اگر حقوق نمایندگان فقط ۲۰میلیون است، چرا میلیاردی خرج تبلیغات می‌کنند؟

نمی‌شود با بنزین شوخی کرد/ اگر حقوق نمایندگان ۲۰میلیون است، چرا میلیاردی خرج تبلیغات می‌کنند؟/ مشارکت زیر ۵۰ درصد آرا معنای خاصی ندارد.

اگر حقوق نمایندگان فقط ۲۰میلیون است، چرا میلیاردی خرج تبلیغات می‌کنند؟

یک فعال سیاسی اصولگرا معتقد است که مشارکت پایین‌تر از ۵۰ درصد اهمیت زیادی ندارد. او می‌گوید: شما در اروپا هم مشارکت مردم را نگاه کنید، مشارکت‌ها زیر ۵۰ درصد است. مردم آنجا می‌دانند که رای آنها رایی نیست که به آن توجه شود چون کسانی که قرار است انتخاب شوند از پیش تعیین شده‌اند.

امیررضا واعظی آشتیانی در گفتگو با خبرفوری به حاشیه‌سازی‌های نماینده تهران در مجلس، به ویژه در ماجرای خودرو پرداخت و گفت: بحث میرسلیم این بود که لندکروز خودروی درون شهری نیست بلکه خودروی برون شهری است

وی در دفاع از هم حزبی خود اظهار کرد: کدام منطق می‌گوید که از ماشین برون شهری در درون شهر استفاده شود؟ پراید ماشین درون شهری و لندکروز ماشین برون شهری است!

آشتیانی بیان کرد: آمریکا و کانادا کشورهای پهناوری هستند که از این نوع از خودروها استفاده می‌کنند ولی در در درون شهر ماشین با حجم کوچک باید استفاده شود.

او در بخش دیگری از این مصاحبه که به صورت زنده از اینستاگرام‌خبرفوری پخش شد، اضافه کرد: بنزین چیزی نیست که با آن بشود شوخی کرد و به مانند دو دهه گذشته بنزین باید پله پله و آرام آرام افزایش پیدا کند.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: مصرف روزانه بنزین به ۱۰۰ میلیون لیتر رسیده است و هر سال ۱۰ درصد به آن اضافه می‌شود. ما به خودکفایی در تولید بنزین رسیدیم که صادرات داشته باشیم اما حالا وارد کننده شدیم.

وی درباره مشارکت انتخاباتی هم گفت: اینکه می‌گویند در ایران آزادی نیست و همچنین می‌گویند در انتخابات شرکت نکنید این تناقض است! اگر آزادی نیست چطور مردم پای صندوق نروند؟

امیررضا واعظی آشتیانی اظهار کرد: مردم به این دلیل برای خرید خودرو صف می‌بندند که ارزش پولشان از بین نرود. در سال ۹۳ تولیدات خیلی از خودروسازها روی دستشان مانده بود و کسی نمی‌خرید تا اینکه دولت وام داد که مردم خودرو بخرند.

این فعال سیاسی گفت: نمایندگان چطور برای ماهی ۲۰ میلیون حقوق، چندین میلیارد تبلیغات انتخاباتی می‌کنند؟

وی افزود: من حتی شنیدم که کسی برای اینکه در یک لیستی قرار بگیرد رقم قابل توجهی مثلا یک میلیارد پرداخت می‌کند.این اسپانسرهایی که پشت کاندیداها قرار می‌گیرند و پول خرج می‌کنند برای رضای خدا موش نمی‌گیرند.

آشتیانی گفت: این کاندیداها را مردم باید قضاوت کنند و متوجه باشند و نباید بگذارند کسانی که خرج می‌کنند وارد مجلس شوند. توجه مردم باید به آنهایی باشد که با خرج کم و با صداقت وارد می‌شوند.

او اظهار کرد: مشارکت زیر ۵۰ درصد آرا معنای خاصی ندارد، شما در اروپا هم مشارکت مردم را نگاه کنید، مشارکت‌ها زیر ۵۰ درصد است. مردم آنجا می‌دانند که رای آنها رایی نیست که به آن توجه شود چون کسانی که قرار است انتخاب شوند از پیش تعیین شده‌اند. در امریکا رئیس جمهور را که رای مردم انتخاب نمی‌کند، سناتورهای الکترال انتخاب می‌کنند و مردم کاره‌ای نیستند.

منبع: خبر فوری

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها