کیهان کلهر لغو کنسرت و اجراهای هنری را اشتباه دانست

کیهان کلهر لغو کنسرت و اجراهای هنری را اشتباه دانست. این موسیقی‌دان مطرح ضمن ابراز ناراحتی به خاطر شرایط جامعه گفت که لغو کردن هر گونه فعالیت هنری اشتباه است.

کیهان کلهر لغو کنسرت و اجراهای هنری را اشتباه دانست

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: کیهان کلهر موسیقیدان، آهنگساز و نوازنده ایرانی است که شهرت جهانی دارد. چندماه پیش بود که او به عنوان جایزهٔ هنرمند برتر سال ۲۰۱۹ در فستیوال جهانی موسیقی وومکس را در تاریخ ۵ آبان ۱۳۹۸ در کشور فنلاند دریافت کرد. او این جایزه را به محمدرضا شجریان تقدیم نمود.

کیهان کلهر لغو کنسرت و اجراهای هنری را اشتباه دانست

این نوازنده موسیقی در پی اتفاقات اخیر جامعه و سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین توسط یک خطای انسانی واکنش نشان داد. یکشنبه شب 22دی‌ماه در حاشیه تازه‌ترین کنسرت‌‌اش در تالار وحدت تهران، کلهر از دلایلش برای برپایی این اجراهای زنده با وجود تصمیم برخی دیگر از هنرمندان برای لغو برنامه‌های خود سخن گفتند.

کیهان کلهر نوازنده و آهنگساز بین‌المللی موسیقی کشور که طی هفته‌های اخیر همراه با کوارتت شهرزاد مشغول برگزاری تور کنسرت‌های شهر خاموش است، شب گذشته ضمن ابراز تاسف و عرض تسلیت به مناسبت حادثه تلخ و ناگوار سقوط هواپیمای اوکراینی خطاب به مخاطبانش ضمن اشاره به مخالفتش با برخی اطرافیان که پیشنهاد لغو این کنسرت را به او داده بودند گفت: ماه بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و می‌توان گفت خیلی از این ماجراهایی که دیدیم در اختیار خودمان نبود. از سوی دیگر زمزمه‌هایی از این طرف و آن طرف بود که ما هم باید کار نکرده و کنسرت هم برگزار نکنیم. اما لازم است در اینجا توضیحاتی را پیراموان این مساله ارائه دهم.

کیهان کلهر لغو کنسرت و اجراهای هنری را اشتباه دانست

وی با اشاره به چهار دهه تلاش خانواده موسیقی ایران برای رسیدن به جایگاه امروز، ادامه داد: فکر می‌کنم در این شرایط ما باید در کنار شما باشیم و از نفس هم استفاده کنیم و به جای عصبانی بودن و پرخاشگری، این جو زمخت و خشن را با موسیقی تلطیف کنیم تا برای همه ما قابل تحمل باشد.

این هنرمند افزود: موسیقی جدی و هنر جدی هیچ‌گاه نباید تعطیل شود، چرا که کارش به تفکر واداشتن افراد است نه مسائل دیگر. به هر صورت اگر می‌خواهیم به لحاظ اجتماعی هر قدمی برداریم باید در ابتدا به فرهنگ توجه کرده و آن را بارور کنیم. ما باید ریشه تمام مسائل را در فرهنگ بدانیم. به‌طور حتم اگر مسائل فرهنگی رو به تحلیل باشد و ما کار نکنیم، خیلی‌ها از این بابت خوشحال می‌شوند. به هر حال من بازهم خوشحالم که امشب در خدمت شما هستم و این شانس را دارم که شما عزیزان با این همه گرفتاری اینجا جمع شده‌اید، تا در کنارهم برای یک ساعت موسیقی جدی گوش کنیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها