تمساح کوتوله این گونه فرار می کند! + عکس

دم بلند قدرتمند تمساح خرطومی در شنا کردن و بیرون آمدن از سوراخ ها به آن کمک می‌کند. پاهای عقب بلندتر از جلو هستند تا به شکار سریع کمین کمک کنند. در پشت آنها، فلس های سختی هستند. سپر چهار استخوانی منعکس کننده نام این تمساح است که در لاتین به معنای چهار سپر است و وسیله ای مقاوم برای محافظت در برابر تمساح های بزرگتر است.

تمساح کوتوله این گونه فرار می کند! + عکس

به گزارش مستقل آنلاین؛ تمساح خرطومی را تمساح کوتوله آفریقایی، تمساح کوتوله غرب آفریقا یا تمساح استخوانی نیز می نامند. نام علمی این تمساح کوچک (Osteolaemus tetraspis) در زبان لاتین به معنای گلو استخوانی است. این گونه به دلیل داشتن پوست خاصی که دارد و از آنجا که کوچکترین گونه کروکودیل در جهان است، مشهور است.

خبرآنلاین نوشت: دم بلند قدرتمند تمساح خرطومی در شنا کردن و بیرون آمدن از سوراخ ها به آن کمک می‌کند. پاهای عقب بلندتر از جلو هستند تا به شکار سریع کمین کمک کنند. در پشت آنها، فلس های سختی هستند. سپر چهار استخوانی منعکس کننده نام این تمساح است که در لاتین به معنای چهار سپر است و وسیله ای مقاوم برای محافظت در برابر تمساح های بزرگتر است.

به طور معمول گونه تمساح خرطومی تا ۵ فوت (۱.۵ متر) رشد می کند. کروکودیل های بالغ. به طور متوسط ۱۸ و ۳۲ کیلوگرم (۴۰ و ۷۱ پوند) وزن دارند. وزن بزرگ ترین ماده ها تا ۴۰ کیلوگرم (۸۸ پوند) و بزرگترین نرها به اندازه یک مرد متوسط ۸۰ کیلوگرم (۱۸۰ پوند) می‌رسد.

 

تمساح (2)

 

تمساح خرطومی دارای غشای تحریک‌کننده است که به عنوان پلک چشم سوم شناخته می‌شود که هنگام زیر آب روی چشمانشان می‌لغزد و دید واضحی را در زیر سطح ارائه می‌دهد. شکاف عمودی مانند مردمک اجازه می دهد تا مقدار کاملی از نور وارد چشم شود تا آنچه را که در بالای سطح اتفاق می افتد مشاهده کند و به تاکتیک های کمین آنها کمک می کند.

تمساح های خرطومی در سراسر مناطق گرمسیری آفریقای جنوب صحرای غربی و آفریقای مرکزی زندگی می کنند و شرقی ترین جمعیت آن در رودخانه کنگو جمهوری دموکراتیک کنگو یافت می شود. جنوبی ترین زیستگاه آنها را می توان در آنگولای شمالی یافت.

منبع: فنتستیک‌وایلدلایف/ خبرآنلاین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها