هشدار هواشناسی؛ باران شدید در جنوب کشور

​سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران و وقوع رعد و برق در سه استان جنوبی کشور و آب‌گرفتگی معابر و همچنین افزایش ارتفاع موج تا ۱.۶ متر در خلیج فارس هشدار داد.

هشدار هواشناسی؛ باران شدید در جنوب کشور

در این شرایط جوی اختلال در سفرهای بین شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل عمومی و خسارت به محصولات باغی و زراعی دور از انتظار نیست.

بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از سفرهای غیرضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها در استان‌های سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی هرمزگان و جنوب کرمان توصیه کرده است. 

سازمان هواشناسی همچنین با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرده است که از پیش از ظهر تا شب دوشنبه (اول آبان‌ماه) افزایش سرعت وزش باد تا ۲۶ نات و افزایش بیشینه امواج بین ۱.۲ متر تا ۱.۶ متر در مناطق ساحلی و به‌ویژه مناطق فراساحل استان بوشهر در خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی، شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی، ایجاد اختلال در فعالیت‌های فراساحل و سکوهای نفتی در فراساحل دور از انتظار نیست.

در همین راستا ممنوعیت و محدودیت فعالیت‌های تفریحی، شنا، شیلاتی و تردد شناورهای سبک و تفریحی، اتخاذ محدودیت و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های فراساحل و سکوهای نفتی از سوی سازمان هواشناسی توصیه شده است. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها