هواشناسی؛ برف و باران زمستانی تا کی ادامه دارد؟

آغاز بارش‌ها در ایران، صدور هشدار نارنجی برای نیمه شمالی کشور/ برف و باران زمستانی تا کی ادامه دارد؟

هواشناسی؛  برف و باران زمستانی تا کی ادامه دارد؟

ورود سامانه بارشی از شمال غرب در اواخر وقت پنجشنبه(۱۴دی) به کشور، باعث بارش برف و باران در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در روز جمعه (۱۵ دی) می‌شود.

کارشناس اداره هواشناسی کشور با اعلام این خبرگفت: «بارش علاوه بر آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در استان‌های کردستان، کرمانشاه،و غرب زنجان هم رخ می‌دهد.»

فریبا گودرزی درباره صدور هشدار نارنجی برای بارش برف در برخی استان‌ها افزود: «بارش برف، مه‌گرفتگی، کاهش دید و کولاک در مناطق کوهستانی در روز جمعه (۱۵دی) برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب وشمال کرمانشاه، غرب کردستان و شنبه(۱۶دی) در اردبیل،، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، نیمه شمالی کرمانشاه، همدان، زنجان و ارتفاعات قزوین، البرز، سمنان، تهران، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی باعث صدور هشدار نارنجی شده که ممکن است در گردانه‌ها و ارتفاعات باعث اختلال تردد شود.»

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت بارش‌ها در روز شنبه (۱۶دی) افزود: «آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، البرز، قم، تهران، سمنان، استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران، رعد و برق و وزش باد را دارند.»

سامانه بارشی روز یکشنبه(۱۷دی) وارد نیمه شرقی کشور می‌شود و دوشنبه (۱۸دی) در جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان فعال است و سپس از کشور خارج می‌شود.

گودرزی وضعیت آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز را برای ۳ روز آینده و دریای خزر را روز شنبه مواج اعلام کرد.

وی درباره وضعیت آلودگی هوای تهران نیز گفت: «وزش باد در تهران باعث کاهش آلودگی غلظت هوا شده و شاخص آلودگی به زیر ۱۰۰ رسیده است که وضعیتی قابل قبول است. روز جمعه و شنبه (۱۵ و ۱۶دی) همچنان وزش باد در پایتخت ادامه دارد که به بارش پراکنده و کاهش دما نیز همراه است.»

منبع: همشهری

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها