نکات مهم پیش از خرید سینک ظرفشویی

نکات مهم پیش از خرید سینک ظرفشویی

 

امروزه مدل‌های گوناگون و انواع مختلف سینک ظرفشویی تولید می‌شوند که بدون آشنایی انتخاب از میان آن‌ها نتیجه خوبی نخواهد داشت. از این رو هر مصرف کننده و خریدار باید تعدادی معیار و نکته مهم را پیش از خرید سینک ظرفشویی در نظر داشته باشد. با این کار نسبت به کیفیت و ماندگاری محصول اطمینان کافی به دست می‌آورد. پس در ادامه 5 نکته مهم را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

5 نکته مهم پیش از خرید سینک ظرفشویی

عوامل مختلفی در کیفیت و کارایی کلی سینک ظرفشویی تأثیر می‌گذارند. به طور کلی می‌توان گفت 5 مورد جنس، تعداد لگن، ضخامت ورق، نوع نصب و برند سازنده محصول دارای بیشترین تأثیر و اهمیت هستند.

توجه به جنس سینک ظرفشویی

توجه به جنس سینک ظرفشویی

انواع سینک ظرفشویی بر اساس جنس شامل چندین نوع مختلف می‌شوند که هر یک به نوعی دارای محبوبیت هستند. مجموعاً اجناس پرطرفدار آن شامل این مدل‌ها  می‌شوند:

  • سینک استیل: از گذشته تاکنون سینک استیل از پرفروش‌ترین مدل‌های بازار ایران بوده است. در واقع این محصول نسبت به تقریباً همه اجناس و مدل‌های سینک ظرفشویی دارای قیمت مناسب‌تری می‌باشد و به‌طبع فروش زیادی دارد. همچنین در انواع گوناگونی تولید می‌شود که هر یک از ابعاد، اندازه‌ها، طراحی و ساختار مختلفی برخوردار هستند. از این رو با فضای آشپزخانه‌های متفاوت همخوانی دارند.
  • سینک گرانیتی: اجناس گرانیتی نسبت به استیل مدل‌های جدیدتری هستند که با بهره‌گیری از خصوصیات چشمگیر توانسته‌اند توجه بسیاری از افراد را جلب کنند. سینک‌های این جنس آنتی باکتریال هستند و از رشد آلودگی و میکروب جلوگیری می‌کنند. در کنار این موضوع با طراحی زیبا و شیک به فضای آشپزخانه جلوه‌ای تازه می‌بخشند.
  • سینک شیشه‌ای: اجناس شیشه‌ای مدل‌های متفاوتی هستند که از جنس شیشه سکوریت مقاوم و بادوام ساخته می‌شوند. در نتیجه در خصوص شکستن آن‌ها نگرانی وجود نخواهد داشت. البته در هر صورت هنگام استفاده از هر جنس سینک ظرفشویی باید ملاحظات لازم را در نظر داشت.
  • سینک سنگی: مدل‌های سنگی از جنس سنگ طبیعی مثل سنگ مرمر یا سنگ مصنوعی بادوام و ماندگار ساخته می‌شوند. از این رو رنگ‌بندی گوناگونی را شامل می‌شوند که به ایجاد دکوراسیون جذاب کمک شایانی می‌کند.  

البته در صورت انتخاب هر یک از اجناس باید درجه کیفی آن جنس را مورد بررسی کامل قرار داد. برای مثال در خصوص سینک استیل ضد زنگ بودن مسئله مهمی است. در حالی که در خصوص سینک گرانیتی باید به استحکام و وزن محصول دقت کرد. از این رو مدل‌هایی مثل سینک ایلیا استیل دارای مواد اولیه و متریال باکیفیتی هستند تا کارایی مفید و دوام بالایی را ارائه کنند. 

تعداد لگن اهمیت دارد.

تعداد لگن و محل قرارگیری سینی سینک ظرفشویی موضوع حائز اهمیتی است که در استفاده و مصرف آسان تأثیر فراوانی می‌گذارد. در ابتدا تنها یک لگن ساده برای سینک تعبیه می‌شد اما امروزه مدل‌ها و ساختار آن گسترش یافته‌اند. بعضی نمونه‌ها شامل تک لگن، دو لگن، سه لگن همراه با میوه شور و سینی یا بدون میوه شور هستند. همچنین ممکن است سینی بر اساس ساختار در سمت چپ یا راست محصول قرار گیرد.

اگرچه شاید این تفاوت‌ها در ابتدا کمی انتخاب را دشوار کنند اما با دقت بیشتر مشخص می‌شود که هر نوع ساختار و طراحی به نوعی شستشو و استفاده را آسان‌تر می‌کند. برای مثال یک یا دو لگنه بودن سینک باید با توجه به اندازه آشپزخانه و کابینت‌ها انتخاب شود. همچنین محل قرارگیری آن باید با در نظر گرفتن محل قرار گرفتن کلی سینک ظرفشویی در آشپزخانه و سایر وسایل انتخاب شود.

ضخامت ورق سینک مهم است.

سینک ایلیا استیل

ضخامت ورق سینک از دیگر موارد مهم است که در ماندگاری، دوام و کیفیت محصول تأثیر قابل توجهی می‌گذارد. اکثر سینک‌های ظرفشویی با برندهای مختلف در ضخامت‌های ۶/۰، ۸/۰، ۱ و ۲/۱ میلی‌متر ساخته می‌شوند. به هر اندازه که میزان این ضخامت بیشتر و بالاتر باشد، جنس و کیفیت محصول بهتر خواهد بود.

به عبارتی می‌توان گفت ضخامت بالا باعث افزایش مقاومت و ماندگاری سینک ظرفشویی در برابر عواملی مثل حرارت، خراش، ضربه و سایر آسیب‌ها خواهد شد. اگرچه این موضوع گاهی به قیمت بالاتر منتهی می‌شود اما هزینه‌ای مقرون به صرفه خواهد بود.

سینک توکار یا روکار؟

در مجموع تفاوت سینک روکار و توکار در نوع نصب و قرار گرفتن آن‌ها بر کابینت آشپزخانه است. مدل‌های روکار همان نمونه‌های قدیمی و رایجی هستند که بر روی صفحه کابینت قرار می‌گیرند و لبه آن‌ها قابل مشاهده است. در مقابل مدل‌های توکار به نوعی در درون صفحه کابینت نصب می‌شوند تا علاوه بر اشغال فضای کمتر، لبه‌ها را از دید پنهان کنند.

اگرچه نصب سینک روکار آسان‌تر است اما در مقابل سینک توکار ظاهر منظمی ایجاد می‌کند. البته از جهتی دیگر در مدل‌های توکار پس از هر بار شستشو به نظافت اطراف سینک و خشک کردن کابینت نیاز است. از این رو برای انتخاب از میان آن‌ها باید از تفاوت سینک توکار و روکار اطلاع داشت.

خرید از برندهای مورد اعتماد

در نهایت توجه به برند و سازنده محصول مهم‌ترین نکته هنگام خرید سینک ظرفشویی محسوب می‌شود. یک برند معتبر و مورد اعتماد اجناس باکیفیت، بادوام، قیمت مناسب، زیبا، استاندارد و با ضمانت در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد. از این رو افراد انتخابی مطمئن و آسان را تجربه خواهند کرد. با وجود چنین سازندگانی حتی در خصوص متریال و مواد سینک نگرانی وجود نخواهد داشت. می‌توان به این برندها به عنوان تعدادی از بهترین‌ها اشاره کرد:

  • اخوان
  • استیل البرز
  • ایلیا استیل
  • کن
  • بیمکث
  • گرانیکو

در نهایت توجه و دقت کافی به نکات مذکور به شما برای تصمیم‌گیری صحیح و هوشمندانه در خصوص خرید سینک ظرفشویی کمک خواهد کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها