11 و 12 تیرماه دانشگاه کردستان میزبان «کنگره مشاهیر کُرد» بود

با تلاش استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد کردستان «کنگره مشاهیر کُرد» 11و 12 تیرماه به منظور تجلیل از مفاخر و مشاهیر کُرد در دانشگاه کردستان برگزار شد.

11 و 12 تیرماه دانشگاه کردستان میزبان «کنگره مشاهیر کُرد» بود

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: 11 و 12 تیر ماه امسال کنگره مشاهیر کرد در حالی برگزار شد که ضمن تقدیر از 30 نفر مفاخر و مشاهیر کُرد، پنج نفر از کُردشناسان در سطح بین المللی نیز معرفی شده و به پاس خدماتشان در ارتقا فرهنگ کُرد از آنها تقدیر شد.

بهترین اتفاق کنگره امسال مشاهیر کُرد حضور مظهر خالقی، خواننده محبوب و پرآوازه کُرد بود، که پس از چهار دهه حضور در زادگاهش اشک شوق را از دیدگان بسیاری از کُردها جاری کرد. از جمله مهمان‌های ویژه این مراسم شهرام ناظری، کیهان کلهر و قطب الدین صادقی بودند.

برنامه‌های جنبی کنگره مشاهیر نمایشگاه آثار خوشنویسی اساتید خوشنویس ایران، نمایشگاه کتاب، نمایشگاه صنایع دستی، افتتاح پارک مشاهیر کُرد، چندین شب شعر و کنسرت‌های موسیقی بود که در طول برگزاری این کنگره در دانشگاه سنندج برگزار شد.

کنگره مشاهیر کُرد به ریاست استانداری کردستان به منظور انتخاب مشاهیر کُرد در تمامی حوزه‌های علمی و فرهنگی تشکیل شد.

این کنگره به منظور انتخاب مفاخر اقدام به تشکیل کارگروه‌های کرد که هر کدام در زمینه‌های هنر، زبان و ادبیات، علوم انسانی، کشاورزی، پزشکی و علوم پایه به‌نام هستند و از این طریق می‌توانند مشاهیر کرد را انتخاب و معرفی کنند.

 کنگره مشاهیر توسط دو کار گروه اجرایی «مسئول آن اداره کل فرهنگ و ارشاد کردستان و کمیته علمی سپرده شده به دانشگاه کردستان»، برگزار می‌شود.

رئیس کمیته پشتیبانی نخستین کنگره مشاهیر کرد گفت: تاکنون برنامه‌های این کنگره در راستای تقدیر از مشاهیری بود که در قید حیات نیستند، اما امسال برخلاف روال قبل ما تلاش کردیم که از افرادی که درحال حاضر نقشی در جامعه دارند و سرمایه معنوی ما محسوب می‌شوند نیز تقدیر کنیم. از همه داوطلبان و اهالی فرهنگی که در این مسیر به ما کمک کردند سپاس‌گزایم

به گفته مسئولین این نهاد، کنگره مفاخر و شماهیر کُرد راهی برای معرفی و تجلیل افراد مطرحی است که در زمینه‌های علمی، فرهنگی و ادبی خدمتی به جامعه و مردم خود کرده‌اند

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها