انتقاد شهاب حسینی به مسعود کیمیایی

شهاب حسینی با حضور در کنفرانس خبری فیلم جدیداش در جشنواره فیلم فجر دوباره تحریم جشنواره را توسط سینماگران نقد کرد و آن را ضربه‌ای بزرگ به اقتصاد سینما دانست.

انتقاد شهاب حسینی به  مسعود کیمیایی

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر چند روزی است که با وجود تمامی اتفاقات اخیر جامعه و تحریم تعدادی از اهالی سینما اعم از بازیگر و کارگردان و سایر عوامل فیلم شروع به کار کرده است. فیلم‌های متعددی روی پرده رفته که بازخوردهای متفاوتی داشته است. اما در این میان نشست خبری عوامل فیلم‌ها با خبرنگاران بیشتر به صحنه جنگ و جدال تبدیل شده است. جایی که خیلی کم در مورد فیلم و شرایط ساخت آن صحبت می‌شود. همه از هر دری سخن می‌گویند به جز فیلم و سینما و فرهنگ سینمایی.

انتقاد تند شهاب حسینی به کارگردان خون شد

پس از نمایش فیلم شین در جشنواره فیلم فجر، شهاب حسینی با حضور در نشست خبری عوامل این فیلم به صحبت پیرامون اتفاقات اخیر جامعه باز هم جنجالی تازه به راه انداخت. بازیگر سریال شهرزاد در انتقادی صریح گفت: 176 عزیز را در حمله هوایی وحشتناک از دست دادیم، حالا می‌خواهیم نوک پیکان را به سمت یک تعداد نخبه زنده بگیریم و استعداد و آرزوهای این‌ها را بکشیم. این‌کار همدردی است؟ این شد راه‌حل!

شهاب حسینی در انتقاد از تحریم مسعود کیمیایی کارگردان خون شد بدون اینکه نام این کارگردان پیشکسوت را بیاورد گفت: شبیه هر فستیوال دیگری جشنواره‌ فیلم فجر یک فرصت است. من به فیلمسازان با سابقه و پیشکسوت ندارم، اما چرا فیلمسازان جوان و اولی که تازه پا به صحنه جشنواره گذاشته‌اند و یک پتانسیل برای سینما محسوب می‌شوند باید در این آتش بسوزند.

شهاب حسینی در انتقادی بی‌سابقه به کارگردان خون شد گفت: چرا باید ساکت بنشینم تا یک استاد فیلمساز، که چندسالی‌ست داستان فیلم ساختن‌شان با بازخورد منفی تماشاگران و منتقدین مواجه شده، جشنواره را تحریم کند. او شاید می‌دانست که امسال هم فیلم‌اش بازخورد خوبی نخواهد داشت. به همین خاطر آمد روغن ریخته را نذر امامزاده کرد. این‌کار شد پایه‌گذاری برای نفاق و تفرقه بین اهالی سینما، مردم و جامعه. جشنواره امسال کسانی حضور دارند  که با یک دنیا عشق و امید و آرزو فیلمی را ساخته‌اند که قرار است با آن آینده خودشان و سرزمین‌شان را رقم بزنند.این بی‌انصافی است که آدم اینقدر خودخواه باشد که طوری حرف بزند که ملاحظه‌ هیچ کس دیگری را در آن نکند. 

ویدئو زیر برخی از صحبت‌های شهاب حسینی در این نشست خبری است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها