برگزاری مراسم تولد کیمیایی در موزه سینما

در خواست کیمیایی از مسئولان: بخشی از سرمایه‌ها را به سمت تولید فیلم‌های جدی و کم‌هزینه هدایت کنید

هفتاد و هشتمین زادروز مسعود کیمیایی، دیشب (چهارشنبه ۹ مرداد) همراه با نمایش نسخه مرمت شده فیلم «دندان مار» در موزه سینما برگزار شد.

در خواست کیمیایی از مسئولان: بخشی از سرمایه‌ها را به سمت تولید فیلم‌های جدی و کم‌هزینه هدایت کنید

مسعود کیمیایی در مراسم سالروز تولدش در خانه سینما، با اشاره به گیشه ده‌ها میلیاردی تعدادی از فیلم‌های روی پرده، از مسوولان خواست بخشی از سرمایه‌ها را به سمت تولید فیلم‌های جدی و کم‌هزینه هدایت کنند.

 مسعود کیمیایی در این مراسم به اشاره به نیم قرن فیلمسازی‌اش گفت: «تمام این سال‌هایی که گذراندم به راحتی طی نشدند. فیلمسازی که صدایی داشته و برای بیان خودش ابایی‌ نداشته باشد، زیاد نیست. ما را ترس اذیت می‌کند.»

او با اشاره به فروش چند ده میلیاردی فیلم‌های روی پرده و پیدا نشدن سرمایه‌گذار برای ساخت فیلم‌های کارگردانان با سابقه ادامه داد: «افرادی مانند داریوش مهرجویی ، از ۵ سال پیش بیکارند. او کار می‌کند و چند طرح فوق‌العاده دارد که سرمایه می‌خواهد اما نیست. از ناصر تقوایی باید خبر گرفت و من هم به سختی فیلم می‌سازم. البته آقایی که تا الان چند فیلمش هم فروش خوبی داشته، قرار است اثر بعدی من را بسازد.»

کیمیایی تاکید کرد: «مسوولان باید به فکر سینمای جدی باشند و جدا از حرف، برای حمایت از آن قانون بگذارند. خیلی راحت می‌توانند این آقایان سرمایه‌گذار را وادار کنند که با پول کم، فیلم جدی بسازند. در سال دو فیلم ارزان از نظر هزینه بسازند و نه از نظر استعداد.»

فوت کردن شمع‌ها و بریدن کیک تولد ۷۸ سالگی مسعود کیمیایی، پایان بخش این مراسم بود.

منبع: خبر آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها