اطلاعیه مهم درباره قطعی اینترنت در روزهای 29 و 30 دی‌ماه به خاطر کنکور 1401

پیش از این گفته شده بود کسانی که در محدوده برگزاری کنکور هستند، از پیش پیامی در این باره دریافت می‌کنند تا آمادگی داشته باشند و صرفا هم در ساعت برگزاری کنکور این امر به صورت خیلی محدود انجام شود.

اطلاعیه مهم درباره قطعی اینترنت در روزهای 29 و 30 دی‌ماه به خاطر کنکور 1401

به گزارش مستقل آنلاین؛ جزئیات قطعی اینترنت همراه به دلیل برگزاری مرحله اول کنکور سراسری 1402 اعلام شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند ارسال پیامک اطلاع‌رسانی قطع اینترنت جهت آگاهی ساکنان اطراف حوزه‌های کنکور سراسری آغاز شده است.

بنا به درخواست سازمان سنجش قطع اینترنت به منظور جلوگیری از تقلب و لو رفتن سوال های کنکور از مدتی قبل مطرح شد که امروز عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت در این باره گفت بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور درخواستی را وزارت علوم مطرح کرده بود، برای قطع سراسری اینترنت که ما اعلام کردیم با قطع سراسری اینترنت مخالفیم و با قطع سراسری هم موافقت نشد، آنچه از فردا اتفاق می افتد از ساعت ۷:۳۰ تا  ۱۱:۳۰ در محدوده‌های حوزه‌های برگزاری کنکور است که آن هم با اطلاع قبلی قطع می‌شود.

او در سخنان خود تأکید کرد اینترنت ثابت به هیچ وجه قطع نمی شود.

پیش از این گفته شده بود کسانی که در محدوده برگزاری کنکور هستند، از پیش پیامی در این باره دریافت می‌کنند تا آمادگی داشته باشند و صرفا هم در ساعت برگزاری کنکور این امر به صورت خیلی محدود انجام شود.

حال بعضی از کاربران امروز از دریافت پیامکی مبنی بر اطلاع رسانی قطع اینترنت خبر می‌دهند. در این پیام که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده است: با سلام به اطلاع می رساند به منظور جلوگیری از سوء استفاده و تقلب برخی افراد سودجو و فرصت طلب و با ابلاغ شورای امنیت کشور، اینترنت حوزه برگزاری آزمون سراسری منطقه سکونت شما در صبح روز پنجشنبه و جمعه این هفته قطع خواهد شد. از اینکه ما را در برگزاری هرچه بهتر این آزمون یاری می کنید سپاسگزاریم.

گفتنی است کنکور سراسری قرار است ۲۹ و ۳۰ دی ماه برگزار شود. بر این اساس، نوبت اول کنکور سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، در ۵۸۵ حوزه ۴۱۷ شهرستان سراسر کشور برگزار می‌شود و تهران نیز در ۲۵ حوزه برگزاری آزمون دارد.

ساعت و زمان قطع و محدودیت اینترنت در روز پنج‌شنبه

وزیر ارتباطات اعلام کرد: فردا پنجشنبه اینترنت در محدوده حوزه‌های برگزاری کنکور با اطلاع قبلی به ساکنان آن مناطق قطع می‌شود.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در حاشیه نشست هیات دولت گفت: در راستای وعده‌ای که در ایام انتخابات ریاست جمهوری برای کاهش پینگ بازی‌ها و افزایش سرعت بازی‌ها داشتم، اعلام می‌کنم که از روز گذشته این خدمت جدید آغاز شده است. این کار با همکاری گیمر‌ها و بخش خصوصی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انجام شد تا شاهد افزایش سرعت دانلود بازی‌ها و کاهش پینگ (زمان رفت و برگشت بین کامپیوتر با سرور ارایه دهنده بازی) باشیم.

وی افزود: سامانه‌ای برای این کار راه‌اندازی شده است به نام radar.game. درباره بازی‌های پرکابرد آنجا می‌توان پینگ بازی‌ها را قبل و بعد از بازی ببینند و ابزار‌هایی طراحی شده است که گیمر‌ها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند تا تجربه کاربری‌شان را بهبود دهند. از شب گذشته که این خبر را در صفحه خودم اعلام کردم نزدیک پنج میلیون نفر تا الان از این ابزار استفاده کردند و چهارصد هزار نفر همزمان استفاده داشتند که نشان می‌دهد این سرویس مورد استقبال است.

زارع‌پور گفت: این اولین قدم در حوزه بازی‌های رایانه‌ای بود برای حوزه‌های دیگر هم تدابیری داریم تا سرعت دسترسی بهبود یابد.

وزیر ارتباطات در رابطه با بهبود وضعیت اینترنت در کشور تصریح کرد: ریاست محترم جمهور یکشنبه همین هفته در جلسه هیات دولت دستوری صادر کردند، برای تسهیل دسترسی به فضای مجازی مردم و مشکلاتی که در دسترسی است آن‌ها را برطرف کنیم و کارگروهی را پیش بینی کردیم البته قبلا هم گفتیم بخشی از مشکلات در بحث زیرساختی و فنی است که با پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها انشالله در سال ۱۴۰۲ شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود. همین الان در ده استان کار آغاز شده و پیش می‌رود.

وی ادامه داد: در بخش‌های ارتباطات همراه هم با افزایش ظرفیت شبکه و واگذاری فرکانس‌های جدیدی که با اپراتور‌ها در حال آماده سازی هستیم تلاش داریم شاهد افزایش کیفیت و سرعت اینترنت در کشور باشیم.

زارع‌پور گفت: یک بخش‌هایی هم خارج از وزارت ارتباطات است و از حوزه اختیارات ما خارج است، از جمله محدودیتِ‌هایی که اعمال شده است که تلاش داریم بخشی از محدودیت‌هایی که قابل برطرف کردن است را برداریم. در طول یک دهه شاید دو دهه گذشته برخی محدودیت‌ها دیگر توجیهی ندارد و نیاز است در آن‌ها بازنگری کنیم تا نیاز مردم به فیلترشکن را کم کنیم. در مجموع سعی داریم یک بسته پیشنهادی داشته باشیم، هم در حوزه کاری وزارت ارتباطات و هم در حوزه‌ها و بخش‌های دیگری که در این رابطه مسوولیت دارند تا بتوانیم بهبود کاربری هم‌وطنان‌مان را داشته باشیم

وی درباره قطع اینترنت به خاطر کنکور نیز اظهار کرد: هفته پیش گفتم و الان هم می‌گویم، بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور درخواستی را وزارت علوم مطرح کرده بود، برای قطع سراسری اینترنت که ما اعلام کردیم با قطع سراسری اینترنت مخالفیم و با قطع سراسری هم موافقت نشد، آنچه از فردا اتفاق می‌افتد از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ در محدوده‌های حوزه‌های برگزاری کنکور است که آن هم با اطلاع قبلی قطع می‌شود. اینترنت ثابت به هیچ وجه قطع نمی‌شود. ما به دوستانمان در وزارت علوم توصیه کردیم که باید از ابزار‌های جدید برای مقابله با تقلب استفاده کنند. ما هم دغدغه آن‌ها را درک می‌کنیم، مجموعه دولت به سمتی می‌رود که این نگرانی‌ها را با استفاده از روش‌های جدید کاهش دهند.

اطلاعیه سازمان سنجش در مورد قطعی و محدودیت اینترنت

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در مورد محدودیت اینترنت در حوزه‌های آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ منتشر شد.

به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، «آزمون سراسری از رویدادهای مهم و حساس در کشور است که سرنوشت تعداد زیادی از داوطلبان و خانواده های آنها به نتیجه آن گره خورده است و از سوی دیگر رعایت عدالت آموزشی و شایسته گزینی در این آزمون زمینه رشد علمی کشور و آینده‌ای درخشان برای میهن اسلامی را رقم خواهد زد.

در سال‌های اخیر رشد فناوری‌های ارتباطی امکان سو‌استفاده برخی گروه‌های سازمان‌یافته کلاهبرداری را فراهم کرده و تلاش می‌کنند سوالات آزمون سراسری را پس از شروع آزمون به وسیله ابزارهای الکترونیکی شبهه جاسوسی در زمان کوتاهی به خارج از حوزه‌های امتحانی ارسال کرده و پاسخ سؤالات را برای برخی داوطلبان ارسال کنند که البته با تمهیدات اتخاذ شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگر راهکارهای قانونی این اقدامات در نهایت برای متخلفان موفقیت‌آمیز نبوده و از ورود غیرعلمی داوطلبان جلوگیری شده است.

در سال جاری نیز اقدامات فراوانی در راستای مبارزه با این شبکه‌های شیادی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی انجام شده است و در آخرین اقدام نیز با موافقت شورای امنیت کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به محدودیت اینترنت موبایل در محل حوزه‌های آزمون در ساعات برگزاری روزهای پنجشنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی ماه خواهد کرد که این اقدام جای تشکر و قدردانی دارد.

حفاظت از سلامت آزمون سراسری نه تنها مطالبه و خواسته داوطلبان و خانواده‌های آنها بلکه مورد حمایت عموم مردم است و ضمن پوزش از ساکنین اطراف محل حوزه‌های برگزاری آزمون به جهت اختلال ارتباطی از همراهی این عزیزان سپاسگزاریم.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها