فیلم‌های جشنواره فیلم تورنتو معرفی شد/ مریل استریپ جایزه دریافت می‌کند

جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو اسامی شماری از فیلم‌های حاضر در این دوره را اعلام کرد. همچنین به مریل استریپ طی مراسمی جایزه اهدا می‌شود.

فیلم‌های جشنواره فیلم تورنتو معرفی شد/ مریل استریپ جایزه دریافت می‌کند

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: در حالی چهل و چهارمین جشنواره فیلم تورنتو از ۵ تا ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۹ برگزار می‌شود که فیلم‌هایی با حضور بازیگرانی چون مریل استریپ، تام هنکس، جنیفر لوپز، مت دیمون، ویلم دفو، لیام نیسن و کیگان مایکل‌کی را به نمایش درمی‌آید.

در این جشنواره اولین نمایش «یک روز زیبا در همسایگی» به کارگردانی ماریل هلر از کمپانی سونی را به نمایش می‌گذارد. در این فیلم تام هنکس در نقش فرد راجرز ایفای نقش کرده که شخصیتی تلویزیونی برای کودکان بود. او در سال‌های 1968 تا 2001 برنامه‌های تلویزیونی زیادی برای کودکان ساخت که موضوعات آن‌ها، مهربانی و پذیرش بود.

همچنین اولین اکران فیلم کانادایی جیمز منگولد «فورد در برابر فراری» در جشنواره تورنتو است که درامی از کمپانی فاکس قرن بیستم با بازی مت دیمون و کریستین بیل است که از ۱۵ نوامبر راهی سینماها شود. این فیلم پس از اینکه در ونیز و تلوراید دیده شد در تورنتو به نمایش درمی‌آید.

«جوکر» به کارگردانی تاد فیلیپس با بازی خواکین فینیکس نیز برای نخستین بار در آمریکای شمالی در این جشنواره به نمایش درمی‌آید. در این فیلم فینیکس وجه سیاه‌تری از دشمن همیشگی بتمن را به نمایش گذاشته است. این فیلم قرار است ۴ اکتبر راهی سینماها شود.

اولین اکران جهانی «کلاه‌برداران» ساخته لورین اسکافاریا با بازی جنیفر لوپز و کنستانس وو و کاردی بی هم از جمله فیلم‌های حاضر در این دوره خواهد بود.

«جوجو خرگوشه» ساخته تایکا وایتیتی، «الماس تراش‌نخورده» اثر برادران سفدی با بازی آدام سندلر و «شمشیرهای از رو بسته» به کارگردانی رایان جانسون از دیگر فیلم‌های این دوره هستند.

تورنتو امسال در مجموع فیلم‌های مهمی را برای فصل جوایز معرفی می‌کند و ۲۹ فیلم را برای نخستین بار در جهان در معرض دید عموم می‌گذارد. این جشنواره امسال ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور) با مستند کانادایی «روزگاری برادر بودند: رابی رابرتسون و بند» به کارگردانی دنیل روهر افتتاح می‌شود و ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) با اولین اکران جهانی «رادیواکتیو» با بازی رزاموند پایک در نقش ماری کوری دانشمند برنده جایزه نوبل به پایان می‌رسد. این فیلم به کارگردانی مرجان ساتراپی از محصولات آمازون استودیوز است.

همچنین در جشن تجلیل جشنواره فیلم تورنتو جایزه جدید بازیگر به مریل استریپ اهدا می‌شود. این جشنواره دیروز جمعه اعلام کرد، بازیگر برنده ۳ جایزه اسکار اولین جایزه این جشنواره را که از امسال برای تجلیل از بازیگری اهدا خواهد شد، دریافت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها