تهیه نماید، بتونیر است. از این رو می‌ توان هر مخزنی را که با توانایی حمل بتن است و در حین انتقال قابلیت آن را دارد که بتن را بچرخاند تا همزمان با اختلاط خوب مواد تشکیل دهنده، مانع از گیرش آن تا محل مصرف نهایی باشد میکسر بتن می گویند.

بتونیر را می توان بسته به نیاز و یا طراحی های مختلف سوار بر انواع کامیون ها، تریلی ها، واگن ‌های ریلی و یا مستقل از هر کدام از این موارد به صورت جداگانه مورد استفاده قرار داد. در سطح بسیاری از پروژه های ساختمانی، ترجیح بر این است که بتونیر در فضای داخل پروژه مستقر شود. در این صورت نیاز به یک ساز و کار دقیق و حساب شده به جهت ساخت بتن نیازمند خواهد بود.

وظایف میکسر بتن

¨  اختلاط ترکیب بتن که در نهایت منجر به تولید بتن مرغوب خواهد بود: تناسب متریال، گاهی به شکل دستی و گاها همراه با یک سیستم مکانیزه صورت می گیرد. اختلاط بتن شرایط خاصی دارد که نمی توان همراه با هر تجهیزی به آن رسید. طراحی مخلوط کن بتن به نحوی است که می ‌تواند به آسانی این شرایط را محیا کند.

¨ چرخش بتن با هدف ممانعت از گیرش آن: بتن در مرحله تخلیه در فضای مد نظر باید از سطح سیالی قابل قبولی برخوردار باشد. نه آنچنان سفت که گرانروی بسیار بالایی داشته باشد و نه آنچنان روان که انتظار استحکام سنگین و سخت در آینده را از آن نتوان داشت. رسیدن به این شرایط تعادلی احتیاج به تامین چرخش دائمی با یک سرعت ثابت و منطقی است. این چرخش به آسانی توسط میکسر بتن محیا می شود. البته بسته به حجم بتونیر از میکسر بتن ۲۵۰ لیتری به بالاتر با در نظر گرفتن حجم مخزن، سرعت چرخش را انتخاب می ‌کنند.

مهمترین نکات خرید میکسر بتن چیست؟

-   در هنگام خرید میکسر بتن مهمترین نقطه ظرفیت این دستگاه است. ظرفیت اسمی دستگاه معرف حجم دیگ و در نهایت قدرت ساخت مقدار مشخصی از بتن در هر بار استفاده از آن می باشد. این ظرفیت باید کاملاً با انتظارات شما از دستگاه همخوانی داشته باشد. بهتر است در زمان خرید این موضوع را از فروشگاهی که در امر فروش ملات ساز بتن می باشد با جدیدت پیگیری کنید.

-   در خرید بتونیر لازم است تا سیستم انتقال قدرت با ظرفیت دستگاه همخوانی داشته باشد. همان طور که گفتیم انواع میکسر بتن با سه ایده دنده زیر، دنده کمر و لاستیک رولیک فشرده با هدف انتقال قدرت از موتور به سمت دیگ طراحی می شوند. در هنگام خرید دقت کنید که این سیستم انتقال قدرت چگونه است و آیا با ظرفیت اسمی دستگاه هماهنگی دارد؟

-    در هنگام خرید همزن بتن لازم است تا دقت بالایی در نوع موتور میکسر بتن اعمال کنید. از موتور برقی تا بنزینی و دیزلی، اینکه برند سازنده آنها کدام است؟ آیا قطعات یدکی برای آنها در سطح بازار موجود است؟ شرایط نگهداری از آنها چگونه است؟ آیا قاعده راه اندازی سخت و پیچیده ‌ای دارند؟ و... . خلاصه آنکه تمام جوانب در کار با موتور دستگاه میکسر بتن را در نظر بگیرید. در محک موتور تنها قیمت نهایی آن را ملاک تصمیم ‌گیری قرار ندهید.

-    تمام حساسیت های ذکر شده برای موتور بتونیر در هنگام خرید ملات ساز را در باب گیربکس آن نیز اعمال کنید. گیربکس بخش حساسی در دستگاه میکسر بتن می باشد. لازم است تا از برند معتبر با ظرفیت کاری متناسب با دستگاه انتخاب شده باشد. دقت داشته باشید که گیربکس در قیمت ملات ساز بتن تاثیر قابل توجهی دارد.

نیکا , تامین کننده محصولات صنعتی

نیکا کورپ با تجربه 20 ساله در زمینه واردات، عرضه و فروش انواع تجهیزات صنعتی، فعالیت اینترنتی خود را از دی ماه 1396 آغاز نمود. فروشگاه نیکا با اتکا به تجربه 20 ساله در زمینه تولید ماشین آلات ساختمانی و تجربه 10 ساله در زمینه واردات انواع ماشین آلات ساختمانی، کشاورزی و تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک سایت خود را در دی ماه 1396 دایر نموده است و اقدام به ارائه یکی از کاملترین سایت ها در زمینه فروش انواع ماشین آلات ساختمانی، بالابر مصالح ساختمانی ، کشاورزی، تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک نموده است.

شما می توانید کلیه محصولات را با ضمانت بهترین قیمت و همچنین ضمانت اصلی بودن کالا از ما خرید نمایید.

امیدواریم با استعانت از پروردگار الهی در اجرای هر چه بهتر این مهم و خدمت به مشتریان گرامی موفق باشیم.

در این مسیر صمیمانه پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خوبان هستیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها