چگونه فرش ابریشم را در خانه بشوییم؟

 

فرش های ابریشم یکی از انواع فرش های نفیس و ارزنده است که زیبایی و شکوه خاصی به فضای خانه شما می بخشند. همانطور که این فرش ها زیبایی خاصی دارند نگهداری و شستشوی آنها نیز کمی دشوار و نیازمند دقت و اصول خاصی است. این فرش ها بسیار حساس بوده و قیمت بالایی که دارند و با توجه به اینکه از الیاف طبیعی بافته می شوند نیازمند روش های شستشوی ویژه و اصولی هستند. بنابراین سپردن این فرش ها به یک قالیشویی معتبر در تهران و سایر نقاط برای شستشو بسیار ضروری است. قالیشویی های مجاز و حرفه ای از روشهای اصولی شستشوی این گونه از فرش ها آگاه هستند بنابراین می توانید اطمینان حاصل کنید که فرش شما به بهترین شکل و بدون اسیب شستشو داده خواهد شد. اما در صورتیکه مایل هستید این فرش های ارزنده را در خانه بشویید دانستن نکات زیر می تواند برایتان کاربردی باشد.

 

carpet1

 

مراحل شستشوی فرش ابریشم:

برای شستشوی فرش ابریشم در خانه باید دقت کافی داشته باشید و قبل از شروع نظافت بهتر است دفترچه راهنمای فرش را مطالعه کنید تا از روش دقیق شستشو و شوینده مناسب و سازگار با الیاف فرش آگاه شوید. این کار به شما کمک می کند تا بدون آسیب رساندن به فرش ابریشم آن را در منزل شستشو دهید. مراحل شستشوی فرش ابریشم عبارتد از:

  1. آماده‌سازی فرش: قبل از شروع شستشو، فرش را به آرامی بوسیله جاروبرقی تمیز کنید تا گرد و غبار و خاک را از روی فرش و بین الیاف تا جای ممکن بردارید.
  2. تست رنگ: قبل از شستشو، روی یک قسمت کوچک از فرش تست رنگ انجام دهید. این تست به شما کمک می‌کند ببینید آیا رنگ فرش پایدار است یا خیر. برای این منظور، محلول شوینده ملایم را روی قسمتی از فرش بزنید و با یک پارچه یا دستمال تمیز آن را پاک کنید. اگر رنگ به پارچه منتقل شود، از شستشوی فرش خودداری کنید و بهتر است برای شستشو آن را به یک قالیشویی حرفه ای بسپارید
  3. استفاده از شوینده ملایم: از شوینده‌های ملایم و مناسب برای فرش ابریشم استفاده کنید. مقدار شوینده را بر اساس دستورالعمل تولیدکننده و میزان کثیفی فرش تنظیم کنید. از استفاده مقدار زیادی شوینده و یا استفاده از شوینده های قوی خودداری کنید. برای انتخاب شوینده مناسب بهتر است دفترچه همراه فرش را به دقت مطالعه کنید و اطلاعات کاملی در باره فرش خود داشته باشید تا بهترین شوینده را انتخاب کنید. برخی شوینده ها نظیر صابون مایع و شوینده‌های ملایم برای شستشو بسیار مناسب هستند. برخی از شرکت‌های تولید کننده مواد شوینده، شوینده‌های مخصوص فرش ابریشم را عرضه می‌کنند. این محصولات به طور خاص برای شستشوی و مراقبت از فرش‌های ابریشم تولید شده‌اند و می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که قبل از استفاده دستورالعمل های مندرج روی بسته بندی را به دقت مطالعه کنید و گام به گام طبق آن عمل کنید.

 

carpet2

 

  1. شستشوی آرام: برای شستشوی فرش ابریشم از قدرت بالای دست استفاده نکنید. همچنین از فرچه و یا برس هایی با الیاف نرم استفاده کنید تا فرش شما اسیبی نبیند. استفاده از برس های با الیاف خشن و زبر می تواند اسیب های جبران ناپذیری به بافت فرش شما وارد کند.
  2. آبکشی دقیق: پس از شستشو، فرش را به آرامی و با دقت آبکشی کنید تا تمامی شوینده‌ها از آن خارج شوند و مواد شوینده در بین الیاف فرش باقی نماند. ماندن شوینده در بین الیاف فرش می تواند به مرور زمان به الیاف فرش آسیب می رساند. ضمنا توجه داشته باشید که از آب سرد برای آبکشی استفاده کنید. آب گرم ممکن است به الیاف فرش شما اسیب وارد کند.
  3. خشک کردن: پس از آبکشی، فرش را به آرامی در مکانی خشک و تهویه‌دار قرار دهید تا به طور طبیعی خشک شود. از استفاده از حرارت یا دیگر روش‌های سریع خشک کردن خودداری کنید، زیرا ممکن است به فرش آسیب برسد. فرشهای ابریشم حساسیت بالاتری در مقابل حرارت نسبت به سایر انواع فرش ها دارند. همچنین دقت کافی را برای انتخاب محلی که قرار است فرش بعد از شستشو برای خشک شدن قرار داده شود داشته باشید و فرش را در مقابل نور خورشید قرار ندهید. قرار گیری در مقابل نور خوشید می تواند رنگ های فرش را تغییر داده و زیبایی آن را از بین ببرد.

از طرفی خشک شدن کامل فرش بسیار ضروریست. وجود رطوبت می تواند زمینه رشد باکتریها و قارچ ها در بین الیاف فرش را فراهم کند که این امر خود زمینه ساز ایجاد بوی نامطبوع در فرش خواهد شد.

به هر حال، در صورتی که شما مطمئن نیستید که می‌توانید فرش ابریشم خود را به طور کاملا صحیح در خانه شستشو دهید، بهترین راه حل این است که با متخصصان حرفه‌ای در زمینه شستشوی فرش ابریشم مشورت کنید و فرش خود را به آنها بسپارید. قالیشویی های معتبر دارای تجربه و دانش لازم در این زمینه هستند و می‌توانند فرش شما را به بهترین شکل ممکن و بدون کوچکترین آسیب به الیاف و ظاهر آن شستشو داده و به شما تحویل دهند.

 

اهمیت سپردن فرش های ابریشم به قالشویی مجاز در تهران

سپردن فرش به مجموعه های مجاز قالیشویی بسیار مهم است. مجموعه های مجاز قالیشویی با استفاده از دستگاه های به روز و شوینده های استاندارد بهترین کیفیت خدمات را ارائه کرده و ضامن سلامت فرش های شما هستند. قالیشویی مجاز خوشنام تهران یکی از مراکز مجاز و معتبر فعال در زمینه ارائه خدمات قالیشویی، مبلشویی و رفوگری در تهران است و خدمات قالیشویی در پیکان شهر و بسیاری مناطق دیگر در تهران را ارائه می کند.

 

carpet3

 

قالیشویی معتبر خوشنام تهران

اگر فرش ابریشم دارید و به دنبال یک مجموعه معتبر برای شستشوی آن هستید قالیشویی خوشنام تهران یکی از بهترین انتخاب ها برای شماست. این مجموعه با استفاده از تجهیزات به روز، پرسنل کاملا حرفه ای و شوینده های استاندارد در کنار سالها تجربه در زمینه شستشوی انواع فرش دستبافت، ماشینی، ابریشم، گل ابریشم و تابلو فرش بالاترین کیفیت خدمات قالیشویی را در تهران با قیمتی منصفانه ارائه می کند. قالیشویی خوشنام تهران معتبرترین قالیشویی در تهران خدمات با کیفیت خود به شکل قلیشویی در پونک، شهران، شهرک غرب، جنت آباد، المپیک، سعادت آباد، مهرآباد، آزادی، تهرانسر، اکباتان و سایر نقاط تهران ارائه می کند.

 

خدمات قالیشویی خوشنام تهران:

این مجموعه خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه می کند که این خدمات شامل:

شستشوی انواع مبلمان راحتی و استیل

شستشوی انواع فرش دستبافت، ماشینی، تابلوفرش، فرش ابریشم و گل ابریشم

 رفوگری و مرمت انواع فرش با متدهای جدید و به شکل کاملا حرفه ای

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها