گزارش فروش سینای جهان

«شیرشاه» پادشاه گیشه‌ها / «روزی روزگاری هالیوود» رکورد دار فروش فیلم‌های تارانتینو شد

آخرین وضعیت فروش و خلاصه داستان فیلم‌های اکران شده طی هفته جاری در سطح جهان را در این گزارش دنبال کنید.

 این هفته سینمای جهان شاهد اکران فیلم‌های جدیدی بود، و «شیرشاه» توانست برای دومین هفته در صدر گیشه قرار بگیرد. «روز وروزگاری در هالیوود» نیز فیلم تازه اکران شده تارانتینو است که توانسته در بین پرفروش‌ها قرار بگیرد و امیدوار است رکورد پرفروش‌ترین فیلم تارانتینو که در دست «جانگوی زنجیر گسسته» است را بکشند. در زیر به آخرین وضعیت فیلم‌ها در هفته جاری اشاره شده است:

فرمانروایی دوباره «شیرشاه» بر پرفروش‌های هفته/تارانتینو رکورد خودش را زد

۵) خزیدن «crawl»

این فیلم محصول کمپانی پارامونت و به کارگردانی الکساندر آجا است که بر خلاف انتظار امتیازات خوبی را از سایت‌های مختلف دریافت کرده است. خزیدن، در ژانر هیجان انگیز وترسناک است و دو بازیگران اصلی آن نیز کایا اسکودلاریو و بری پپر هستند.

«خزیدن» داستان یک دختر و پدر را روایت می‌کند که خانه آن‌ها به دلیل طوفان شدیدی که رخ می‌دهد توسط تمساح‌ها احاطه می‌شود و این دختر به همراه پدرش مجبور هستند از بین تعداد زیادی تمساح فرار کنند.

این فیلم سینمایی با فروش ۴میلیون دلاری از ۱۴۷۱ سینما تواسنته در جایگاه پنجم پرفروش‌ها قرار بگیرد.

فرمانروایی دوباره «شیرشاه» بر پرفروش‌های هفته/تارانتینو رکورد خودش را زد

۴) داستان اسباب بازی ۴ «Toy Story ۴»

این انیمیشن محصول جدید والت دیزنی و پیکسار است. داستان اسباب بازی توسط جاش کولی کارگردانی شده و فیلم نامه نیز توسط اندرو استنتون نوشته شده است. این انیمیشن ستاره‌های صداپیشگی سابق خود از جمله تام هنکس، تیم آلن، دان ریکلس وکریستین شال را به خدمت گرفته و از صداپیشه‌های جدید نیز میتوان به کیانو ریوز، جوردن پیل و لوری آلن اشاره کرد.

این انیمیشن دنباله‌ای بر قسمت گذشته خود است و داستان آن بر روی اسباب بازی‌های معروف وودی، باز لایتیر و دوستان آن‌ها پس از آن که مالک سابق آن‌ها، اندی، آن‌ها را به دختر جوان تحویل می‌دهد تمرکز دارد. آن‌ها بعد از برخورد با یک اسباب بازی جدید به نام قاشق چنگالی (فورکی) وارد یک سفر ماجراجویی دیگر می‌شوند.

«داستان اسباب بازی ۴» با گذشت شش هفته از اکران ۹میلیارد و هشتصد میلیون دلار فروش داشته تا همچنان در بین مدعیان پرفروش قرارداشته باشد. مجموع فروش داخلی این انیمیشن در شش هفته به مرز چهارصد میلیون نزدیک شده است.

فرمانروایی دوباره «شیرشاه» بر پرفروش‌های هفته/تارانتینو رکورد خودش را زد

۳) مرد عنکبوتی:دور از خانه «Spiderman:Far from home»

فیلم جدید کمپانی سونی در همکاری با دنیای مارول است که در ژانر ابرقهرمانی ساخته و دنباله‌ای بر فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی:بازگشت به خانه» محصول ۲۰۱۷ است، همچنین اتفاقات مربوط به مرگ مرد آهنی در «پایان بازی» هم در این فیلم گنجانده شده. این فیلم به کارگردانی جان واتس و نویسندگی کریس مک کنا و اریک سامرز است و بازیگرانی مثل تام هالند، ساموئل ال. جکسون، کوبی اسمالدرز، زندیا، جان فاورو، مریسا تومی، و جیک جیلنهال در آن ایفای نقش می‌کنند.

داستان فیلم مردعنکبوتی اینطور عنوان شده است که پیتر پارکر بعد از پایان داستان فیلم «پایان بازی» و مرگ تونی استارک، به یک ادروی مدرسه‌ای در اروپا می‌رود. در این سفر با تیک فیوری (ساموئل جکسون) مواجه می‌شود که از او می‌خواهد به میستریو (جیک جیلنهال) بپیوندد.

«مرد عنکبوتی: دور از خانه» آخرین فیلمی است که رنگ و بوی ابرقهرمانی گیشه را حفظ کرده و با ۱۲ میلیون دلار در جایگاه سوم قرار گرفته است.

فرمانروایی دوباره «شیرشاه» بر پرفروش‌های هفته/تارانتینو رکورد خودش را زد

۲) روز روزگاری در هالیوود «Once Upon a Time In Hollywood»

محصول جدید کلمبیا پیکچرز در ژانر کمدی سیاه و جنایی است که کارگردانی آن را کوئنتین تارانتینو انجام داده است. روز و روزگاری در هالیوود نهمین فیلم بلند تارانتینو است که حال و هوای آن در هالیوود سال ۱۹۶۹ و قتل‌های مربوط به گروه چالز منسون را روایت می‌کند. جزئیات داستان این فیلم از این قرار است که ریک دالتون بازیگر تلویزیونی است که به مرور زمان در پی اتفاقاتی که برای می‌افتد و شایعه می‌شود که همسرش را کشته، محبوبیت خود را از دست می‌دهد. او به همراه کلیف بوت که بدل‌کار اوست به دنبال احیای این شهرت است.
لئوناردو دی‌کاپریو، برد پیت، مارگو رابی، کرت راسل، تیموتی اولفینت، لوک پری و آل پاچینو بازیگران این فیلم سینمایی هستند. گفته می‌شود جک نیکلسون نیز در این فیلم نقش کوتاهی بازی کرده است.
این فیلم که در روز جمعه ۱۶ میلیون دلار فروخته بود، هفته اول اکران خود را با ۴۰ میلیون دلار اغاز کرد و رکورد افتتاحیه را در بین فیلم‌های تارانتینو شکست. در صورت تحقق پیش بینی‌ها این فیلم به پرفروش‌ترین فیلم تارانتینو نیز تبدیل خواهد شد.

فرمانروایی دوباره «شیرشاه» بر پرفروش‌های هفته/تارانتینو رکورد خودش را زد

۱) شیر شاه «Lion king»

محصول جدید کمپانی والت دیزنی است که به کارگردانی جان فاورو بر اساس انیمیشن کلاسیک کمپانی دیزنی به همین نام ساخته شده است. شیرشاه سومین انیمیشین است که در سال ۲۰۱۹ بر اساس انیمیشن‌های کلاسیک این کمپانی ساخته شده است که اخرین و موفق‌ترین آن‌ها انیمیشن علاالدین بود. دونالد گلاور، جیمز ارل جونز، ست روگن و بیلی ایکنز صداپیشگان این فیلم هستند.

این انیمیشن با ۴۷۲۵ سینمای که در اختیار داشت توانست با رتبه‌های بعدی فاصله زیادی بگیرد؛ و با ۷۵میلیون دلار جایگاهش را در رتبه اول تثبیت کند. البته گفتنی است این انیمیشن با ۶۰ درصد بیشترین افت فروش نسبت به هفته گذشته را نسبت به فیلم‌های دیگر داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها