انتقاد فعالان حقوق زنان از امبر هرد

دادگاه امبر هرد به هزاران زن قربانی ضربات جبران‌ناپذیری وارد کرد، حالا عواقب آن بر جریان‌های اجتماعی مشخص شده است.

انتقاد فعالان حقوق زنان از امبر هرد

‍  دادگاه شکایت جانی دپ از امبر هرد به نفع دپ به پایان پذیرفت و حالا عواقب این دادگاه بر جریان‌های اجتماعی مشخص شده است.

سایت جنبش می‌تو اعلام کرده: «هشتگ  می تو در طول این دادگاه کاملا مورد سرقت و تغییر معنا قرار گرفته. این یک فاجعه مسموم و یکی از بزرگترین جنبش‌های از بین بردن اعتبار در این سال‌ها علیه ما بوده است. در شش هفته اخیر، ما با حجم زیادی از مسخره کردن، حمله ، شرمنده کردن و مقصر اعلام کردن می‌تو مواجه شدیم.»

وکیل امبر هرد هم اعلام کرد که هرد قصد اعتراض به این رأی را دارد «او در اینجا شیطانی نشان داده شد. در این دادگاه چند اتفاق باعث گیج شدن هیأت منصفه شد. هیأت منصفه تحت تأثیر فضای شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند همچنین ورود دوربین به دادگاه باعث شد که دادرسی به «یک باغ وحش» تبدیل شود.»

نویسنده آمریکایی ربکا کارول کمی پس از اعلام حکم دادگاه نوشت:« حکم دپ برای جنبش می‌تو شبیه انتخاب ترامپ برای اوباما است.»جوانا شرودر، نویسنده ای که در زمینه برابری جنسیتی تخصص دارد، گفت: «این روز بسیار بدی برای زنان قربانی است. سکوتی که سال‌ها علیه آن‌ها مبارزه کردند، بار دیگر بر سر بازماندگان خشونت جنسی و خشونت خانگی فرود خواهد آمد.»

کریس راک کمدین آمریکایی هم هفته پیش در شوخی در یکی از استندآپ‌هایش گفت:«حرف همه زنان را باور کنید... به جز امبر هرد» شوخی‌ای که نشان می‌دهد جریان یک دست و متحد حمایت از زنان آزاردیده بعد از این دادگاه آسیب دیده است.

مجله گلامور هم در مطلبی به قلم کلوئی لاوز بخشی از واکنش‌ها در توئیتر را بررسی کرده و نوشته:«مردان سفیدپوست ثروتمند اکنون مطمئناً می‌دانند که دیگر هرگز مسئول خشونت جنسی یا خانوادگی نخواهند بود. برای دانستن این موضوع حتی لازم نیست امبر هرد را باور کنید.»

گروه‌های سیاسی هم از این دادگاه به نفع خود استفاده کرده‌اند، مخصوصا ترامپ و طرفدارانش که با رای این دادگاه بار دیگر بر این مسئله تاکید می‌کنند که فمنیست‌ها و جریان‌های از این دست در حال نابودی آمریکا هستند.

از جمله پسر ترامپ نوشته:«امیدوارم این دادگاه پایانی بر ایده فمنیسم وحشی باشد که می‌گوید تمام مرد ها قبل اثبات بیگناهی، گناهکارند و این را اخیرا زیاد دیده‌ایم.» همچنین آن کولتر مجری راستگرای شبکه فاکس در برنامه خود گفته:«شرط می‌بندم امبر هرد آرزو می‌کند که حرف دوستان فمنیسمش را گوش نمی‌کرد.»/ ترجمه سینمادیلی

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها