زلزله دیروز دماوند خطرناک است؟

پس از اخبار زلزله خوی و به خصوص زلزله 7.8 ریشتری ترکیه که حداقل 41 هزار کشته بر جای داشت، اخبار زلزله حساسیت‌برانگیز شده است. از آن روز تاکنون هر زلزله‌ای نگرانی و دغدغه مردم را در پی دارد و مردم کنجکاو هستند که بدانند در کدام شهر و منطقه زلزله رخ داده است.

زلزله دیروز دماوند خطرناک است؟

به گزارش مستقل آنلاین؛ دیروز خبری را منتشر کردند که بر اساس آن زلزله ‌ای به بزرگی ۳.۳ ریشتر در عمق ۹ کیلومتری زمین، دماوند را لرزاند. اما آیا زلزله دماوند خطرناک است؟

تجارت‌نیوز نوشت: پس از اخبار زلزله خوی و به خصوص زلزله 7.8 ریشتری ترکیه که حداقل 41 هزار کشته بر جای داشت، اخبار زلزله حساسیت‌برانگیز شده است. از آن روز تاکنون هر زلزله‌ای نگرانی و دغدغه مردم را در پی دارد و مردم کنجکاو هستند که بدانند در کدام شهر و منطقه زلزله رخ داده است.

در این میان وقوع زلزله در شهر دماوند، در نزدیکی تهران، امروز نگرانی زیادی ایجاد کرده و به یکی از مهم‌ترین اخبار روز تبدیل شده است. اینکه آیا زلزله 3.3 ریشتری البرز نگران‌کننده است و می‌تواند خطرناک و هشداردهنده باشد یا نه؟

زمان وقوع زلزله‌ را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و هر زمین لرزه‌ای می‌تواند مقدمه وقوع یک زلزله بزرگ باشد و یا نباشد. اما نکته مهمی که درباره زلزله‌های اخیر وجود دارد این است که اگر سری به سایت ژئوفیزیک دانشگاه تهران بزنید می‌بینید روزانه شهرها و نقاط مهم ایران می‌لرزند. اما اگر این لرزش‌ها زیر 4 ریشتر باشد، اهمیت چندانی ندارد و درباره آنها خبررسانی جدی نمی‌شود.

 

اخبار زلزله تنها هنگامی قابل انتشار و خبررسانی است که زلزله رخ داده بیشتر از 4 ریشتر باشد. تنها در این شرایط است که چنین خبری رسانه‌ای می‌شود. چون اگر قرار باشد هر لرزشی که رخ می‌دهد، به‌عنوان خبر زلزله رسانه‌ای شود، هر روز و هر ساعت باید خبر وقوع زمین لرزه‌های زیر 4 ریشتر را رسانه‌ای کرد.

 

زلزله (1)

 

اکنون هم می‌توان با مراجعه به سایت لرزه‌نگاری کشور متوجه شد که 26 بهمن ماه 1401 حدود 7 زمین لرزه در شهرهای مختلف ایران آمده که هیچ‌کدام بزرگتر از 4 ریشتر نبوده و زلزله دماوند هم یکی از آنهاست.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها