همه چیز درباره سینما شکوفه؛ سینمایی نوستالژیک و قدیمی در جنوب شرق تهران

تهران‌نشین‌های قدیمی خاطرات زیادی از سینما شکوفه دارند. این سینمای قدیمی و خاطره‌انگیز در حافظه جمعی بسیاری از ساکنان تهران حضوری ماندگار داشته است. در این یادداشت به معرفی این سینما پرداخته‌ایم.

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین: سینما شکوفه از قدیمی‌ترین سینماهای پایتخت و مهم‌ترین سینمای جنوب شرق تهران است.

تاریخچه سینما شکوفه

این سالن که در سال 1340 ساخته شد در ابتدانا به نام سینما سیلوانا خوانده می‌شد. بر پرده این سینما که از محبوب‌ترین سینماهای تهران به حساب می‌آمد بسیاری از فیلم‌های خاطره‌انگیز سینمای ایران به نمایش درآمده است. سینما سیلوانا از معدود سینماهای پایتخت به حساب می‌آمد که همزمان سه سالن مجزای نمایش فیلم داشت؛ سالن اصلی با گنجایش ۴۵۰ نفر، سالن ۲ با گنجایش ۲۳۰ نفر و سالن سه با ظرفیت 110 نفر.

سینما سیلوانا پس از انقلاب با نام سینما ملت خوانده شد و با تغییر مدیریت همچنان به فعالیت خود ادامه داد. در سال 1389 سینما توسط موسسه سینما شهر بازسازی اساسی شد و از آن پس با نام سینما شکوفه پذیرای علاقمندان سینما در جنوب شرق تهران بوده‌است.

به گزارش مستقل‌آنلاین، مالکیت سینما در حال حاضر بر عهده شرکت سینمایی فیلمیران به مدیریت علی سرتیپی است. او که از مهم‌ترین و بانفوذترین تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی به حساب می‌آید  همزمان مدیریت پردیس سینمایی کورش در غرب تهران را نیز برعهده دارد.

آدرس سینما شکوفه

سینما شکوفه در تهران - ضلع جنوب غربی میدان شهدا واقع شده است. شماره تماس: ۳۳۵۱۲۷۰۱

دسترسی به سینما شکوفه

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به سینما شکوفه ایستگاه مترو شهدا در تقاطع خط 4 و 6 مترو تهران است که با 100 مترپیاده‌روی  از این ایستگاه می‌توان به سینما شکوفه رسید.

تصاویر سینما شکوفه

سینما شکوفهسینما شکوفه سینما شکوفهسینما شکوفهسینما شکوفه

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها