١٠ هزار نفر در شوراهای حل اختلاف استخدام می‌شوند

نایب رییس مجلس گفت: مجوز استخدام ١٠ هزار نفر در شوراهای حل اختلاف صادر شد.

١٠ هزار نفر در شوراهای حل اختلاف استخدام می‌شوند

نایب رییس مجلس:

مجلس با استخدام ١٠ هزار نفر در شوراهای حل اختلاف با اولویت کارکنان این شورا موافقت کرده است.

عبدالرضا مصری روز سه‌شنبه در همایش "وحدت، مهرورزی و صلح" در مشهد افزود: قانون شوراهای حل اختلاف نیز پس از ١٧ سال در مجلس به تصویب رسید و در مرحله تایید در شورای نگهبان است.

مصری ادامه داد: ابعاد مختلف اثر شوراهای حل اختلاف به صورت مناسب و کامل اطلاع رسانی نشده است این درحالی است که با فعال شدن این مراکز خیلی از اقدامات نامناسب نظیر «خون بس» به پایان خود رسید و با ایجاد شوراهای حل اختلاف فرهنگ سازش گسترش یافت.

خون‌بَس رسمی است که در گذشته مردم برخی از مناطق ایران برای جلوگیری از ادامهٔ جنگ و دعوا و پایان‌دادن به قتل و کشتار و اصلاح روابط خانواده‌ها به آن مبادرت می‌ورزیدند و برای تحکیم حالت صلح، معمولاً دختر فرد قاتل یا یکی از بستگان نزدیک او را به عقد پسر مقتول در می‌آوردند تا غائله پایان یابد. به این جهت به این نوع ازدواج "خون بس" می‌گفتند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:دنیا به دنبال کاهش آسیب است و شوراهای حل اختلاف خیلی از موارد و اختلافات را بدون رسیدن آن به مراحل بالاتر حل می کنند.

مصری افزود:اعتماد و باور مردم به شوراهای حل اختلاف باید افزایش یابد چون شوراهای حل اختلاف از اطاله دادرسی جلوگیری می کنند.

تولیت آستان قدس رضوی نیز در این همایش اظهار کرد: پیامبر اسلام تجلی وحدانیت خداست و شبیه و مانند ندارد.

حجت‌الاسلام احمد مروی افزود: پیامبر اسلام با رفع کینه ها و توسعه مودت ها اسلام را در دنیا توسعه داد.

وی ادامه داد: دین اسلام و قرآن در جهت سعادت و عبودیت جهت دهی می کند و قرآن زنده است و دلیل اینکه قرآن را می سوزانند همین زنده بودن و پیش رونده بودن قرآن و اسلام است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: توسعه فرهنگ صلح و سازش زیر پرچم امام رضا (ع) تاثیر مضاعفی دارد و باید امام هشتم را وارد زندگی مردم کرد.

اخذ رضایت گذشت از قصاص توسط معاون رییس جمهور

در این همایش با میانجیگری سفیران صلح و نیز انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده از خانواده مرحومه «معصومه رحیمی» رضایت گذشت از قصاص قاتل آن مرحومه اخذ شد.

همایش سه روزه «وحدت، مهرورزی و صلح» امروز ١١ مهرماه و همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در سالن همایش های آستان قدس رضوی در مشهد آغاز به کار کرد.

منبع: ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها