چگونه انواع بند ساعت مچی را تمیز کنیم؟

چگونه انواع بند ساعت مچی را تمیز کنیم؟


 

ساعت مچی تقریبا به اندازه گوشی موبایل در طول روز در کنار ما است. از صبح تا شب که سرکار هستیم یا در حین کارهای روزانه، همیشه نیم نگاهی به ساعت مچی داریم. آیا تا به حال به فکر تمیز کردن بند ساعت مچی بوده‌اید؟ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که ساعت مچی‌تان روی سطح‌های مختلفی قرار دهید و این کار به‌مرور زمان موجب جرم گرفتن ساعت مچی می‌شود. در این مقاله قصد داریم به سوال «چگونه بند ساعت را تمیز کنیم» پاسخ دهیم و در ادامه به روش‌های مختلف برای تمیز کردن انواع بند ساعت اشاره خواهیم کرد. با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی از تمیز کردن بند ساعت مچی به‌دست می‌آورید.

نحوه تمیز کردن ساعت سیلیکونی؛ استفاده از خمیر دندان و مسواک

بندهای سیلیکونی و پلی اورتان همگی جزو بندهای پلاستیکی هستند و نحوه تمیز کردن بندهای این ساعت‌ها با یکدیگر یکسان است. برای تمیز کردن بند ساعت سیلیکونی از مسواک و خمیر دندان می‌توانید کمک بگیرید. به‌این‌صورت که با استفاده از یک مسواک بسیار نرم و مقداری خمیر دندان، با حرکات دایره‌ای و آرام بند ساعت را تمیز کنید.

برای شستشوی بند نیز آن را از ساعت جدا کرده و به‌آسانی زیر شیر آب قرار دهید تا به خوبی تمیز شود. اگر برای تمیز کردن بند ساعت سیلیکونی به مسواک دسترسی نداشتید، دستمال را به مقداری الکل آغشته کرده و با الکل بند ساعت را تمیز کنید. فقط توجه داشته باشید از الکل درصد پایین ضدعفونی استفاده کرده تا آسیبی به بند ساعت وارد نشود. در هنگام خرید ساعت حتما به اصل یا فیک بودن آن توجه کنید که متحمل ضرر نشوید.

تمیز کردن بند ساعت چرمی؛ با استفاده از صابون!

در پاسخ به سوال «چگونه بند ساعت را تمیز کنیم» پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به صفحه نمایش ساعت، بند آن را جدا کنید. برای تمیز کردن صفحه نمایش ساعت از دستمال میکروفایبر یا دستمال عینک استفاده کرده تا خط‌و‌خش روی ساعت به وجود نیاید. تمیز کردن بند ساعت چرمی بسیار ساده است. برای تمیز کردن بند ساعت چرمی از یک تکه صابون کوچک کمک بگیرید. برای انجام این کار یک تکه صابون را برش دهید و داخل دستمال میکروفایبر نم دار قرار داده و دستمال را با حرکات دایره‌ای شکل روی بند حرکت دهید. 

به‌صورت کامل پشت و روی بند را به‌خوبی تمیز کرده و در نهایت برای خشک کردن و از بین بردن رد کف صابون از دستمال دیگری استفاده کنید. با انجام این روش بند ساعت چرمی شما مانند روز اول درخشان و زیبا خواهد شد. توجه داشته باشید هیج‌وقت بند ساعت چرمی را مستقیم زیر آب نگیرید، برخورد آب با آن موجب از بین رفتن بافت بند چرمی خواهد شد. در هنگام خرید ساعت زنانه اصل و مردانه اصل به مشخصات درج شده روی بند و بدنه ساعت دقت کنید تا ساعت کپی یا فیک را به اشتباه خریداری نکرده باشید.

نحوه تمیز کردن بند ساعت فلزی؛ فقط با استفاده از دستمال کاغذی

در پاسخ به پرسش «چگونه بند ساعت را تمیز کنیم» باید شرح دهیم، تمیز کردن بند ساعت فلزی بسیار ساده و راحت خواهد بود. برای تمیز کردن بند ساعت فلزی نیز مانند ساعت‌های دیگر در ابتدا بند ساعت را جدا کنید. تمیز کردن بند ساعت فلزی را با یک تکه دستمال میکروفایبر نرم آغاز کنید که هیچ خط‌و‌خشی روی بند ساعت نمی‌اندازد و این دستمال برای تمیز کردن چربی و گرد‌و‌غبار بسیار مناسب است. پیشنهاد می‌کنیم برای تمیز کردن ساعت بند فلزی هرگز از دستمال خیلی خیس استفاده نکنید. به دلیل اینکه ساعت‌های فلزی مانند ساعت‌های استیل ضدزنگ نیستند و ممکن است به بند ساعت آسیب وارد شود. 

دستمال میکروفایبر را خیلی کم نم دار کرده و روی بند ساعت به‌خوبی بکشید و با استفاده از خلال دندان شیارهای بین بند را از آلودگی تمیز کرده و در نهایت با یک دستمال خشک، رطوبت را بگیرید تا ساعت دچار زنگ‌زدگی نشود. تمیز کردن بند فلزی ساعت کاسیو ادیفایس یا سیتیزن فرقی ندارد و کلیه بندهای فلزی را از طریق این روش می‌توانید تمیز کنید.

ساعت2

استفاده از آب ولرم برای تمیز کردن بند ساعت استیل

از آن‌جایی که ساعت‌های استیل از بند استیل ضدزنگ ساخته می‌شوند، بند ساعت استیل را به‌راحتی می‌توانید با آب شستشو دهید. البته اگر ساعت مردانه اورجینال و زنانه اورجینال استیل دارید و ساعت شما داخل آب مقاومت دارد، بند ساعت را می‌توانید جدا نکنید و ساعت را به‌صورت کامل داخل یک کاسه آب ولرم قرار دهید. مقداری مایع صابون به آب اضافه کرده و اجازه دهید ساعت چند دقیقه داخل کاسه باشد. بعد از این مرحله برای چربی‌زدایی خوب و صحیح از مسواک استفاده کنید. مسواک را صابونی کرده و داخل شکاف‌های بند ساعت قرار دهید و به آرامی این قسمت را تمیز کنید. بعد از تمیز کردن بند ساعت با مسواک و صابون، آن را زیر شیر آب قرار داده و شستشوی نهایی را انجام دهید. توجه داشته باشید آب خیلی داغ نباشد. آب خیلی داغ به واشرهای ساعت آسیب وارد می‌کند؛ بنابراین در پاسخ به سوال «چگونه بند ساعت را تمیز کنیم» باید مطرح کنیم، بهترین روش تمیز کردن بند ساعت استیل، استفاده از آب و صابون است.

ساعت3

 

تمیز کردن بند ساعت؛ حفظ درخشندگی و زیبایی ساعت

در این مقاله به سوال «چگونه بند ساعت را تمیز کنیم» پاسخ دادیم و نحوه تمیز کردن بند ساعت‌های مختلف را شرح دادیم. به‌طورکلی برای تمیز کردن بند ساعت باید در ابتدا بند را جدا کرده و باتوجه‌به جنس بند، آن را تمیز کنید. برای اینکه ساعت شما همیشه درخشان و زیبا به نظر برسد، پیشنهاد می‎کنیم هر ماه بند ساعت را تمیز کرده تا جلوه ساعت حفظ شود. 

همچنین برای خرید ساعت مچی اصل زنانه و مردانه فروشگاه اینترنتی ساعت واج مارکت را توصیه‌ می‌کنیم. در بازار پرهرج‌و‌مرج ساعت که تشخیص ساعت اصل از فیک کار دشواری است، با خرید از فروشگاه معتبر واچ مارکت خیال خودتان را از بابت تهیه ساعت اورجینال راحت کنید. تضمین قیمت و اصالت کالا، پشتیبانی ویژه در فروش با ارسال سریع به سراسر کشور از مهم‌ترین ویژگی‌های فروشگاه اینترنتی ساعت واچ مارکت هستند. برای مشاهده کلیه محصولات به نشانی اینترنتی watchmarket.shop مراجعه کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها