8 فیلم برتر و جدید ایرانی در ژانر درام اجتماعی + لینک دانلود

فیلم درام به فیلم هایی گفته میشود که در آن کاراکترهای فیلم با مشکلات احساسی روبه رو می‌شوند. در این مقاله میخواهیم بهترین و مهم ترین فیلم های سینمایی ایرانی در ژانر درام اجتماعی که در سال 1399 منتشر شدند را به شما معرفی کنیم.

8 فیلم برتر و جدید ایرانی در ژانر درام اجتماعی + لینک دانلود

فیلم درام (drama) به فیلم هایی گفته میشود که در آن کاراکترهای فیلم در چارچوبی واقعی با مشکلات احساسی روبه رو می‌شوند. این ژانر پرطرفدار دارای زیرشاخه های گوناگونی مانند درام تراژیک، رمانتیک، پزشکی، مذهبی و اجتماعی است. شاید بتوان گفت اکثرا فیلم هایی که در سال های اخیر در سینمای ایران تولید و منتشر شدند در ژانر درام اجتماعی هستند. البته بابت این موضوع نقدهای زیادی نیز شد، چرا که در چند سال گذشته اکثر فیلم های سینمایی با موضوعات اجتماعی و معمولا تلخ ساخته شدند که نوعی ناامیدی را به جامعه و مردم ایران تزریق میکردند. اما به مرور اوضاع سینما متعادل تر شد و فیلم های جذاب تر و بهتری منتشر شدند. ما در این مقاله میخواهیم بهترین و مهم ترین فیلم های سینمایی ایرانی در ژانر درام اجتماعی که در سال 1399 منتشر شدند را به شما معرفی کنیم. شما میتوانید برای دانلود فیلم و سریال به سایت nama.tv مراجعه کنید. نما تی وی یک مرجع مجاز و کامل برای دانلود قانونی و یا رایگان فیلم و سریال می‌باشد.

۱

بهترین فیلم های ایرانی در ژانر درام اجتماعی

فیلم خروج

فیلم خروج در ژانر درام اجتماعی به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا محصول سال ۱۳۹۸ ایران است. این فیلم در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نماش درآمد و با استقبال مردم در سینماهای سراسر کشور روبرو شد. خروج توانست سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی و بهترین جلوه‌های ویژه بصری را از آن خود کند. این فیلم بیستمین فیلم ابراهیم حاتمی کیا در مقام کارگردان در سینمای ایران است.

فیلم‌برداری خروج از یکی از روستاهای شهرستان گچساران شروع شده و در قم به پایان رسید. موسیقی متن فیلم ساخته کارن همایون‌فر است که پیش از این فیلم، با حاتمی‌کیا در ساخت مجموعه تلویزیونی حلقه سبز (۱۳۸۵–۱۳۸۴) و فیلم‌های بادیگارد (۱۳۹۴) و به وقت شام (۱۳۹۶) همکاری کرده بود. یکی از پربحث‌ترین اتفاقات جشنواره فیلم فجر، کنار گذاشته‌شدن خروج از فرایند انتخاب سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران بود. حاتمی‌کیا این اتفاق را مهندسی آرا خواند که با واکنش ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره روبرو شد. فیلم سینمایی خروج با تصمیم عوامل و با توجه به همه گیری ویروس کرونا ، به عنوان اولین فیلم به صورت آنلاین از تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ اکران شد و توانست با اکران آنلاین بیش از ۳ و نیم میلیارد تومان فروش داشته باشد.

بازیگران فیلم خروج: فرامرز قریبیان، پانته‌آ پناهی‌ها، جهانگیر الماسی، سام قریبیان، کامبیز دیرباز، گیتی قاسمی، محمدرضا شریفی نیا،

فیلم لتیان

فیلم لتیان در ژانر درام و اجتماعی به نویسندگی اکتای براهنی به کارگردانی علی تیموری و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی و محصول سال ۱۳۹۷ ایران است. لتیان اولین فیلم بلند سینمایی علی تیموری در مقام کارگردان است. این فیلم‌ همچون الگوی خودشان یعنی سینمای فرهادی و مشخصا «درباره الی»، در مرز قطعیت نداشتن، کالبدشکافی روابط بین شخصیت‌ها، پنهان‌کاری‌ها و گفته‌ها و ناگفته‌های بین چند نفر متعلق به طبقه متوسط یا بالاتر می‌گذرد. لتیان در مرداد ۱۳۹۹ به صورت اینترنتی اکران شد و در مهر ۱۳۹۹ برای دانلود قانونی منتشر شد. امیر جدیدی، پریناز ایزدیار، سارا بهرامی، حسن معجونی و ستاره پسیانی از بازیگران اصلی این فیلم هستند.

۲

فیلم بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی فیلمی به کارگردانی مونا زندی حقیقی، نویسندگی حمیدرضا بابابیگی و تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع نوری محصول سال ۱۳۹۶ است. این فیلم بعد از به نمایش درآمدن در جشنواره فیلم فجر، به دلیل سوژه نو و جسورانه‌اش، مورد تحسین قرار گرفت و نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش اول زن برای فاطمه معتمدآریا و بهترین موسیقی متن برای پیمان یزدانیان شد. این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. فیلم سینمایی بنفشه آفریقایی در شهریور ۱۳۹۹ به صورت آنلاین اکران شد و در مهر ۱۳۹۹ برای دانلود قانونی منتشر شد. فاطمه معتمدآریا، سعید آقاخانی، رضا بابک و ندا جبرائیلی از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم طلا

فیلم طلا به کارگردانی و نویسندگی پرویز شهبازی و به تهیه‌کنندگی رامبد جوان و محمد شایسته در سال ۱۳۹۷ تولید شد. این فیلم در ژانر درام اجتماعی محصول ایران می‌باشد. طلا در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه و صداگذاری شد و با استقبال خوبی از جانب منتقدین همراه شد. فیلم سینمایی طلا دومین فیلم بعد از “خروج” ابراهیم حاتمی کیا می باشد که  به صورت آنلاین در رسانه های اینترنتی در اردیبهشت سال ۱۳۹۹ به اکران در آمده است. نگار جواهریان، هومن سیدی، طناز طباطبایی، مهرداد صدیقیان و هدی زین العابدین از بازیگران اصلی این فیلم هستند.

۳

فیلم بی حسی موضعی

فیلم بی حسی موضعی در ژانر درام اجتماعی به کارگردانی و نویسندگی حسین مهکام و تهیه‌کنندگی حبیب رضایی محصول سال ۱۳۹۷ ایران است. روایت بی حسی موضعی، کاملاً در راستای نام فیلم است. از ابتدا با کاراکترهایی طرف هستیم که در یک خلسه به سر می‌برند، در یک حالت بی‌حسی که آن‌ها را نسبت به همه اتفاقات دوروبرشان بی‌تفاوت کرده است. این فیلم در شهریور ۱۳۹۹ به صورت اینترنتی اکران آنلاین شد. بازیگران فیلم حبیب رضایی، باران کوثری، پارسا پیروزفر و حسن معجونی میباشند.

فیلم سراسر شب

فیلم سراسر شب در ژانر درام به کارگردانی فرزاد موتمن، تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی و نویسندگی زامیاد سعدوندیان و فرزاد موتمن محصول سال ۱۳۹۶ ایران است. موتمن سراسر شب را تنها فیلم سینمایی کارنامه خود می‌داند و از دیگر آثارش به عنوان سیاه مشق‌هایی در دنیای حرفه‌ای خود نام می‌برد. شاید به این دلیل که سراسر شب، تنها ساخته این کارگردان است که نگارش فیلمنامه آن را نیز بر عهده داشته است و به شدت به سینمایی که در ذهن خود دارد نزدیک است. این فیلم در پاییز ۱۳۹۹ به صورت اینترنتی اکران آنلاین شد و هم اکنون برای دانلود قانونی منتشر شده است. هنرمندانی مانند الناز شاکردوست، امیر جعفری، افسانه چهره آزاد، سینا حجازی، آزاده صمدی و مهدی سلطانی به عنوان بازیگر در این فیلم حضور دارند.

فیلم جمشیدیه

فیلم جمشیدیه در ژانر درام اجتماعی به کارگردانی یلدا جبلی، نویسندگی یلدا جبلی و فردین خلعتبری ساخته سال ۱۳۹۷ ایران است که نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. از نکات قابل توجه «جمشیدیه» حضور کیومرث پوراحمد و بهرام عظیمی دو کارگردان مشهور سینما و انیمیشن است که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. پیش از این فیلم سینمایی داره صبح میشه به کارگردانی یلدا جبلی فیلمساز جوان سینما در گروه هنر و تجربه به نمایش عمومی درآمد که مورد توجه منتقدان و اصحاب رسانه قرار گرفت. این فیلم در پاییز ۱۳۹۹ به صورت اینترنتی اکران آنلاین شد. سارا بهرامی، حامد کمیلی، پانته آ پناهی ها، ستاره پسیانی، شادی کرم‌رودی و ندا جبرائیلی از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم حمال طلا

فیلم حمال طلا با نام قبلی “حباب زر” دومین فیلم به کارگردانی و نویسندگی تورج اصلانی و به تهیه کنندگی منصور سهراب‌پور محصول سال ۱۳۹۷ می‌باشد. این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به روی پرده رفت و کاندید بهترین فیلم اول این رویداد سینمایی ایران بود و همچنین در هفتمین جشنواره بین المللی فیلم «دهوک» Duhok در کردستان عراق به نمایش درآمد که جایزه «استعداد تازه» را تصاحب کرد. فیلم سینمایی حمال طلا در ژانر درام و اجتماعی، در مرداد ۱۳۹۹ به صورت اینترنتی اکران شد. در این فیلم بازیگرانی مانند سعید آقاخانی، پیام احمدی نیا، ژاله صامتی و امید روحانی حضور دارند.

بهترین فیلم های خارجی درام

در این مقاله فیلم های جدید ایرانی در ژانر درام اجتماعی که در سال 1399 منتشر شدند را به شما معرفی کردیم و آدرس سایت نما تی وی را نیز برای دانلود فیلم در ابتدای مطلب قرار دادیم. ولی اگر از طرفداران فیلم های خارجی و غیر ایرانی هستید میتوانید برای مشاهده لیست بهترین فیلم های درام جهان به سایت imdb مراجعه کنید. این سایت که از معتبرترین ها در دنیای فیلم و سریال می‌باشد، لیست کامل از بهترین فیلم ها را در ژانرهای مختلف به شما ارائه میکند و میتوانید به بر اساس امتیاز و موارد دیگر آن را مرتب کنید. از شما برای مطالعه این مقاله تشکر میکنیم. امیدوارم رضایت کافی را از محتوای این مطلب داشته باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها