مار آناکوندایی که ترسی از آدم‌خواری ندارد! + فیلم و عکس

​یکی از بزرگترین مارهای جهان آناکوندای سبز رنگ است. نرهای این گونه بسیار کوچکتر از ماده ها هستند. آنها می توانند تا 250 کیلوگرم وزن داشته باشند و به طول 9 متر و قطر 30 سانتی‌متر رشد کنند. آناکونداها به دلیل توانایی‌های حسی بسیار توسعه‌یافته‌شان، می‌توانند سیگنال‌های که از موجودات مجاور می‌آیند را با استفاده از زبان خود حس کنند.

مار آناکوندایی که ترسی از آدم‌خواری ندارد! + فیلم و عکس

به گزارش مستقل آنلاین؛ این آناکونداهای سبز زیتونی دارای لکه‌هایی طرد زنگ در مرکز بدن و در پایین پهلوها و خطوط بیضی تیره در امتداد ستون فقرات خود است. اینگونه از مارها فلس‌های سیاه و زرد روی شکم خود دارند. علاوه بر این، آنها دو نوار تیره دارند که از چشم به سمت آرواره هایشان امتداد دارند.

آنها می توانند با پوشش گیاهی مرطوب و سنگین زیستگاه خود به لطف استتار رنگ و طرح خود ترکیب شوند. آبزیان خوراک مطلوبی برای آناکونداهای سبز هستند، اگرچه آنها زمان خود را در خشکی می گذرانند. برای بهبود دید و تنفس هنگام شنا در آب، چشم و بینی این مارها در بالای سر آن‌ها قرار دارد. در جایی که باران فصلی وجود دارد، آناکونداها باید در طول فصل خشک آب را پیدا کنند یا باید در گل و لای تونل بزنند.

یکی از بزرگترین مارهای جهان آناکوندای سبز رنگ است. نرهای این گونه بسیار کوچکتر از ماده ها هستند. آنها می توانند تا 250 کیلوگرم وزن داشته باشند و به طول 9 متر و قطر 30 سانتی‌متر رشد کنند. آناکونداها به دلیل توانایی‌های حسی بسیار توسعه‌یافته‌شان، می‌توانند سیگنال‌های که از موجودات مجاور می‌آیند را با استفاده از زبان خود حس کنند.

در طول فصل جفت گیری، نرها نیز از این ظرفیت برای تشخیص فرمون ها از ماده ها استفاده می کنند. برای تشخیص بوهای شیمیایی موجود در هوا، زبان خود را تکان می دهند. آناکونداها همچنین می توانند حضور موجودات دیگر را از طریق ارتعاشات و با شناسایی نشانه های حرارتی با استفاده از اندام های خود تشخیص دهند.

آناکوندای سبز مانند همه مارها شکارچی است که منقبض کننده‌ای غیر سمی از خانواده بوآ است. آنها قربانی خود را با دندان های قدرتمند خود می گیرند، با بدن قدرتمند خود خفه می کنند و سپس آن را به طور کامل می‌بلعند.

مانند سایر مارها، آنها می توانند فک خود را جدا کنند تا موجودات غول‌پیکر دیگر را بخورند، اگرچه در هنگام نزدیک شدن به طعمه های بزرگ به دلیل احتمال آسیب، محتاط هستند. آناکوندای سبز دارای سرعت متابولیسم کندی هستند.

آنها شکارچیان حیله گری هستند که انواع مختلفی از طعمه ها را مصرف می کنند. ماهی، ماکیان و پستانداران کوچک اغلب توسط گونه‌های کوچک‌تر این مارمصرف می شوند. آناکونداهای بالغ می توانند موجودات بسیار بزرگتری مانند گوزن و پرندگان بزرگ را بخورند.

نرها می توانند گهگاه توسط ماده ها خورده شوند، عمدتاً در طول فصل تولید مثل. این گونه از مارها در میان معدود مارهایی هستند که می توانند انسان را بخورند.

منبع: AZANIMALS/ خبرآنلاین

حجم ویدیو: 5.99M | مدت زمان ویدیو: 00:00:15
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها