چگونه از نمایشگاه کتاب خرید کنیم؟

برای استفادۀ بهتر از نمایشگاه کتاب حواستان به چندتا نکته باشد.

چگونه از نمایشگاه کتاب خرید کنیم؟

نمایشگاه کتاب مجازی، دو روز است که شروع شد و تا ۱۰ بهمن هم ادامه دارد.

در این نمایشگاه همه کتابها ۲۰درصد تخفیف دارند، سفارش و خرید کتاب ۲۴ ساعته قابل انجام است و ارسال کتابها به صورت رایگان انجام می‌شود. برای استفادۀ بهتر از این نمایشگاه حواستان به این چندتا نکته باشد:

 

تجربۀ پارسال نشان داد که ممکن است سایت نمایشگاه (book.icfi.ir) گنجایش حجم زیادی از مراجعات را نداشته باشد، پس بهتر است ساعتهای خلوت مراجعه کنید.

این نمایشگاه ویترین ندارد، خودتان باید با امکانات جستجوی سایت (بخصوص بخش جستجوی پیشرفته) در بین کتابهای موجود بچرخید و انتخاب کنید. موقع جستجو حواستان باشد که هرچقدر دقیق‌تر عبارت را بنویسید، جوابهای بهتری خواهید گرفت.

مثلاً اگر دنبال کتابی دربارۀ سنت نقالی هستید، هم باید دنبال نقال بگردید، هم نقالی و هم نقالان (چون با جستجوی یک کدام، بقیه نمایش داده نمی‌شود).

حواستان به ترجمه‌های متعدد و چاپهای مکرر یک اثر باشد. مثلاً اگر اسم شاهکار ویکتور هوگو، یعنی «بینوایان» را جستجو کنید ۱۳ جواب برایتان می‌آید. بجز آنها که خلاصه یا بازنویسی یا دربارۀ «بینوایان» هستند (کتاب یوسا)، از بین باقی ترجمه‌های متن اصلی، فقط دو ترجمۀ حسینقلی مستعان یا محمدرضا پارسایار معتبر و مهم هستند.

ظاهراً همۀ ناشرها در این نمایشگاه حاضر نیستند، اما در عوض فرصت خوبی است تا ناشرهای کوچک و کمتر شناخته‌شده شهرستانی را پیدا و از آنها خرید کنید. برای این کار، وقت بگذراید و خوب بگردید. سال گذشته دوتا ناشر را پیدا کردم که تا به حال کارهایشان را ندیده بودم، اما آثار قابل توجهی داشتند.

در این نمایشگاه، کتاب‌های منتشر شده از سال ۱۳۹۲ به بعد عرضه شده است. حواستان باشد که کتابهای قدیمی‌تر قیمتشان خیلی متفاوت با امروزی‌هاست. حتی کتابهای خوب چندهزار تومانی هم می‌شود پیدا کرد.

از اغلب کتابها pdf چند صفحه ابتدایی در سایت هست. معمولاً فهرست و یکی دو صفحه مقدمه است، اما خب، باز بهتر از هیچی است.

موقع خرید به مشخصات کتاب (مثل مولف، مترجم، ناشر و ...) دقت کنید چون که بعد از پرداخت دیگر امکان تغییر یا لغو سفارش وجود ندارد.

حواستان باشد که ارسال کتابهایی که می‌خرید (چه از طریق پست و یا به روش های دیگر) رایگان است. نباید هیچ مبلغ دیگری بعد از خرید کتاب پرداخت کنید.

و بالاخره اینکه همزمان با نمایشگاه کتاب مجازی، سایتهای فروش کتاب و ناشرها هم تخفیف‌هایی دارند. هم موقع خرید آنها را چک کنید و ببینید که خرید از کدامیکی (با ملاحظۀ هرینه پرداخت در آن یکی‌ها) به‌صرفه‌تر درمی‌آید و هم اینکه کتابهای چاپ قبل از ۱۳۹۲ را آنجاها می‌توانید سفارش بدهید./احسان نامه

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها