خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی از استندآپ کمدی «علیرضا خمسه» در کانادا

با انتشار ویدیو کوتاهی از اجرای کمدین سینمای ایران علیرضا خمسه در یک برنامه استندآپ کمدی خشم کاربران اجتماعی برانگیخته شد.

خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی از استندآپ کمدی «علیرضا خمسه» در کانادا

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: علیرضا خمسه بازیگر سینما و تلویزیون است که بیشتر به‌خاطر نوع خطوط چهره و تسلط او بر حرکات صورت (میمیک) و نرمی‌ای که در حرکات بدنش وجود داشت، خیلی زود توانست توجه کارگردان‌های کمدی‌ساز را به خود جلب کرد و به یک کمدین در سینمای ایران تبدیل شود.

خمسه با حضور در برنامه استند آپ کمدی برنامه خندوانه، در مرحله مقدماتی با یک اجرای ضعیف به همراه یک «خر» و «کره» اش آنقدر سرد و بی مزه بود، که مخاطبان زنده برنامه (تماشاگران حاضر در استودیو) هم عکس العملی به اجرای او نداشتند.  او با خواندن شعری فولکلور و قدیمی و اشاره به مسائل اجتماعی و زیست محیطی سعی بر بیان دیدگاه های خود به زبان طنز داشت. اما شیوه اجرای او که به قول خودش از قبل نوشته، طراحی و کارگردانی کرده بود و برای آن مجبور به تهیه یک دست لباس از شهرک سینمایی گردیده بود با شکست مواجه شد و نتیجه مورد نظرش را نگرفت.

اینروزها اما مجددا ویدئویی از استندآپ کمدی در کانادا از علیرضا خمسه دست به دست در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است که باز هم مانند اجرای او در خنداننده شو سروصدای زیادی به پا کرده است.

در این ویدئو خمسه با حضور در برنامه «خمسه شو» در کشور کانادا در یک استندآپ کمدی می‌گوید: «این قدر هوا خوبه که روی خلق‌وخوی مردم هم تأثیر گذاشته. روز اولی که رسیده بودم، به جای تهران که همه عصبی‌ان و به هم فحش میدن، [این جا می‌گفتند] صبح بخیر، روز خوبی داشته باشید، سلام و... دقت کردم دیدم سگ‌هاشون هم همین جورن. وقتی رسیدم، رسما یه سگ به من گفت: هلو، گود مورنینگ!» و صدای سگ درمی‌آورد. او بعد این طور ادامه می‌دهد که سگ‌های ایرانی پاچه می‌گیرند، کلاغ‌ها هم به جای آن که «قارقار» کنند، «قِرقِر» می‌کنند و بر سر مردم، خراب‌کاری می‌کنند.

همین ویدئو چند دقیقه‌ای باعث شد تا خشم کاربران اجتماعی به شدت برانگیخته شود و هجم وسیعی از انتقادات با هشتگ علیرضا خمسه آغاز شود.

یک  کاربر در انتقاد و مخالفت با این اجرا می‌گوید: «باز صد رحمت به افرادی که مردم اروپا و آمریکا را خوب می‌دانند. علیرضا خسمه حتی سگ‌ها و کلاغ‌های خارج را هم خوب و مودب می‌داند.»

کاربر دیگری خسمه را با استندآپ کمدین معروف آفریقای جنوبی تروور نوح مقایسه کرده و در توئیتی گفت: تروور نوح در خاک انگلستان تاریخ پر از زور و غارت این کشور را در پیش چشم مردمش با زبانی که طنز واقعی است مسخره می‌کند بدون آنکه توهینی به سگ یا گربه و یا کلاغی شود یا آنها را با کشور خودش مقایسه کند.»

همچنین کاربر دیگری به نقد از این اجرا گفت: «بنظر شما کدام اجرا خنده‌دار تر و در عین حال تلخ‌تر است؟ قِرقِر کلاغ‌ها یا واق واق سگ‌های تهران؟ و یا نمایش خود تخریبی سلبریتی‌ها»

علیرضا خمسه همچنین در مجموعه پایتخت ۱، پایتخت ۲، پایتخت ۳، پایتخت ۴ و پایتخت ۵ نقشی متفاوت را در نقش «بابا پنجعلی (پدر نقی معمولی)» ایفا کرد که مورد استقبال فراوان مخاطبان قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها