۱۰ درصد از درآمد فیلم«مجبوریم» برای زنان کارتن‌خواب

نخستین نمایش فیلم «مجبوریم» ساخته رضا دُرمیشیان با حضور بهمن فرمان‌آرا، فاطمه معتمدآریا، همایون ارشادی ، مجتبی پیرزاده و رضا دُرمیشیان در پردیس سینمایی کورش برگزار شد.

حجم ویدیو: 36.24M | مدت زمان ویدیو: 00:05:47

 ایسنا: شب گذشته نخستین نمایش فیلم «مجبوریم»ساخته رضادُرمیشیان باحضور بهمن فرمان‌آرا، فاطمه معتمدآریا، همایون ارشادی، مجتبی پیرزاده و رضادُرمیشیان با استقبال تماشاگران در پردیس کورش برگزارشد.

بهمن فرمان‌آرا درابتدای نمایش «مجبوریم» گفت: «دُرمیشیان یکی از بهترین کارگردانان جوان این مملکت است که خیلی در حقش ناحق شده…»

فاطمه‌معتمدآریا بازیگر «مجبوریم» نیز در سخنانی گفت: «حیات و هستی سینمای ما بسته به تماشاچی‌هایش است، خیلی از فیلم‌هایی که آقای درمیشیان ساخته یا ما کار کردیم در صندوق‌خانه‌ها است و هیچ کس نمی‌داند چه ارزشی دارد چون به وسیله تماشاچی‌ها محک نمی‌خورد.»

در ادامه رضا دُرمیشیان گفت: «جای خیلی از عوامل فیلم در اینجا خالی است. نگار جواهریان که سر تئاتر بود، استاد کیهان کلهر و …و مادرم که هنوز فقدانش را حس می‌کنم و احساس می‌کنم در این سالن است.»

وی افزود: همان‌قدر که خیلی خوشحالم از اکران «مجبوریم»، ناراحتم از اتفاقی که برای مستندسازان زن و یک عکاس زن افتاده و امیدوارم آن‌ها هر چه زودتر آزاد شوند و به خانه‌هایشان برگردند.

درمیشیان در ادامه گفت: «مجبوریم قصه غربت آدم‌ها در سرزمین خودشان است. آدم‌هایی که در سرزمین خودشان در غربتند. داستان ایرانیان بدون شناسنامه در داخل ایران. یک تا دو میلیون ایرانی بدون شناسنامه که حتی در سرشماری آماری هم نیستند چه برسد به این‌ که از حقوق شهروندی برخوردار باشند و من تلاش کردم با این فیلم دینم را به زنان بدسرپرست، کارتن‌خواب و ایرانیان بدون شناسنامه اداکنم و برای این کار ده درصد از حقوق نمایش این فیلم در تمام سینماهای سراسر کشور را به زنان بی‌سرپرست، بدسرپرست و کارتن‌خواب تقدیم می‌کنم. این مبلغ در اختیار فرشته‌ی نازنینی به نام «لیلا ارشد» قرار خواهد گرفت تا برایشان هزینه شود.»

لیلا ارشد فعال حقوق زنان و کودکان در ادامه‌ی این مراسم گفت: «خوشحالم که بالاخره مجبوریم اکران شد. موضوعی که جناب درمیشیان نازنین این دفعه به آن پرداخته‌اند یکی از چالش‌هاست. ما ایرانیان زیادی بدون شناسنامه داریم. وقتی هویت ندارند هیچ حقوق شهروندی هم ندارند. بنابراین پرداختن به این موضوع می تواند کمک کند. هنرهمیشه سرعت می‌دهد به مطرح شدن مسائل اجتماعی. وقتی رخشان بنی اعتماد اولین بار مستند«خانه خورشید» را ساخت ما توانستیم به مردم این اطلاع را بدهیم که چقدر زنانی که مشکل سوءمصرف دارند مشکلاتی دارند که هیچ جا دیده نمی‌شود.»

در انتها چند زن بهبود یافته به شرح مصائب‌شان پرداختند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها