هفتاد و ششمین جشنواره فیلم «ونیز» با فیلم «حقیقت» افتتاح می‌شود

هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز در حالی از 28 ماه اوت آغاز می‌شود که مراسم افتتاحیه با فیلم کارگردان مطرح ژاپنی با نام «حقیقت» شروع می‌شود.

هفتاد و ششمین جشنواره فیلم «ونیز» با فیلم «حقیقت» افتتاح می‌شود

سرویس فرهنگی مستقل آنلاینجشنواره فیلم ونیز یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین جشنواره‌های سینمایی جهان بشمار می‌آید. این جشنواره نخستین بار در سال ۱۹۳۲ میلادی برگزار شد و در کنار جشنواره‌هایی چون کن و برلین از مهمترین رخدادهای سینمایی اروپا و جهان به‌شمار می‌آید. جشنواره فیلم ونیز در طول سال‌های جنگ دوم جهانی برگزار نمی‌شد و در برخی سال‌ها، بخش مسابقه آن فعال نبوده‌است.

هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز در حالی از 28 اوت الی 7 سپتامبر (6شهریور تا 16 شهریور) شروع می‌شود که فیلم کارگردان مطرح ژاپنی با نام حقیقت مراسم افتتاحیه را آغاز می‌کند. این کارگردان ژاپنی که سال گذشته با فیلم «دزدان فروشگاه»توانست نخل طلای کن را از آن خود کند، در این فیلم جدیدش با بازی دو چهره نامدار یعنی «ولیت بینوش» و «کترین دنوو» در کنار «اتان هاوک» این بار قدم به جشنواره ونیز خواهد گداشت.

جایزهٔ اصلی جشنواره ونیز، شیر طلایی نام دارد. امسال اما در حالی این مراسم در ایتالیا برگزار می‌شود که «پدرو آلمادوار» کارگردان مطرح اسپانیایی و «جولی اندروز» بازیگر برنده اسکار انگلیسی با دریافت شیر طلای افتخاری ونیز به پاس یک عمر دستاورد سینمایی مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

همچنین در این جشنواره، جایزه‌ای به نام جایزهٔ انسانیت وجود دارد. این جایزه که مبلغ آن ۵۰ هزار دلار است، به سینماگران و بازیگرانی اهدا می‌شود که خود را وقف فعالیت‌های انسان‌دوستانه می‌کنند. جایزه جام روباه نیز به بهترین بازیگران زن و مرد اهدا می‌شود. از سال ۲۰۰۲ به بعد هم «جایزه سان مارکو» برای بهترین فیلم بخش ضدجریان اختصاص داده شد.

داستان فیلم حقیقت تاملی شاعرانه بر رابطه میان یک مادر و دختراست و حرفه پیچیده بازیگری را توصیف کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها