«طنزیمات رولت روسی» 

کتاب «طنزیمات رولت روسی» از آن دست کتاب‌هایی است که سعی دارد تاریخ را در قالب طنز با مخاطب در میان بگذارد.

«طنزیمات رولت روسی» 

«طنزیمات رولت روسی» طنازی در تاریخ روسیه

 کتاب «طنزیمات رولت روسی» به زبان طنز با موضوع مروری بر تاریخ روسیه منتشر شده است که این طنازی را می‌توان از همان صفحات اولیه کتاب دریافت. این طنزپرداز اثرش را با توضیحی درباره قوم «وارگ» آغاز می‌کند و بعد به سرگذشت فرمانروایان این کشور می‌پردازد و در نهایت، کتاب را با توصیف احوال گورباچف به پایان می‌رساند، البته یک منبع از اصطلاحات و کلیدواژه‌های کمونیسم هم دارد که در آن به توضیح ترکیب‌ها و اصطلاحاتی مانند «پلورتاریا»، «دشمن خلق»، «جنگ سرد»، «بورژوازی» و… می‌پردازد. 

 

این کتاب اینگونه آغاز می‌شود: 

 

روسیه کشوری که در شمال ایران قرار دارد. همسایه خاکی دیروز و همسایه آبی امروز! 

 

اگر همین قدر از روسیه می‌دانید، خواندن این کتاب به شما توصیه می‌شود. اگر می‌دانید لنین و نیکلای دوم و تپر کبیر که بودند و چه کردند، بازهم خواندن این کتاب رابه شما توصیه می‌کنم! 

 

هرچند «طنزیمات رولت روسی» نگاهی گذرا و روایتی کوتاه از تاریخ پر فراز و نشیب شوروی سابق و روسیه فعلی است و اگر کسی می‌خواهد تاریخ را جدی‌تر و عمیق‌تر مطالعه کند، حتما باید منابع معتبر دیگری را مطالعه کند اما چیزی که باعث می‌شود به عنوان مولف این اثر را تایید کنم، تلاش‌هایی است که در چند سال گذشته برای صحت ادعاهای مطرح شده در این کتاب انجام داده‌ام تا تاریخ را با کمترین میزان تحریف و تعدیل روایت کنم.

کتاب «طنزیمات رولت روسی» اثر فریور خراباتی توسط نشر کتاب کوچه با شمارگان۵۰۰ نسخه و با قیمت ۴۸ هزار تومان روانه بازار شد. 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها